183 پروژه گردشگری با حجم سرمایه گذاری 3177 میلیارد افتتاح شد

به گزارش وبلاگ تینتا، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، 183 پروژه گردشگری با حجم سرمایه گذاری 3177 میلیارد افتتاح شد.

183 پروژه گردشگری با حجم سرمایه گذاری 3177 میلیارد افتتاح شد

بنابر اعلام وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی با افتتاح این پروژه ها 389 هزار و 751 مترمربع به ظرفیت توریستی کشور اضافه و برای 2281 فرصت شغلی ایجاد شد. این پروژه ها شامل 21 هتل، 81 اقامتگاه بومگردی، 21 سفرخانه سنتی، 26 مجتمع توریستی و 34 پروژه دیگر است.

در این آیین، هشت پروژه اقامتگاه سنتی جواهریان در (شهر کاشان) استان اصفهان، سفره خانه سنتی بهزاد در استان تهران، سفره خانه سنتی فصیحی در استان گیلان، هتل بوتیک علاءالدوله در استان یزد، هتل بوتیک قرائتی در استان فارس، مجتمع توریستی ایرانمنش در استان کرمان، هتل فرازنده در استان البرز و عمارت سفید فخوری در استان گلستان به وسیله وزیر میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی به شکل ویدئو کنفرانس همزمان افتتاح شد و مدیران هر یک از این استانها نیز درباره ارزش و اثرات مالی و فرهنگی این پروژه ها سخن گفتند.

رستم قاسمی: آماده همکاری هستیم

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی که این پروژه ها با همراهی او افتتاح شد، گفت: وزارت میراث فرهنگی، گردشکری و صنایع دستی می تواند منشا تحولات در کشور باشد. کار در حوزه های میراث فرهنگی و توریستی می تواند نقش مؤثری در حوزه های مالی و اجتماعی و فرهنگی داشته باشد. در دنیا کمتر کشوری مانند ایران داریم که تمام ویژگی های طبیعی و تاریخی و فرهنگی داشته باشد، باید زمینه را برای جذب و توسعه توریست فراهم کنیم.

او بعلاوه بیان نمود: امروز توریستی سلامت از پیشرفت خوبی برخوردار است. در حوزه توریستی حلال نیز زمینه هایی فراهم شده است.

قاسمی ادامه داد: دو هفته گذشته نشست وزرا در عشق آباد برگزار گردید، این نشست به کشورهایی که محصور در خشکی هستند، اختصاص دارد. همه در این نشست اتفاق نظر داشتند که ایران از نظر ژئوپلیتیک می تواند ترانزیت کشورهای منطقه و دنیا باشد، چهار کریدور شمالی و جنوبی و شرقی و غربی داریم. 14 هزار کیلومتر راه آهن در ایران داریم، اما سرچشمه های اصلی را وصل نکرده ایم.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: 200 میلیون تن ظرفیت بار در کشور وجود دارد که فرصت خوبی برای ایران است، باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

او اظهار کرد: با ظرفیتی که کشورمان در حوزه های مختلف دارد می تواند تحولی بزرگ در حوزه توریستی ایجاد کند. بعد از یک سال کوشش کردم مجوزی را بگیرم در حوزه حمل و نقل و خطوط ریلی تا بتوانیم با این مجوز تحول عظیمی در حوزه حمل و نقل کشور ایجاد کنیم. امروز از هند وقتی کانتینری بارگیری می کنیم، باید ابتدا به چابهار و بعد به رشت و بعد به آذربایجان و سپس به اروپا و فنلاند برود. بین 15 روز زمان می برد از هند به فنلاند برود.

قاسمی توضیح داد: رئیس جام دنیای قطر را به کیش دعوت کردم آنها وقتی زیبایی های کیش را دیدند شگفت زده شدند. ظرفیت های زیادی در کشور داریم با یاری همه در دولت باید زمینه برای توسعه توریستی فراهم گردد.

قاسمی بعلاوه گفت: در وزارت راه و شهرسازی آماده همکاری با وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی برای توسعه و رشد صنعت گردشکری کشور هستیم.

علی اصغر شالبافیان، معاون توریستی کشور نیز در مراسم افتتاح همزمان این پروژه ها که در سالن آمفی تئاتر وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی برگزار گردید، تاکید نمود: نگاه ما برای افتتاح پروژه ها تسهیل ضوابط و بهره برداری از پروژه های توریستی است.

او اضافه کرد: یکی از رویکردهای جدی ما انتفاع مالی برای سرمایه گذاران است که آیین نامه آن تدوین و مورد تایید اولیه قرار گرفته است. امیدواریم با بازکردن گره ها برای سرمایه گذاران بتوانیم در توسعه توریستی کشور نقش آفرینی کنیم.

استانداردسازی باند فرودگاه مهرآباد پس از 80 سال

حمیدرضا سیدی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران نیز از استانداردسازی باند فرودگاه مهرآباد پس از 80 سال اطلاع داد و اضافه کرد: این باند فرودگاهی با ترمینال 100 هزار متر مربعی استاندارد افتتاح می گردد. این پروژه به توسعه حمل و نقل و صنعت توریستی یاری می نماید. او گفت: دو ماموریت در شرکت فرودگاه ها داریم، نخست توسعه و نگهداری 53 فرودگاه است و ماموریت دوم کنترل ترافیک 1500 پرواز در سطح کشور که به پروازهای داخلی و عبوری سرویس دهی می کنیم که می تواند ظرفیت توریستی ایجاد کند.

امضا سه تفاهم نامه با وزارتخانه های راه و کشور

پس از افتتاح پروژه ها، سه تفاهم نامه میان معاونت توریستی وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی به صورت جداگانه با شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، وزارتخانه های راه و کشور امضا شد که موضوع آنها در راستای بهره مندی از تمام ظرفیت های ملی و بین المللی کشور و توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی در اراضی متعلق به شرکت فرودگاه ها، حفظ و اشاعه فرهنگ مسافری و توریستی دریایی و نیز ارتقا ایمنی ترددهای دریایی به منظور بهره برداری همه جانبه از دریا و بعلاوه به منظور ایجاد تاسیسات توریستی و در راستای تقویت هماهنگی های لازم در نحوه صدور مجوز و واگذاری اراضی به سرمایه گذاران واجد شرایط و دارای اهلیت بود.

منبع: همگردی

به "183 پروژه گردشگری با حجم سرمایه گذاری 3177 میلیارد افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "183 پروژه گردشگری با حجم سرمایه گذاری 3177 میلیارد افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید