دیگر هیچ لپ تاپی داغ نخواهد کرد!

به گزارش وبلاگ تینتا، گجت نیوز نوشت: شرکت Compal از یک کانسپت نو رونمایی نموده که باعث برطرف مشکل داغ شدن لپ تاپ و سهولت در تعویض قطعات آن خواهد شد.

دیگر هیچ لپ تاپی داغ نخواهد کرد!

شرکت تایوانی IT Compal به تازگی برنده جایزه طراحی iF برای کانسپت لپ تاپ Veneno خود شده است. اگرچه لولای دوگانه این دستگاه از نمایشگری با قابلیت تنظیم زاویه استفاده می نماید که قبلا نیز دیده شده بود، اما می تواند به علت موقعیت قرارگیری اجزا و در نتیجه زاویه تازه خنک نماینده بیش تر مورد توجه قرار بگیرد. این طراحی تازه با قرار دادن اجزای عملکردی تولیدنماینده گرما در پایه لولای عقب، منجر به برطرف مشکل داغ شدن لپ تاپ و خروح بهتر هوا از روی سطح می گردد.

شرکت Compal از بزرگ ترین طراحان دستگاه های هوشمند دنیا است و علاقه مندان رایانه های شخصی آن را به واسطه طراحی محصولات باکیفیتی نظیر الین ویر و XPS دل، سری اسپکتر اچ پی و اپل می شناسند.

به علت تازه بودن این مفهوم، هنوز نمی توان وارد جزئیات طراحی آن شد یا در خصوص اجزای سخت افزاری بحث کرد. بااین حال طبق تصاوی منتشر شده، بعضی از متریال تشکیل دهنده این لپ تاپ معین هستند. بزرگ ترین تغییر در طراحی Venono، جابجایی اجزای عملکردی از محل همیشگی به استند پشتی لپ تاپ است.

حل مشکل داغ شدن و تعویض قطعات لپ تاپ با کانسپت تازه Venono

Compal مدعی شده که کانسپت تازه این شرکت، مشکل داغ شدن لپ تاپ را برطرف می نماید. هم چنین این تغییر ظاهری نه تنها باعث آزادسازی بدون مانع حرارت برای بازدهی حداکثری خواهد شد، بلکه اجازه می دهد ارتقای سیستم و تعمیر و نگهداری قطعات نیز با سهولت بیش تری انجام گردد تا طول عمر کلی دستگاه افزایش یابد.

علاوه بر آن، به لطف طراحی تازه، اکنون نفوذ پرز و گرد و غبار که معمولا به راحتی راه خود را به لپ تاپ باز می نمایند نیز تا حد زیادی کاهش خواهد یافت. امروزه معمولا هر کسی که لپ تاپ خود را به روزرسانی سخت افزاری یا تعمیر نموده باشد، با مشکل دسترسی به خنک کنننده، اسلات های رم، پورت ها و کانکتورهای SSD روبرو می شوند.

اما اکنون با قرار گرفتن قطعات در یک منطقه فشرده در بخش پایه، تعمیرپذیری و ارتقای سخت افزاری Venono آسان تر از گذشته خواهد شد. البته این احتمال وجود دارد که موقعیت باتری بدون تغییر باقی بماند و سیستم نیز ممکن است به یک یا چند جزء سنگین برای جبران کاهش وزن پایه و نمایشگر احتیاج داشته باشد.

قطعا مدتی زمان خواهد برد تا برندهای شاخص این حوزه، از تاثیرات مثبت طراحی Veneno مطلع شده و با Compal وارد مذاکره شوند. با در نظر گرفتن این موضوع، احتمالا باید تا رویداد CES 2024 منتظر بمانیم تا این شرکت یک شریک تجاری قدرتمند پیدا نموده و بیش از هر زمان دیگری ما را به حل مشکل داغ شدن و تعویض قطعات لپ تاپ نزدیک تر کند.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "دیگر هیچ لپ تاپی داغ نخواهد کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیگر هیچ لپ تاپی داغ نخواهد کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید