تئاتر خلاقیت و قدرت بیان دانش آموزان را شکوفا می کند

به گزارش وبلاگ تینتا، عبدالرضا فولادوند در گفتگو با خبرنگاران بابیان اینکه برگزاری بیست و دومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با رویکرد بین المللی اتفاقی مبارک در همدان است، گفت: همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین و دارای مفاخر، علما و شخصیت های بزرگی است که هم وجه بین المللی و هم وجه ملی دارند.

تئاتر خلاقیت و قدرت بیان دانش آموزان را شکوفا می کند

وی بابیان اینکه این جشنواره در معرفی شهر و استان همدان به دنیا تأثیر بسزا و عمده ای دارد، اضافه کرد: جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در توسعه فرهنگی و اجتماعی استان همدان نقش آفرین است.

مدیرکل آموزش وپرورش استان همدان با اشاره به تأثیر هنر تئاتر در انتقال مفاهیم آموزشی و تربیتی به بچه ها، گفت: خلاقیت در دوران کودکی به خوبی رشد می کند و ابزارهای هنری نظیر تئاتر، داستان نویسی و سینما با رویکردی متعهدانه در خلاقیت بچه ها تأثیر زیادی دارد.

فولادوند انتخاب شعار جشنواره امسال با عنوان بچه ها امروز، تماشاگران خلاق را شعار مناسبی دانست و ادامه داد: در روش ها و فنون تدریس یکی از مهم ترین و تأثیرگذارترین روش ها نمایش و تئاتر است.

وی بابیان اینکه در روش های نوین امروزی، بدیعه پردازی می تواند در آموزش به بچه ها مؤثر باشد، اضافه کرد: تئاتر یکی از جنبه های نمایشی است که خلاقیت، قدرت بیان و آفرینندگی هنری دانش آموزان را شکوفا می کند.

مدیرکل آموزش وپرورش استان همدان با تأکید براینکه آموزش مقدمه تربیت اما تربیت مقدم بر آموزش است، مطرح نمود: با این رویکرد می توان دو جنبه آموزش وپرورش را به حد اعلی رساند و شهروندانی خلاق و مفید تربیت کرد.

فولادوند به وجود مهمان های خارجی در بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان نیز اشاره کرد و یادآور شد: همدان شهری تاریخی با جاذبه های گردشگری فراوان است که در کنار برگزاری این جشنواره می توان هم به معرفی این جاذبه های گردشگری و هم به معرفی فرهنگ ایرانی اسلامی کشور پرداخت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تئاتر خلاقیت و قدرت بیان دانش آموزان را شکوفا می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تئاتر خلاقیت و قدرت بیان دانش آموزان را شکوفا می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید