علم و تکنولوژی

سنگ نوشته محوطه امامزاده عبدالله گرگان به موزه باستان شناسی منتقل می گردد

ایلنا/ براساس آخرین گزارشهای منتشر شده، سنگ نوشته محوطه امامزاده عبدالله گرگان به موزه باستان شناسی منتقل می گردد.

24 مهر 1402

این خطرناک ترین خنک کننده پردازنده در جهان است!

زومیت نوشت: این خنک کننده مایعی بسیار خطرناک و اشتعال زا در لوله هایش دارد که استفاده از این خنک کننده ممکن است مشکلاتی جبران ناپذیر به وجود بیاورد.

10 مهر 1402

چرا چین خوردگی نمایشگر در گوشی های تاشو همچنان وجود دارد؟

روز به روز شرکت های بیشتری وارد بازار گوشی های تاشو می شوند و طبیعتا این گوشی ها نسل به نسل بهتر و مجذوب کننده تر می شوند. ولی با وجود تمام پیشرفت های به دست آمده در این حوزه، همچنین در نمایشگر گوشی های تاشو می توانیم چین خوردگی را ببینیم و احساس کنیم. در...

27 شهریور 1402

معرفی انواع دستگاه چاپ و کاربردهای آن ها

خبرنگاران ؛ تجهیزات و دستگاه های چاپ از گذشته تا به امروز همگام با رشد و توسعه علم پیشرفت فزاینده ای داشته اند. به گونه ای که امروز در صنعت چاپ از پیشرفته ترین و به روزترین دستگاه های چاپ استفاده می گردد. دستگاه های چاپ به تنهایی تاثیر بالقوه ای در روند...

21 شهریور 1402

بهترین برنامه نمایش وای فای مخفی

اگر در پی وای فای های مخفی در اطراف خود هستید؛ احتمالا به یک بهترین برنامه نمایش وای فای مخفی احتیاج دارید. این نرم افزار می تواند روی ویندوز، اندروید، مک یا iOS نصب شود.

20 شهریور 1402

متفاوت ترین تلویزیون دنیا: ال جی استندبای می گو که در یک چمدان قرار گرفته است!

ال جی الکترونیکس محصولی به نام استندبای می گو (LG StanbyME GO) را معرفی نموده است. این در واقع یک نمایشگر لمسی 27 اینچی همراه با سامانه بلندگو چهار کاناله 20 وات است که در یک چمدان بسته بندی شده است. بر این اساس، کاربر می تواند سامانه تفریح خود را در هر جایی به همراه...

18 شهریور 1402

لپ تاپی مخصوص با آرم مرسدس بنز، عکس

زومیت نوشت: مرسدس بنز با همکاری MSI لپ تاپ جدیدی فراوری نموده اند که مشخصات سخت افزاری قدرتمند و ظاهر بسیار زیبایی دارد که همه اجزای آن به لوگوی بنز مزین شده است.

10 شهریور 1402

ربات جراح غیرممکن را ممکن کرد، انجام پیروز عملی که هیچ جراحی نمی توانست

ایسنا نوشت: یک ربات یک بیمار را از یک تومور غیرقابل جراحی نجات داد. در واقع این ربات به نام داوینچی توانست عملی را انجام دهد که هیچ دکتری خطر نمی کرد تا آن را انجام دهد.

7 شهریور 1402

طول عمر هارد اکسترنال چقدر است؟

زمانی که می خواهید یک هارد اکسترنال تهیه کنید یا تازه یکی را خریده اید احتمالا به دوام آن زیاد فکر می کنید و اینکه طول عمر هارد اکسترنال چقدر است؟ در این مطلب به درون هارد اکسترنال نگاهی جزئی خواهیم داشت و عوامل اثرگذار بر طول عمر آن را کاملا دقیق می کاویم.

7 شهریور 1402

وقتی گربه قوانین فیزیک را به چالش می کشد و از مرگ می گریزد!

