چرا دولت کویت استعفا کرد؟

به گزارش وبلاگ تینتا، خبرگزاری خبرنگاران- دولت کویت به علت اختلاف با مجلس استعفا کرد.

چرا دولت کویت استعفا کرد؟

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری وبلاگ تینتا، منابع رسانه ای اعلام نمودند که نخست وزیر کویت استعفانامه دولت این کشور را رسما تقدیم ولیعهد نموده است.

به گزارش رویترز، خبرگزاری دولتی KUNA گزارش داد که دولت کویت روز سه شنبه پیش از رای عدم اعتماد به نخست وزیر در مجلس، در بحبوحه اختلافات سیاسی طولانی که مانع اصلاحات اقتصادی در این کشور تولیدکننده نفت خلیج فارس شده است، استعفای خود را ارائه کرد.

ولیعهد شیخ مشعل الاحمد الصباح که اواخر سال گذشته بیشتر وظایف امیر حاکم را بر عهده گرفت، نامه استعفای دولت را از شیخ صباح الخالد نخست وزیر دریافت کرد.

منابع رسانه ای اعلام نمودند که نخست وزیر کویت استعفانامه دولت این کشور را رسما تقدیم ولیعهد نموده است.

در همین حال خبرگزاری رسمی کویت اعلام نمود، صباح خالد الحمد الصباح، نخست وزیر کویت، امروز در ملاقات با ولیعهد این کشور استعفای خود را به وی تقدیم کرد.

رسانه ها دلیل استعفای نخست وزیر کویت را تشدید اختلافات میان دولت و مجلس این کشور اعلام نموده اند.

منابع عرب زبان اعلام نمودند که مشعل الأحمد الجابر الصباح ولیعهد کویت با این استعفا موافقت خواهد نمود، اما ممکن است مجدداً صباح خالد الصباح را مأمور تشکیل کابینه کند.

لازم به ذکر است، دولت کویت به ریاست صباح خالد الصباح پیشتر یک مرتبه دیگر استعفا داده بود، اما حدود 3 ماه پیش خالد الصباح با صدور فرمانی از سوی امیر کویت مجدداً مأمور تشکیل کابینه شد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "چرا دولت کویت استعفا کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا دولت کویت استعفا کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید