تایپینگ در یک نگاه

به گزارش وبلاگ تینتا، تایپینگ در کشور مالزی قرار گرفته است و دومین شهر بزرگ در ایالت پراک به شمار می رود. باغ های دریاچه تایپینگ، باغ وحش تایپینگ و موزه ایالتی پراک از دیدنی های تایپینگ محسوب می شوند.

تایپینگ در یک نگاه

تایپینگ (Taiping) یکی از شهرهای ایالت پراک در کشور مالزی، واقع در قاره آسیا است. این شهر در فاصله 48 کیلومتری شمال غرب ایپوه، مرکز ایالت پراک و 78 کیلومتری جنوب شرق جرج تاون در ایالت پنانگ واقع شده است.

جمعیت تایپینگ بیش از 245 هزار نفر و مساحت آن حدود 186 کیلومترمربع است. دین ساکنان این شهر را اسلام، بودیسم، هندویسم و مسیحیت شامل می گردد و زبان رسمی تایپینگ، مالزیایی است.

بین سال های 1876 تا 1937، تایپینگ به عنوان پایتخت سلطنتی ایالت پراک به شمار می رفت. هر چند با جابجایی پایتخت سلطنتی از تایپینگ به ایپوه، از سرعت رشد و توسعه این شهر کاسته شد؛ اما در سال های اخیر تایپینگ دوباره در جهت پیشرفت و رونق قرار گرفته است.

نوع حکومت در ایالت پراک، پادشاهی مشروطه است و فرمانروا به صورت موروثی انتخاب می گردد. شورای مقننه ایالتی از 59 نماینده تشکیل شده است و نخست وزیر نیز رهبر حزبی است که بیشترین نماینده را در شورای مقننه دارد.

نزدیک ترین فرودگاه به تایپینگ، فرودگاه سلطان ازلان شاه است که در فاصله 70 کیلومتری از شهر واقع شده است و در آن پرواز هایی از/ به سنگاپور، جوهور بهرو و مدان برقرار است. با استفاده از قطار می توان به شهرهایی مانند کوالالامپور و پادانگ بسار دسترسی داشت. برای جابجایی های درون شهری اتوبوس ، تاکسی و دوچرخه های کرایه ای، گزینه های خوبی محسوب می شوند.

آب و هوای تایپینگ استوایی به شمار می رود و بارانی ترین شهر در مالزی است. متوسط دمای هوا در طول سال از 22.3 تا 32.5 درجه سانتی گراد تغییر می نماید و میانگین بارش سالانه 3,187 هزار میلی متر برآورد شده است.

قهوه و شیرینی محلی هایونگ پیاه از مهم ترین سوغاتی های تایپینگ به شمار می روند. شما برای خرید می توانید به تایپینگ مال (Taiping Mall) و تایپینگ سنترال مال (Taiping Sentral Mall) سر بزنید.

از محبوب ترین دیدنی های تایپینگ می توان باغ های دریاچه تایپینگ (Taiping Lake Gardens)، تفرجگاه بوکیت لاروت (Bukit Larut)، باغ وحش تایپینگ (Zoo Taiping) و جنگل حفاظت شده مانگرو ماتانگ (Matang Mangrove Forest Reserve) را نام برد.

دیگر دیدنی های تایپینگ شامل کلیسای آل سینتز (All Saints Church)، موزه ایالتی پراک (Perak Museum) و قبرستان جنگ تایپینگ (Taiping War Cemetery) می گردد.

منبع: کجارو / tripadvisor.com / wikitravel.org / en.wikipedia.org

به "تایپینگ در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایپینگ در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید