مشاور امنیتی بایدن با دیپلمات ارشد چینی ملاقات می نماید

به گزارش وبلاگ تینتا، کاخ سفید گفت که مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه با رئیس کمیته مرکزی امور خارجی چین در شهر زوریخ ملاقات و درباره مسائل مورد اختلاف از جمله هنگ کنگ و تایوان رایزنی می نماید.

مشاور امنیتی بایدن با دیپلمات ارشد چینی ملاقات می نماید

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ تینتا، در بحبوحه تنش های دیپلماتیک و سیاسی چین و آمریکا بر سر موضوعات مختلفی از جمله تایوان و فعالیت های نظامی، مقام های ارشد دو کشور قرار است دیدار داشته باشند.

کاخ سفید گفت که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه با یانگ جیچی رئیس کمیته مرکزی امور خارجی چین در شهر زوریخ دیدار خواهد داشت.

خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داد: نشست زوریخ در زمان تشدید تنش ها بین دو اقتصاد بزرگ دنیا بر سر موضوعات مختلف از جمله تایوان صورت می گیرد. این اولین دیدار حضوری سالیوان با یانگ از زمان گفت وگوهای تلخ آنها در آلاسکا در ماه مارس خواهد بود.

کاخ سفید در این بیانیه ضمن اشاره به پیگیری تماس اخیر رؤسای جمهور آمریکا و چین در این دیدار، مدعی شد: ما در پی مدیریت مسئولانه رقابت بین ایالات متحده و جمهوری خلق چین هستیم.

وزارت خارجه چین هم بامداد چهارشنبه در بیانیه ای کوتاه گفت که یانگ و سالیوان طی دیدار در سوئیس، درباره روابط چین و ایالات متحده و مسائل مربوطه گفتگو خواهند کرد.

به نوشته رویترز، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در ماه ژوئن با این دیپلمات ارشد چینی تماس گرفت و بر ضرورت همکاری و شفافیت در زمینه منشأ بیماری کووید19 تأکید و موضوعات دیگری از جمله سین کیانگ، هنگ کنگ و تایوان را مطرح نمود.

بامداد چهارشنبه بعلاوه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اطلاع داد که در رایزنی با همتای چینی خود درباره تایوان صحبت نموده و هر دو موافقت نموده اند که به توافق تایوان پایبند باشند. (جزئیات بیشتر)

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست چین واحد ارزیابی می نماید. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و یاری نظامی به تایوان عملا در جهت حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض نموده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله خود آمریکا، تایوان را به اسم کشور مستقل به رسمیت نمی شناسند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "مشاور امنیتی بایدن با دیپلمات ارشد چینی ملاقات می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاور امنیتی بایدن با دیپلمات ارشد چینی ملاقات می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید