دیپلمات های سئول و پکن درباره مسائل دوجانبه مصاحبه می نمایند

به گزارش وبلاگ تینتا به نقل از رویترز، دیپلمات های ارشد کره جنوبی امروز پنج شنبه پس از مشاجره ای دیپلماتیک با تایوان بر سر لغو حضور یک مقام ارشد این جزیره در یک نشست تجاری در سئول، با همتایان چینی تبادل نظر می نمایند.

دیپلمات های سئول و پکن درباره مسائل دوجانبه مصاحبه می نمایند

چوی جونگ کان معاون وزیر امور خارجه و دستیارانش قرار است با معاون وزیر امور خارجه چین در صدر گروهی از این کشور، مصاحبه نمایند.

مقامات سئول در این باره گفتند که انتظار می رود هر دو طرف راه هایی را برای ازسرگیری مذاکرات متوقف شده خلع سلاح هسته ای با کره شمالی، آنالیز نمایند و درباره دیگر موضوعات دوجانبه، منطقه ای و جهانی نیز مصاحبه نمایند.

ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین نیز امروز پنجشنبه در همین باره و در نشست خبری خود گفت: امیدواریم این ملاقات بتواند تاثیر مثبتی در ارتقای ارتباطات و اعتماد متقابل و ارتقای روابط دوجانبه داشته باشد.

وزارت خارجه تایوان اقدام سئول در لغو دعوت وزیر ارتباطات این جزیره به نشست یادشده را گستاخانه قلمداد کرد.

وزارت خارجه کره جنوبی نیز در همین رابطه اظهار داشت که تصمیم مذکورتوسط سازمان دهندگان این رویداد یادشده و بر اساس ملاحظه و درنظرگرفتن جامع همه شرایط و بدون ذکر جزئیات، اتخاذ شده است.

یکی از مقامات کاخ آبی (نهاد ریاست جمهوری) سئول در روز چهارشنبه در این باره گفت که برگزارنمایندگان، این دعوت را در راستای اصول دیپلماتیک کره جنوبی، نه به خاطر چین لغو کردند.

همه این موارد در حالی مطرح می گردد کره جنوبی نیز به عنوان یکی از متحدان آمریکا در منطقه شرق آسیا در قبال تایوان که طبق سیاست چین واحد بخشی از خاک چین محسوب می گردد، با مسئله ای حساس روبرو است.

لازم به ذکر است که آمریکا و شرکای غربی اش در سال های اخیر در راستای سیاست های تنش برانگیز ایندوپاسیفیک واشنگتن برای به چالش کشیدن قدرت رو به افزایش پکن و علی رغم ادعای احترام به اصل چین واحد، سعی در تحریک جریان های جدایی طلب در منطقه ها تابع چین از جمله تایوان، تبت و هنگ کنگ دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "دیپلمات های سئول و پکن درباره مسائل دوجانبه مصاحبه می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات های سئول و پکن درباره مسائل دوجانبه مصاحبه می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید