خوردن کدام غذا در سفر خطرناک است؟

به گزارش وبلاگ تینتا، قطعا اغلب ما در طول سفر به مصرف غذا احتیاج داریم، اما چه غذا هایی برای سفر ممنوع است و چه غذا هایی را می توان در طول سفر استفاده کرد؟

خوردن کدام غذا در سفر خطرناک است؟

به گزارش ایرنا، سال نو، تعطیلات رسمی، بوی بهار، طبیعت زیبا و خیالی آسوده و راحت از مشغله های زندگی روتین، همگی نوروز را به برترین فرصت برای سفر تبدیل نموده اند. با فرا رسیدن بهار بسیاری از افراد به فکر سفر های نوروزی می افتند، اگر شما هم اهل سفر در نوروز باستانی هستید، در طول مسافرت مراقب سلامتی خود باشید و از مصرف غذا هایی که در ادامه این بخش آورده ایم، خودداری نمایید.

غذا های فرآوری شده و چرب وشور

در طول سفر ممکن است غذاهایی، چون فست فود، همبرگر، چیپس و... توجه شما را به خود جلب کند، اما این غذا ها یکی از بدترین انتخاب ها برای سفر باشند، زیرا با روغن ناسالم و زیادی تهیه می شوند و در طول سفر ممکن است سبب درد های معده و شکمی شوند. بعلاوه خوردن غذا های چرب و نمکی می تواند باعث کم آبی و تشنگی تان در طول سفر گردد.

حبوبات

اگر معده تان ناراحتی دارد، از مصرف غذا های نفاخ مانند کنسرو لوبیا، حبوبات دیگر و... بپرهیزید، زیرا این نوع غذا ها حاوی قندی به نام الیگوساکارید هستند که بدن انسان توانایی شکستن و تجزیه آن را به صورت کامل ندارد و باعث نفخ و ناراحتی شکمی می گردد.

گوشت های نیمه خام یا سرخ شده

در طول سفر از خوردن گوشت های نیمه پز بپرهیزید و از خوردن فرآورده های حاوی گوشت چرخ نموده مثل کباب کوبیده، همبرگر و... در رستوران هایی که به تمیزی آن ها اطمینان ندارید، صرفنظر کنید، چرا که بسیار فساد پذیر بوده و امکان کهنگی و آلودگی آن ها بسیار بالا است.

سالاد الویه

غذا هایی مثل الویه و کباب کوبیده، کالباس و سوسیس بسیار حساس و فسادپذیر هستند، بنابراین از غذا های دارای ماندگاری بالا بهره ببرید.

غذا های آبکی

غذا های آبکی مثل انواع خورش ها، سریع تر فاسد می شوند، چون میکروب ها و باکتری ها در فضای مایع، محیط مناسب تری برای رشد و تکثیر دارند پس غذایی که برای بین راه تهیه می کنید، نباید آبکی باشد.

تخم مرغ نیم پز یا عسلی

در سفر از خوردن تخم مرغ نیم پز یا عسلی به شدت پرهیز کنید، در خصوص مصرف سس هایی هم که مواد تشکیل دهنده آن ها تخم مرغ و خامه است، حتما دقت کنید.

محصولات لبنی غیراستاندارد و محلی

از نوشیدن شیر های محلی و غیرقابل اطمینان، پنیر محلی و پاستوریزه نشده، بستنی های سنتی، سرشیر و خامه های باز خودداری نمایید، زیرا بسیاری از بیماری ها و مسمومیت های غذایی از همین طریق اتفاق می افتند.

غذا های بین راهی

در رستوران های بین راهی غذا نخورید، زیرا این رستوران ها دور هستند، نظارت چندانی بر آن ها نیست؛ پس در این رستوران ها از خوردن غذا های حاوی سس و خورش های گوشت، مرغ و خوراک ماهی خودداری کنید؛ به خصوص اگر ادویه فراوان به این قبیل خوراکی ها افزوده شده باشد که تغییر رنگ، طعم و فساد آن ها معلوم نگردد.

آب چشمه و نهر و رودخانه

از آب چشمه، نهر و رودخانه برای آشامیدن استفاده نکنید و آب معدنی استفاده نمایید و اگر به آب معدنی دسترسی ندارید حتما آب را قبل از مصرف بجوشانید. به جامانده آب بطری ها را نیز در پشت شیشه و زیر تابش نورخورشید قرار ندهید.

مواد غذایی کنسروی نجوشانده

در طول سفر می توانید از کنسرو ها بهره ببرید، اما هرگز کنسرو ها نجوشانده مصرف نکنید و مواد غذایی کنسروی را قبل از مصرف 20 دقیقه بجوشانید و از مصرف کنسرو های بادنموده یا زنگ زده جدا خودداری کنید.

سبزی و سالاد

خوردن سالاد و سبزی در رستوران ها خطرناک است، زیرا احتمال آلودگی آن زیاد است، از منزل با خود گوجه فرنگی وخیار و لیمو ترش شسته شده همراه داشته باشید و در رستوران در کنار غذایی که سفارش می دهید، از گوجه فرنگی و خیار خرد شده که همراه خود دارید بهره ببرید.

غذا های نیم پز

غذا هایی را که با خود به سفر می برید نیم پز نکنید، یا از همان اول غذا را کامل بپزید یا اینکه در مقصد اقدام به پخت آن کنید. در صورت تمایل به پختن کباب و جوجه کباب در میان راه، گوشت و مرغ را از منزل در ظرف یخ گذاشته و در طول راه و قبل از کباب کردن، کاملا سرد نگهداری کنید و هنگام تهیه کباب و جوجه کباب، مواظب باشید که تمام قسمت های آن بخوبی پخته گردد تا آلودگی احتمالی، با پختن از بین برود.

انواع مربا و سس های غیر بهداشتی

به گزارش وب گاه نمناک، در طول سفر از مربا ها و سس های بسته بندی بهره ببرید، مصرف سس های غیربهداشتی و مربا های آلوده سبب ناراحتی گوارشی و مسمومیت شما می گردد.

نکات مهم در طول سفر

اگر می خواهید در طول سفر سالم باشید و از سفرتان لذت ببرید، پیشنهاد می کنیم:

- از محصولات بسته بندی شده بهره ببرید.

- از کنسرو هایی بهره ببرید که تاریخ فراوری آن ها تازه و تاریخ انقضای آن ها در حال انتها نباشد.

- از جوجه کباب به جای کباب کوبیده بهره ببرید.

- با خوردن لیمو و پیاز به جنگ میکروب ها بروید.

- از شستن ظروف غذا با آب رودخانه امتناع کنید.

همواره مقداری نان همراه داشته باشید.

منبع: فرارو

به "خوردن کدام غذا در سفر خطرناک است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوردن کدام غذا در سفر خطرناک است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید