8 نوشیدنی جادویی که چربی شکم را آب می نماید

به گزارش وبلاگ تینتا، وقتی نوبت به کاهش وزن و کوچک کردن شکم می رسد، افراد بیشتر روی خوراکی ها تمرکز می نمایند و اهمیتی به نوشیدنی ها نمی دهند. اما به توصیه متخصصان، برای کاهش چربی شکم بهتر است در عادات نوشیدن هم تجدید نظر کنید.

8 نوشیدنی جادویی که چربی شکم را آب می نماید

طی چند دهه گذشته، کالری نوشیدنی ها به طور پیوسته افزایش یافته است. تحقیقات نشان می دهد که نوشیدنی های مصرفی ما بیش از 20 درصد کالری روزانه ما (بیش از 400 کالری) و تقریباً نیمی از کل اندازه قندی که مصرف می کنیم را تشکیل می دهند. باید توجه داشته باشید که نوشیدنی های پر کالری و به طور کل کالری های مایع به راحتی به شکل چربی در بدن ذخیره می شوند و احتمال بزرگ شدن بیش از حد شکم را بالا می برند. علاوه بر این، خطر ابتلا به دیابت نوع 2، بیماری های قلبی، اختلالات متابولیک و مرگ زودرس را نیز افزایش می دهند.

در این مطلب چند نوشیدنی به شما معرفی می گردد که کیفیت تغذیه رژیم غذایی شما را بهبود می بخشند و به کاهش چربی شکم یاری می نمایند. همه این نوشیدنی ها دارای مواد مغذی و ترکیبات فعال زیستی هستند که به افزایش متابولیسم، کاهش گرسنگی، تأثیر بر هورمون های مرتبط با چاقی و بسیاری از اقدامات دیگر برای یاری به کاهش وزن یاری می نمایند.

1) آب

آب باید انتخاب اصلی شما در بین تمام نوشیدنی ها باشد تا به شما در کاهش وزن یاری کند؛ چرا که این نوشیدنی بدون کالری است و مصرف آن بر وزن شما نمی افزاید. یک راه هوشمندانه این است که در ابتدای وعده های غذایی، اندازهی آب بنوشید تا معده شما بدون دریافت کالری، تا حدودی پر گردد و اشتهای کمتری برای غذای اصلی داشته باشید. مطالعه ای منتشرشده در مجله Obesity نشان داد که در میان 48 فرد میانسال و مسن که دارای اضافه وزن بودند، کسانی که قبل از هر وعده غذایی حدود دو لیوان آب می نوشیدند، در طول 12 هفته حدود 2 کیلوگرم وزن کم کردند.

2) چای سبز

چای سبز اغلب به عنوان سالم ترین نوع چای شناخته می گردد و هزاران مطالعه، مزایای آن برای سلامتی را تأیید می نماید. ترکیب فلاونول و کافئین موجود در چای سبز می تواند به افزایش متابولیسم، افزایش چربی سوزی و حفظ عضلات بدن در حین کاهش وزن یاری کند.

3) چای سیاه

مطالعات نشان می دهد که نوشیدن چای سیاه به کاهش وزن یاری می نماید. یک مطالعه منتشر شده در مجله Food & Function نشان داد که در بین 111 شرکت نماینده بزرگسال، کسانی که سه فنجان چای در روز به مدت 3 ماه می نوشیدند، کاهش قابل توجهی در وزن و سایز دور کمرشان داشتند. محققان معتقدند چای سیاه، متابولیسم چربی را افزایش می دهد و حتی می تواند میکروبیوم روده را برای کاهش وزن بهبود ببخشد.

4) قهوه

قهوه یک نوشیدنی سالم است که مقادیر زیادی آنتی اکسیدان های مفید و سایر ترکیبات مفید گیاهی را در خود دارد. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد قهوه سیاه یا قهوه با شیر کم چرب و بدون شیرین نماینده اضافه به کاهش وزن و از بین بردن چربی شکم یاری می نماید. محققان بر این باورند که کافئین و کاتچین موجود در قهوه تأثیر مثبتی بر متابولیسم بدن، حتی در هنگام استراحت، دارد.

5) سرکه سیب

بر اساس مطالعات، مصرف روزانه سرکه سیب راه مفیدی برای کاهش وزن و حفظ سطح قند خون طبیعی است. برای کسب نتیجه مطلوب سعی کنید قبل از مصرف وعده غذایی، 1 تا 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب را با آب یا سایر نوشیدنی های بدون کالری مخلوط نموده و میل کنید.

6) آب لیمو

مطلعات نشان می دهد که مکمل هسپریدین (فلاونوئید اصلی در لیمو) علت اصلی کاهش چربی است. سعی کنید روزانه در لیوان آب خود، چند قطره آب لیموی تازه بچکانید و میل کنید تا تأثیر مثبت آن در کاهش وزن را ببینید. ترکیب آب و لیمو متابولیسم را افزایش می دهد و به چربی سوزی یاری می نماید.

7) آب سبزیجات

نوشیدن آب سبزیجات یک راه عالی برای لاغری و در عین حال افزایش مواد مغذی مفید در رژیم غذایی است. ترجیحاً تکه های سبزیجات یا تفاله آن را هم همراه نوشیدنی میل کنید، زیرا حاوی فیبر است و به کند کردن فرایند هضم یاری می نماید تا سطح قند خون را ثابت نگه دارد و گرسنگی را کاهش دهد.

8) شیر

شیر بدون چربی حاوی اندازه زیادی ویتامین، پروتئین و مواد معدنی است. مصرف شیر به عنوان بخشی از یک رژیم غذاییِ کم کالری می تواند منجر به کاهش چربی و بعلاوه حفظ توده عضلانی گردد. پروتئین باکیفیت موجود در شیر به شما یاری می نماید مدت بیشتری سیر بمانید. برای کنترل کالری و چربی اشباع شده، شیر بدون چربی یا 1 درصد را انتخاب کنید.

منبع: خبرآنلاین

منبع: فرارو

به "8 نوشیدنی جادویی که چربی شکم را آب می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 نوشیدنی جادویی که چربی شکم را آب می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید