سلامتی و پزشکی

آیا پزشکان حق دارند شدت بیماری را از بیمارشان پنهان نمایند؟

قوطی داروها را عوض می نماید تا بیماری که هنوز به خلاص شدن از این درد امیدوار است، از عمق فاجعه بی خبر بماند؛ برای پنهان ماندن واقعیتی که ممکن است به قیمت جان بیمارش تمام گردد، به هر دری می زند.

30 شهریور 1402

با خطرات شوکه کننده آب پرتقال آشنا شوید

آب پرتقال یک نوشیدنی انرژی زای سرشار از آنتی اکسیدان است. آب پرتقال تازه دارای خواص ضد التهابی است. اما، درست مانند هر غذای دیگری، زمانی که بیش از حد مصرف گردد، ممکن است منجر به بعضی مسائل سلامتی گردد.

28 شهریور 1402

تصاویر ، وخامت حال بازیگر مطرح تلویزیون ؛ به آی سی یو منتقل شد ، همسر بازیگر: متأسفانه در آخرین شیمی درمانی ...

آرش میراحمدی بازیگر تلویزیون که چندی پیش با انتشار ویدئویی از سرطان خود اطلاع داد، درحال حاضر در آی سیو بیمارستان فیروزگر بستری است.

24 شهریور 1402

عیسی آل کثیر داغ دل پرسپولیسی ها را تازه کرد!

در این روز ها همه طرفداران پرسپولیس نگران شرایط خط حمله تیم شان هستند. سرخ ها تنها با یک مهاجم تخصصی آماده مصاف با النصر تا بن دندان مسلح هستند که در خط حمله اش ستاره هایی، چون کریستیانو و مانه حضور دارند.

17 شهریور 1402

ربات جراح غیرممکن را ممکن کرد، انجام پیروز عملی که هیچ جراحی نمی توانست

ایسنا نوشت: یک ربات یک بیمار را از یک تومور غیرقابل جراحی نجات داد. در واقع این ربات به نام داوینچی توانست عملی را انجام دهد که هیچ دکتری خطر نمی کرد تا آن را انجام دهد.

7 شهریور 1402

تحریک عصب واگ برای درمان چه بیماری هایی استفاده می گردد؟

پژوهش ها درباره عصب واگ نشان داده است که این عصب با چه فرایندهای گوناگون جسمی ارتباط دارد و تحریک آن می تواند برای درمان طیف گسترده ای از مسائل بهداشتی از اضطراب تا چاقی به کار رود.

6 شهریور 1402

برای پرورش فرزندی با تغذیه مناسب از ارتکاب این 5 اشتباه رایج غذایی اجتناب ورزید

در جهانی که مصرف ناگت مرغ، پفک برای میان وعده و سیب زمینی سرخ نموده را جشن می گیرد چگونه می توانید کودکتان را متقاعد کنید که مواد غذایی بهتری مانند کلم بروکلی، ماهی تازه یا تکه های سیب را انتخاب کند؟

20 مرداد 1402

داستان بدنسازی که قهرمان مستر المپیا شد!

برندون کوری بدنسازی که قهرمان مستر المپیا 2019 شد در گفت وگویی مدعی شده که رویای رقابت با دوریان یتس را داشته است.

18 مرداد 1402

آنچه زنان باید برای داشتن استخوان های قوی بدانند

زنان معمولاً تمام اطلاعات برای درک اینکه چه اتفاقی برای سلامت استخوان هایشان می افتد را حتی از پزشکانشان دریافت نمی نمایند و این باعث می گردد که آنها نتوانند برترین تصمیمات را برای سلامت طولانی مدت استخوان خود بگیرند.

16 مرداد 1402

تعطیلی های نو درخواست وزارت نیرو بود؟

صبح امروز شایعه تعطیلی سراسری به علت درخواست وزارت نیرو در فضای مجازی دست به دست می شد؛ اما نتایج پیگیری ها حاکی است که روند تامین برق سراسری بدون مشکل در حال اجرا بوده و هیچ درخواستی از وزارت نیرو مبنی بر تعطیلی به هیات دولت ارسال نشده است.

11 مرداد 1402

انواع کوررنگی و عوامل ابتلا به آن؛ کوررنگی ارثی است؟

کوررنگی می تواند روی کیفیت زندگی برخی افراد تأثیرات ناخوشایندی نظیر تشخیص ندادن رنگ های چراغ راهنمایی و رانندگی، ایجاد مشکل در خرید لباس با رنگ مناسب و دلخواه بر جای بگذارد. با دکتر منصور عظمتی جراح و متخصص چشم درباره کوررنگی و چگونگی تشخیص آن گفت وگو...

10 مرداد 1402

امارات چطور در گرما به داد کارگران رسید؟

کمیته مشترک ایمنی ترافیک در ابوظبی در امارات متحده عربی، فضاهایی را برای استراحت میان روز و خنک کردن کارگران ارسال کالا و خدمات ساخته است.

4 مرداد 1402

برداشت داغ: آیا دل تان برای صفحه لودینگ بازی ها تنگ نشده است؟

وقتی در حال نقد بازی های تازه هستم، همیشه حواسم به مواقعی است که حس نوستالژی در حال اثر گذاشتن روی دیدگاهم به بازی است. دقت کنید که گفتم صرفاً حواسم است؛ نگفتم که جلوی اتفاق افتادنش را می گیرم. مثلاً وقتی داشتم بازسازی رزیدنت اویل 4 را بازی می کردم، نوستالژی...

2 مرداد 1402

راهکارهای افزایش سرعت اینترنت وای فای

همشهری آنلاین نوشت: اگر با مسائل سرعت وای فای روبرو هستید، ممکن است دستگاه های خاصی ازجمله ابزارک ها و گجت های موجود در خانه مقصر اصلی این قضیه باشند.

30 تیر 1402

درخواست یک زن مبتلا به بی اشتهایی از دولت کانادا: من را با یاری پزشکی بکشید

یک زن 47 ساله درخواست مرگ با یاری پزشکی از کاناد را اعلام نموده است.

27 تیر 1402

سعدی و حافظ هم عامه پسند هستند؟، به این همه خواننده افتخار می کنم، نظرتنگی از مسائل فرهنگی ماست، دیگر رمان خوبی وجود ندارد

شادروان ر. اعتمادی 5 اردیبهشت سال 1400 با روزنامه خبرنگاران گفت و گویی انجام داد. در این گفت و گو این نویسنده پر مخاطب درباره کارش توضیحات خواندنی داده است. یادش گرامی

21 تیر 1402

اثربخشی داروی جلوگیری از انسداد رگ با نانوآمولیسیون بهبود یافت

به گزارش خبرنگاران، شرکت اسندیا فارماکیتیکالز (Ascendia Pharmaceuticals) یکی از شرکت های فعال در حوزه کسب و کار نانودارو است که فرمولاسیون های جدیدی برای داروهای کم محلول در آب ارائه می نماید. این شرکت فرمولاسیون جدیدی مبتنی بر نانوآمولیسیون را برای کلوپیدوگرل،...

14 تیر 1402

برترین دکتر متخصص گوارش و معده اهواز کدام بیماری ها را درمان می نماید؟

متخصصین گوارش که در کبد و معده (کبدشناسی) تخصص دارند، برای تشخیص، مدیریت و درمان طیف وسیعی از شرایط مربوط به سیستم گوارش، کبد و پانکراس آموزش دیده اند. بعضی از بیماری ها و شرایطی که برترین متخصص گوارش و کبد اهواز ممکن است درمان کند عبارتند از:

13 تیر 1402

خوردن میوه بعد از غذا بهتر است یا قبل از آن؟

برخی عادات غذایی هستند که ممکن است غلط یا درست باشند، مثل خوردن میوه بعد از صرف غذا که مخالفان و موافقانی دارد.

10 تیر 1402

توفان در سیستان 330 نفر را راهی مراکز درمانی کرد

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: توفان و ریزگرد طی چهار روز گذشته در سیستان 330 نفر از مردم منطقه را راهی بیمارستان نموده است.

4 تیر 1402
تعداد: (449)