طبق گزارش ها در سال 2018، در شهر نیویورک یک گربه از پنجره خانه ای در طبقه سی و دوم به پائین سقوط کرد و بر روی آسفالت افتاد و جان سالم به در برد.

27 مرداد 1402

تست ایمنی خودروهای شاسی بلند در کارخانه ولوو

خودروی شاسی بلند XC90 ولوو به عنوان یکی از محبوب ترین خودروهای این برند در کارخانه تورس لندا در گوتنبرگ سوئد و با استفاده از برترین و مدرن ترین فناوری ها فراوری می شوند.

23 مرداد 1402

آنالیز گیمبال DJI Osmo Mobile 6؛ عالی و بی نقص اما برای آیفون!

در این مطلب قصد داریم به آنالیز گیمبال DJI Osmo Mobile 6 بپردازیم؛ محصولی که به جرئت می توان گفت تجربه فیلم برداری با گوشی را به کاری فوق العاده لذت بخش و به یادماندنی تبدیل خواهد نمود.

20 مرداد 1402

آنچه زنان باید برای داشتن استخوان های قوی بدانند

زنان معمولاً تمام اطلاعات برای درک اینکه چه اتفاقی برای سلامت استخوان هایشان می افتد را حتی از پزشکانشان دریافت نمی نمایند و این باعث می گردد که آنها نتوانند برترین تصمیمات را برای سلامت طولانی مدت استخوان خود بگیرند.

16 مرداد 1402

قلعه تاریخی فورگ یا قلعه میرزا رفیع خان در خراسان جنوبی

قلعهٔ با عظمت و کم نظیر فورگ یا قلعهٔ میرزا رفیع خان که خوشبختانه تا حدود زیادی از گزند حوادث مخرب طبیعی و مصنوعی و دست تطاول زمانه در امان مانده است، همانند نگینی شاهوار در میان آثار باستانی و تاریخی استان خراسان جنوبی می درخشد.

15 مرداد 1402

سوخو35 روسیه چند فروخته می گردد؟

سوخو-35 یک جنگنده چندمنظوره اَبَرچابک ساخت کشور روسیه با قابلیت مانور بالاست که به عنوان یک جنگنده رجحان هوایی طراحی شده است.

13 مرداد 1402

برداشت داغ: آیا دل تان برای صفحه لودینگ بازی ها تنگ نشده است؟

وقتی در حال نقد بازی های تازه هستم، همیشه حواسم به مواقعی است که حس نوستالژی در حال اثر گذاشتن روی دیدگاهم به بازی است. دقت کنید که گفتم صرفاً حواسم است؛ نگفتم که جلوی اتفاق افتادنش را می گیرم. مثلاً وقتی داشتم بازسازی رزیدنت اویل 4 را بازی می کردم، نوستالژی...

2 مرداد 1402

سارق اتمی محصولات اپل را تهدید می نماید ، نگران کننده برای ارزهای دیجیتال

کارشناسان امنیت سایبری به طور ویژه از نوعی بدافزار نگران کننده به نام اتمیک استیلر (Atomic Stealer) نام برده اند که محصولات اپل را هدف قرار می دهد.

2 مرداد 1402

راهکارهای افزایش سرعت اینترنت وای فای

همشهری آنلاین نوشت: اگر با مسائل سرعت وای فای روبرو هستید، ممکن است دستگاه های خاصی ازجمله ابزارک ها و گجت های موجود در خانه مقصر اصلی این قضیه باشند.

30 تیر 1402

اتصال اینترنت به دوربین کنترل سرعت برای حفاظت از یوز آسیایی!

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان از برقراری اینترنت پهن باند سیار برای نصب 8 عدد دوربین سرعت سنج در 50 کیلومتری جاده ترانزیتی عباس آباد جهت حفاظت از یوزپلنگ آسیایی اطلاع داد.

27 تیر 1402

واکنش گوریل های باغ وحش به تصاویر ویدیویی

باغ وحش تورنتو در کانادا از بازدیدکنندگان خواست که به گوریل ها تصاویر ویدیویی نشان ندهند.

25 تیر 1402
تعداد: (365)