سنگ نوشته محوطه امامزاده عبدالله گرگان به موزه باستان شناسی منتقل می گردد

به گزارش وبلاگ تینتا، ایلنا/ براساس آخرین گزارشهای منتشر شده، سنگ نوشته محوطه امامزاده عبدالله گرگان به موزه باستان شناسی منتقل می گردد.

سنگ نوشته محوطه امامزاده عبدالله گرگان به موزه باستان شناسی منتقل می گردد

رضا غیاثی زاده در پی اظهارات رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان در فضای مجازی مبنی بر عدم توجه به سنگ نوشته های تاریخی در محوطه امامزاده عبدالله (ع) گرگان گفت: اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گرگان تا به امروز از وجود این سنگ نوشته ها بی اطلاع بوده و وظیفه دستگاه های دولتی، خصوصی و عام مردم جامعه است که در صورت رؤیت و یا برخورد با این آثار تاریخی موضوع را به کارشناسان این اداره گزارش نمایند که متأسفانه تا به امروز گزارشی از سوی آن نهاد به اداره میراث فرهنگی گرگان ارسال نشده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گرگان در ادامه اضافه کرد: به دستور مدیر کل استان مبنی بر پیگیری موضوع با همراهی معاون میراث فرهنگی استان از این اثر در محوطه امامزاده عبدالله بازدید به عمل آمد.

او در ادامه گفت: در اسرع وقت تیم باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی استان به منظور آنالیز بیشتر و پیگیری برای انتقال آن به موزه باستان شناسی گرگان اقدام خواهند کرد.

غیاثی زاده در ادامه گفت: در مورد انتقال این سنگ نوشته ها با توجه به اینکه اشیای تاریخی هستند و بعلاوه مالکیت حقیقی یا حقوقی دارند آنالیز لازم انجام می گردد و روال قانونی آن طی گردد.

او در سرانجام ضمن قدردانی و تشکر از رسانه ها در مورد انتشار این خبر، از تمامی دستگاه ها و مردم خوب و فرهنگ دوست استان و گرگان درخواست کرد در صورت برخورد با این موضوعات آن را به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به صورت حضوری یا با شماره تلفن 3-32261800 گزارش نمایند.

منبع: همگردی

به "سنگ نوشته محوطه امامزاده عبدالله گرگان به موزه باستان شناسی منتقل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنگ نوشته محوطه امامزاده عبدالله گرگان به موزه باستان شناسی منتقل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید