معرفی گوشی ناتینگ فون 1 و هر آن چه درباره آن نمی دانیم!

به گزارش وبلاگ تینتا، از زمان راه اندازی استارت آپ مرموز ناتینگ که به وسیله کارل پی، یکی از بنیانگذاران سابق OnePlus در اواخر سال 2020 ایجاد شده است، این استارت آپ در کوشش بوده تا فعالیت هایش را دور از ذره بین مطبوعات نگه دارد. با این حال تایید شده است که دومین محصول این استارت آپ، یعنی گوشی ناتینگ فون 1 تابستان سال جاری عرضه می گردد.

معرفی گوشی ناتینگ فون 1 و هر آن چه درباره آن نمی دانیم!

با انتشار اخباری مبنی بر اینکه عرضه کامل این گوشی فقط به صورت دعوتی (Invite-Only) خواهد بود و به هیچ وجه وارد ایالات متحده نخواهد شد، احتمالاً هیجان بعضی از هواداران این گوشی کاهش یافته است؛ اما این گوشی هنوز هم یک گوشی بسیار منحصر به فرد است که بدون شک برای تولیدنمایندگانش سود فراوانی به ارمغان خواهد آورد. در حال حاضر جزئیاتی در خصوص نرم افزار، مجموعه ویژگی ها و سخت افزار گوشی که در ماه آینده (آگوست) به طور رسمی وارد بازار خواهد شد، اعلام شده است. این همه اطلاعاتی است که تا به امروز در خصوص ناتینگ فون به دست آورده ایم.

تاریخ عرضه ناتینگ فون 1

این شرکت ابتدا در رویداد 23 مارس خود تایید کرد که روی یک گوشی هوشمند کار می نماید، اما در آن موقع تنها تایید و بیان کرد که این گوشی در تابستان عرضه می گردد. از آن موقع به بعد، وسواس ها برای طراحی این گوشی افزایش یافت و این شرکت قول داد که گوشی ناتینگ فون 1 را در رویدادی در 12 ژوئیه در ساعت 4 بعد از ظهر به وقت محلی بریتانیا (یعنی 19:30 به وقت ایران) عرضه کند.

سایت فناوری آلمانی AllRound PC ادعا نموده است که اطلاعات قیمت و عرضه این گوشی را از یک فروشنده اروپایی دریافت نموده است که مایل به ناشناس ماندن است. به گفته منبع، ناتینگ فون 1 در تاریخ 21 ژوئیه 2022 وارد بازار می گردد. بدیهی است که این پس از رویداد رسمی معرفی گوشی است. ممکن است این تاریخی باشد که گوشی به طور رسمی به فروش هم می رسد.

با این وجود، گرچه فروش رسمی ناتینگ فون 1 شروع می گردد، اما همه نمی توانند از همان ابتدا آن را برای خود خریداری نمایند. این موبایل در ابتدا فقط به وسیله یک سیستم دعوت در دسترس خواهد بود، که ظاهراً به شرکت ناتینگ اجازه می دهد مطمئن گردد که اولین افرادی که ناتینگ فون 1 را دریافت می نمایند، در واقع سزاوارترین افراد برای در اختیار داشتن ناتینگ فون 1 در جامعه هستند.

محل عرضه ناتینگ فون 1

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه داشت، در دسترس بودن دنیای گوشی ناتینگ فون 1 است. تا به امروز شرکت ناتینگ، شرکای تجاری دنیای مورد نظرش را در سراسر اروپا، خاورمیانه، آسیا و استرالیا تایید نموده است، اما این گوشی در ایالات متحده یا کانادا عرضه نمی گردد.

ناتینگ به PCMag اعلام نموده است که فقط یک برنامه بتای بسته را با تعداد محدودی از سرمایه گذاران خصوصی خود در ایالات متحده اجرا خواهد نمود. به عبارت دیگر، این شرکت تصمیم دارد تنها تعدادی از گوشی های ناتینگ فون 1 را در اختیار تعدادی از سرمایه گذاران خصوصی خود در ایالات متحده قرار دهد.

به نظر می رسد که حتی همین تعداد افراد کم نیز برای استفاده از این گوشی، به علت عدم دسترسی بهینه به اپراتورهایی مانند T-Mobile و AT&T به مشکل برخواهند خورد. اعلامیه شرکت ناتینگ به توضیح زیر است:

با وجود این که ما دوست داریم فون 1 را در سراسر دنیا عرضه کنیم، تصمیم داریم بر بازارهای داخلی، از جمله بریتانیا و اروپا، که در آن شراکت قوی با اپراتورهای محلی پیشرو داریم، تمرکز کنیم. همان طور که می دانید، راه اندازی یک گوشی هوشمند فرایند طولانی است؛ از مرحه اطمینان از پشتیبانی گوشی، به وسیله فناوری های داده ای کشور گرفته تا مشارکت های لازم با اپراتورها و مقررات محلی.

از آنجایی که ما هنوز یک برند جوان هستیم، باید برای تمام این فرایند استراتژیِ های مناسبی داشته باشیم.

با این حال امید زیادی برای عرضه این گوشی در ایالات متحده وجود دارد. این شرکت تایید کرد که برنامه های بزرگی برای راه اندازی یک گوشی هوشمند پشتیبانی شده به وسیله ایالات متحده در آینده دارد، اما هیچ تعهدی در خصوص اینکه این عرضه عمومی چه زمانی ممکن است، نداده است.

قیمت ناتینگ فون 1

با توجه به اینکه هنوز این گوشی عرضه نشده است، طبیعتاً قیمت ناتینگ فون 1 را به طور دقیق نمی دانیم. با این وجود نباید از این گوشی انتظار داشته باشیم که ارزان تر از دیگر گوشی ها باشد.

هدفون Ear 1 این شرکت دارای قیمت رقابتی 99 دلار / 99 پوند / 99 یورو بود، در حالی که ویژگی های ممتاز مانند ANC (حذف نویز فعال) را حفظ کرد، و آن ها را در انتهای بالاتری از آنچه که بودجه در رده محصول مربوطه تلقی می گردد، قرار داد.

این دقیقاً همان چیزی است که به وسیله فروشنده اروپایی ناشناس، پیش بینی شده بود که تاریخ عرضه 21 جولای را که در بالا ذکر شد، پیشنهاد کرد و ادعا کرد که اولین تلفن ناتینگ در هنگام عرضه حدود 500 یورو قیمت دارد.

قیمت فاش شده از آمازون آلمان نیز محدوده مشابهی را نشان می دهد:

  • قیمت 469 یورو برای نسخه ناتیک فون 1 با رم 8 و حافظه داخلی 128 گیگابایت
  • قیمت 549 یورو برای نسخنه ناتینگ فون 1 با رم 12 و حافظه داخلی 256 گیگابایت

معینات کلی ناتینگ فون 1

شرکت سابق کارل پی، یعنی وان پلاس به علت جزئیاتی قطره ای که از محصولاتش تا قبل از عرضه به بیرون نشر می دهد مشهور است و همین اخلاق به وضوح به ناتینگ هم منتقل شده است، بنابراین ما از قبل می دانیم که چه چیزی باید انتظار داشته باشیم.

  • طراحی گوشی ناتینگ فون
  • نرم افزار ناتینگ فون 1
  • سیستم عامل ناتینگ فون 1

طراحی ناتینگ فون 1

اغواگرترین بخش این گوشی طراحی مجذوب کننده آن است که خاتمه در 15 ژوئن رونمایی شد.

زبان طراحیِ این گوشی برای کسانی که هدفون Ear (1) را دیده باشد، با ترکیبی از پلاستیک سفید و شفاف که به قسمت های داخلی گوشی اشاره می نماید، بدون اینکه به وضوح اندازه زیادی شلوغی آن ها را آشکار کند. بعلاوه می توانیم دکمه تنظیم صدا را در یک طرف، و دکمه پاور را در طرف دیگر ببینیم. وزن این گوشی نیز 199 گرم است.

تصاویری که از طراحی این گوشی منتشر شده است، نشان می دهد که در این گوشی مجموعه ای از نوارهای نور LED را تعبیه شده است. به نظر می رسد که این نوارهای LED می توانند به رنگ سفید در الگوهای مختلف چشمک بزنند. ظاهراً این چراغ ها رابط Glyph نامیده می شوند و چند کاربرد ساده دارند:

  • فلش برای نوتیفیکیشن ها
  • در هنگام شارژ بی سیم معکوس، اطراف سیم پیچ شارژ می درخشند.
  • هنگام استفاده از شارژ سیمی، به عنوان نشانگر باتری، نوار پایین به آرامی پر می گردد.
  • هنگام استفاده از دوربین، همه به یک باره به عنوان یک فلاش روشن می شوند.
  • چشمک زدن در الگوهای متمایز در زمان به تعدادی از آهنگ های زنگ از پیش تنظیم شده و هشدارها

سایت آلمانی WinFuture تصاویری با وضوح بالا از این گوشی به دست آورده است که به نظر می رسد نسخه دوم گوشی ناتینگ فون را به رنگ مشکی نشان می دهد. رنگ های مشکی گوشی ها همواره هواداران زیاد و در نتیجه فروش بالایی دارند.

با توجه به طراحی این گوشی، احتمالا بخواهید گوشی را بدون گذاشتن قاب روی آن، ایمن نگه دارید. بنابراین جای تعجب نیست که ناتینگ روی یک قاب TPU شفاف برای گوشی کار می نماید که در عکسی به وسیله MySmartPrice فاش شده است. چیزی که ما نمی دانیم این است که آیا این قاب به صورت رایگان همراه این گوشی خواهد بود یا هواداران باید آن را جداگانه خریداری نمایند!

پی و تام هاوارد، رئیس بخش طراحی، در مصاحبه ای با Wallpaper* اطلاعاتی ارائه دادند که حاوی نکات مهمی است و بینش بیشتری را در خصوص توسعه سخت افزار گوشی (و تا حدی کمتر، نرم افزار آن) می دهد.

هاوارد در حین به اشتراک گذاشتن بعضی طرح های مفهومی، گفت:

از دیدگاه طراحی، ما واقعاً می خواستیم درون را به بیرون بیاوریم… بیش از 400 جزء در یک گوشی هوشمند وجود دارد که در لایه ها مونتاژ شده اند. می خواستیم خوب ها را نشان دهیم؛ چیزها و بخش هایی از گوشی که فکر می کردیم واقعاً جالب است و باید بر آن ها تأکید کنیم.

این مصاحبه بعلاوه چالش های اعمال زیبایی شناسی شفاف را در یک گوشی و اینکه چگونه تیم مهندسی ناتینگ برای چیدمان و استایل اجزای قابل مشاهده در یک پازل کار کردند که نه تنها کاربردی و منطقی است، بلکه از نظر بصری نیز دلپذیر است را پوشش می دهد.

سخت افزار ناتینگ فون 1

ناتینگ چند معینه کلیدی گوشی را به طور رسمی تایید نموده است:

  • نکته مهم این است که این گوشی از چیپست Qualcomm Snapdragon 778G+ استفاده خواهد نمود و این امیدها را برای بهره گیری این گوشی از چیپست پرچمدار Snapdragon 8 Gen 1 یا جدیدتر Snapdragon 7 Gen 1 از بین برد.
  • نسخه تنظیم شده سفارشی تراشه به طور خاص برای ناتینگ ساخته شده است و کوالکام از شارژ بی سیم و شارژ معکوس فقط برای این گوشی پشتیبانی می نماید.
  • این تلفن دارای شارژ بی سیم است که می توانید آن را در سیم پیچ بزرگ دایره ای موجود در وسط طراحی مشاهده کنید.
  • البته این طراحی یک دوربین پشتی دوگانه را نیز نشان می دهد، اگرچه معینات آن در حال حاضر ناشناخته است.
  • تا به امروز تایید شده است که این گوشی از صفحه نمایش 120 هرتزی استفاده می نماید و دارای حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش است، به این معنی که باید از یک پنل OLED نیز استفاده کند.
  • در اطلاعاتی که SlashLeaks درز داده است به معینات بیشتری اشاره شده است؛ ظاهراً می توان انتظار دوربین اصلی پشتی 50 مگاپیکسلی، دوربین جلوی 16 مگاپیکسلی و باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با شارژ 45 واتی را داشت.
  • با بازگشت به حدس و گمان، به نظر می رسد گواهی TUV برای یک شارژر با نام تجاری ناتینگ نشان می دهد که این گوشی از سرعت شارژ 45 واتی پشتیبانی می نماید.
  • به خاطر داشته باشید که این احتمالاً برای شارژ سیمی گوشی است و قابلیت های بی سیم آن احتمالاً کمی نمایدتر است.

برای تماشا تمام آگهی های گوشی در وبلاگ تینتا کلیک کنید

سیستم عامل ناتینگ فون 1

در رویداد اعلامیه ماه مارس، کارل پِی بعلاوه Nothing OS را معرفی کرد: تجربه کاربری مبتنی بر اندروید که در اولین گوشی هوشمند این شرکت عرضه خواهد شد.

به گفته آقای پِی: Nothing OS برترین ویژگی های اندروید را به تصویر می کشد، سیستم عامل را فقط به موارد ضروری محدود می نماید، جایی که هر بایت هدفی معین دارد.

این یک رویکرد کاملاً آشنا است که از اصول مشابه با تجربه کاربری OxygenOS که در تلفن های ساخته شده به وسیله شرکت سابق آقای پِی، یعنی وان پلاس وجود دارد، پیروی می نماید.

شمایل نگاری هدفمند و فونت ماتریس نقطه ای (که امضای این شرکت است) بسیار زیاد دیده می گردد، با تجربه ای صاف و یکنواخت که در عناصری مانند ساعت ظاهر می گردد، که در صفحه نمایش همواره روشن، صفحه قفل و صفحه اصلی باقی می ماند و انسجام بیشتری را ارائه می دهد.

طراحی صدای سیستم عامل ظاهراً تحت تأثیر کد مورس، نوسانگرها و ساعت های دیجیتال واقع شده است، در حالی که گزارش شده است که تجربه کاربر در انیمیشن های UI نسبتاً سبک خواهد بود و در پی ارائه یک تجربه ناوبری تمیزتر و ساده تر خواهد بود.

آقای پِی بعلاوه وعده 40 ٪ برنامه های از پیش بارگذاری شده کمتر را داده است؛ با تمرکز بر تجربیات خود گوگل به عنوان اولین درگاه تماس برای بیشتر سرویس ها، و بعلاوه یکپارچگی دقیق، نه فقط با محصولات ناتینگ، بلکه با دستگاه ها و خدمات سایر شرکت ها همانند ایرپادهای اپل و خودروهای تسلا که در جریان جریان ماه مارس نام گذاری می شوند.

***

آگهی های موبایل را در وبلاگ تینتا ببینید
منبع: دیوار

به "معرفی گوشی ناتینگ فون 1 و هر آن چه درباره آن نمی دانیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی گوشی ناتینگ فون 1 و هر آن چه درباره آن نمی دانیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید