هشدار یک دندان پزشک؛ هرگز دهان بچه ها را نبوسید

به گزارش وبلاگ تینتا، صحبت های یک مادر دندان پزشک در خصوص این که چرا از بوسیدن لب های کودکش خودداری می نماید انعکاس بسیار گسترده ای در پلتفرم تیک تاک داشت.

هشدار یک دندان پزشک؛ هرگز دهان بچه ها را نبوسید

به گزارش ایندیپندنت، دکتر جویس کانگ، رئیس مرکز دندان پزشکی اورنج اند مگنولیا (Orange and Magnolia) در ناحیه کوستا مسا در کالیفرنیا، از این پلتفرم شبکه های اجتماعی برای ارائه توصیه هایی استفاده کرد که به گفته او به سلامت بچه ها یاری می نماید.

پژوهش پیشین دکتر کانگ نشان می دهد که او در مقایسه با همکارانش، حامل میزان بیشتری باکتری عامل پوسیدگی دندان است که ممکن است به کودکش منتقل گردد.

او در ویدئویی در پلتفرم تیک تاک که بیش از 2.4 میلیون بازدیدنماینده داشته است، می گوید: باکتری ها می توانند به وسیله آب دهان به دیگران منتقل شوند و این انتقال در بچه ها بیشتر از بزرگ سالان است.

بچه ها معمولا با باکتری هایی که عامل پوسیدگی دندان هستند متولد نمی شوند. این باکتری ها در مراحل اولیه رشد به وسیله بوسه یا استفاده مشترک از قاشق و چنگال دیگران به آن ها منتقل می گردد. از چهار سالگی به بعد، اکوسیستم دهان بچه ها رشد کافی یافته است و می تواند در جریان انتقال باکتری های بزاق، مقاومت بیشتری از خود نشان دهد.

یک گروه باکتری موسوم به استرپتوکوک موتانس از شکر مواد غذایی مصرفی تغذیه می نمایند. این باکتری ها از خود اسید ترشح می نمایند. در تئوری، نوزادان و بچه ها کم سن که این باکتری را ندارند و شکر هم مصرف نمی نمایند، باید کمتر در معرض خطر پوسیدگی دندان باشند.

این دندان پزشک غذای پسر کوچکش را نمی چشد، از همان لیوان او آب نمی نوشد، قاشق و چنگال او را استفاده نمی نماید، و البته به او غذا های پرشکر هم نمی دهد.

دکتر کانگ می گوید: البته راه های بسیار دیگری جز بوسیدن هم برای انتقال غیرعمد باکتری وجود دارد. می خواهم حداکثر شانس را به او بدهم که باکتری های عامل پوسیدگی دندان را از من نگیرد.

این نظریه در خصوص دو نفری نیز که ممکن است غذایی را به اشتراک مصرف نمایند، اما یکی- به رغم نظافت دندان ها- بیش از دیگری دچار پوسیدگی دندان است، صادق است.

دکتر کانگ می گوید: بعضی از مردم به رغم مراقبت بهداشتی مناسب از دندان هایشان، بیشتر دچار کرم خوردگی می شوند. این بدان علت است که ما مثل هم نیستیم. در افرادی که دچار پوسیدگی دندان هستند، عوامل دیگری جز بهداشت دهان و دندان، از جمله باکتری و ژن، نیز در کارند.

منبع: فرارو

به "هشدار یک دندان پزشک؛ هرگز دهان بچه ها را نبوسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار یک دندان پزشک؛ هرگز دهان بچه ها را نبوسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید