سرعت اینترنت در ایران

به گزارش وبلاگ تینتا، طبق گزارش نو وب سایت اسپید تست میانه سرعت اینترنت ثابت و موبایل دنیا نسبت به ماه گذشته رشد داشته و بعلاوه جایگاه ایران در رده بندی اینترنت ثابت سه پله رشد نموده است.

سرعت اینترنت در ایران

به گزارش مهر به نقل از اسپید تست، جدیدترین گزارش از میانه سرعت اینترنت ثابت و موبایل دنیا در ماه اکتبر 2021 میلادی منتشر شده است. براساس این گزارش در ماه گذشته میلادی میانه سرعت اینترنت موبایل دنیا 68.44 و میانه سرعت اینترنت ثابت دنیا 116.86 مگابیت برثانیه بوده است.

مقایسه ای با میانه سرعت اینترنت موبایل و ثابت دنیای در ماه سپتامبر نشان می دهد هر دو این شاخص ها در ماه اکتبر رشد نموده اند.

رشد میانه سرعت اینترنت ثابت ایران

در اکتبر 2021 میلادی سرعت اینترنت موبایل ایران 35.09 و اینترنت ثابت آن 22.01 مگابیت برثانیه بوده است. ایران در جدول کشور هایی با بیشترین سرعت اینترنت موبایل با دوپله سقوط در رده 73 قرار گرفته است. اما در بخش اینترنت ثابت با 3 پله رشد در رده 134 قرار گرفته است.

سقوط 2 پله ای سرعت اینترنت موبایل چین

طبق گزارشی که در وب سایت اسپید تست منتشر شده، در دهمین ماه 2021 میلادی امارات متحده عربی و کره جنوبی به ترتیب با سرعت 273.87 و214.47 مگابیت برثانیه در رده های اول و دوم کشور هایی با بیشترین سرعت اینترنت موبایل دنیا قرار دارند. جایگاه این دو کشور نسبت به ماه سپتامبر تغییری ننموده است.

در رده سوم این لیست قطر با سرعت 178.83 مگابیت برثانیه قرار داد و جایگاه آن نسبت به ماه قبل یک پله رشد نموده است. در رده چهارم نیز نروژ با سرعت 178.70 مگابیت برثانیه و یک پله سقوط واقع شده است.

رده پنجم نیز به کویت با میانه سرعت 170.67 مگابیت برثانیه اختصاص دارد. در رده ششم نیز قبرس با سرعت 168.28 مگابیت برثانیه واقع شده است. جایگاه کویت نسبت به ماه سپتامبر یک پله و قبرس نسبت به ماه گذشته 2 پله رشد نموده است. در رده هفتم و هشتم به ترتیب چین (168.28 مگابیت برثانیه) و عربستان سعودی (164.81 مگابیت برثانیه) قرار دارند. جایگاه چین در این لیست نسبت به ماه قبل 2 پله و عربستان سعودی یک پله سقوط نموده است.

در رده نهم کشور هایی با بیشترین سرعت اینترنت موبایل بلغارستان با سرعت 153.72 مگابیت برثانیه واقع شده است و جایگاه آن نسبت به ماه قبل هیچ تغییری ننموده است. در رده دهم نیز استرالیا با سرعت 147.77 مگابیت برثانیه واقع شده است و جایگاه ان نسبت به ماه سپتامبر یک پله صعود نموده است.

موناکو صدر نشین کشور هایی با بیشترین سرعت اینترنت ثابت

در لیست کشور هایی با بیشترین سرعت اینترنت ثابت اکتبر 2021 میلادی موناکو با میانه سرعت اینترنت ثابت 270.25 مگابیت برثانیه در رده نخست واقع شده است و جایگاه آن نسبت به ماه گذشته تغییری ننموده است. در رده دوم هنگ کنگ با سرعت 260.35 مگابیت بر ثانیه واقع شده است و جایگاه آن نسبت به ماه سپتامبر یک پله رشد نموده است.

اما جایگاه سنگاپور با سرعت اینترنت 257.15 مگابیت برثانیه نسبت به ماه سپتامبر یک پله سقوط نموده و این کشور اکنون در رده سوم لیست کشور هایی با بیشترین سرعت اینترنت ثابت دنیا واقع شده است.

در رده های چهارم و پنجم این لیست به ترتیب رومانی (241.35 مگابیت برثانیه) و سوییس (231.96 مگابیت برثانیه) قرار دارند که جایگاه آن ها نسبت به ماه گذشته هیچ تغییری ننموده است. در رده ششم این لیست شیلی با میانه سرعت 227.77 مگابیت برثانیه واقع شده است و جایگاه آن نسبت به سپتامبر 2 پله رشد نموده است.

دانمارک (226.13 مگابیت برثانیه) و تایلند (223.72 مگابیت برثانیه) بدون هیچ تغییری نسبت به ماه گذشته میلادی به ترتیب در رده های هفتم و هشتم قرار گرفته اند. کره جنوبی با سرعت 219.05 مگابیت برثانیه در رده نهم واقع شده است. جایگاه این کشور در رده بندی ماه اکتبر نسبت به سپتامبر یک پله رشد نموده است.

در رده دهم نیز فرانسه واقع شده است. میانه سرعت اینترنت ثابت این کشور 218.84 مگابیت برثانیه است و جایگاه کشور نیز در مقایسه با ماه گذشته یک پله سقوط نموده است.

منبع: فرارو

به "سرعت اینترنت در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرعت اینترنت در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید