عکس ، مشخصات فنی تیارا؛ شاسی بلند تازه بازار ایران

به گزارش وبلاگ تینتا، گجت نیوز نوشت: شرکت مکث موتور میخواهد جدیدترین شاسی بلند بازار ایران را راهی بازار کند.

عکس ، مشخصات فنی تیارا؛ شاسی بلند تازه بازار ایران

مکث تیارا نسخه ایرانیزه شده بایک رویژیانگ ایکس 5 است که البته برای بازار ما دچار تغییر و تحولاتی شده است. خودرویی که از آن صحبت می کنیم در نوع خود مالی و ارزان برای بازار چین است، اما بعید به نظر می رسد که برای مشتریان ایرانی ارزان و به صرفه باشد!

بایک رویژیانگ X5 از سری محصولات تازه واردی است که سال گذشته در چین رونمایی شده و سایز آن کمی از میانه بزرگ تر ارزیابی می گردد. مکث تیارا در چین مدل های 5 یا 7 نفره دارد که هر یک آپشن ها و امکانات رفاهی خاص خود را دارد. خوشبختانه شرکت مکث موتور خساست به خرج نداده و سعی نموده برترین نمونه این خودرو یعنی تیارا 7 نفره را وارد کشور کند.

به طور کلی تیارا مجهز به قابلیت هایی است که می تواند برگ برنده ای برای آن به حساب آید؛ از جمله ظاهر قابل قبول و کابین جادار، مصرف سوخت بهتر و متریال مرغوب. به لحاظ توانایی های حرکتی می توان تیارا را یک خودروی عادی دانست که شاید مشتریان جوان را نتواند قانع کردن کند.

پیشرانه زیر کاپوت مکث تیارا قادر است قدرت 155 اسب بخار و گشتاور 215 نیوتن متر را فراوری کند، ولی اگر این اعداد و ارقام را کنار وزن 1610 کیلوگرمی تیارا قرار دهید، به این نتیجه خواهیم رسید که چندان خروجی خوبی نباید از این شاسی بلند خسته انتظار داشته باشیم. در این خودروی تک دیفرانسیل نیروی محرکه به وسیله گیربکس سرعته اتوماتیک به محور جلو منتقل می گردد.

مکث تیارا چه مشخصات فنی دارد؟

اگر به اغلب کراس اوورهای بازار چین نگاهی گذرا بیندازید متوجه خواهید شد که زیر کاپوت آنها یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ قرار گرفته است. در خصوص تیارا گفتیم که حداکثر توان خودرو چقدر است و نباید انتظار شتاب عالی از آن داشت. یکی از امکانات تیارا فرمان برقی است و سیستم تعلیق جلو از نوع مک فرسون و تعلیق عقب ساده H خواهد بود.

متاسفانه هم رده های تیارا در حال حاضر مجهز به سیستم تعلیق مولتی هستند و این مورد به خصوص شاسی بلند مکث موتور را از دور رقابت عقب می اندازد.

انتظار می رود در بازار ایران، مکث تیارا با قیمت یک میلیارد و 200 میلیون تومان به فروش برسد. در عالم مقایسه می توان گفت برترین رقیب برای تیارا، چری تیگو 7 خواهد بود. البته سابقه حضور تیگو 7 مدیران خودرو در بازار ایران زیاد است و حتی مشخصات بهتری نسبت به کراس اوور مکث موتور دارد.

در مجموع تیارا خودرویی است جادار با بدنه ای بزرگ و می تواند مشتریان بسیاری برای خود دست و پا کند. به لحاظ ابعاد می توان فونیکس تیگو 8 پرو را با تیارا مقایسه کرد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "عکس ، مشخصات فنی تیارا؛ شاسی بلند تازه بازار ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، مشخصات فنی تیارا؛ شاسی بلند تازه بازار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید