تغییر فصول آموزشی و دستورالعمل ارزیابی های بوم گردی

به گزارش وبلاگ تینتا، سمینار ملی آموزشی تجربی خانه های بوم گردی ایران، با حضور مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی، یاور عبیری رئیس جامعه بوم گردی ایران و رؤسای انجمن های بوم گردی ایران، زاهد شفیعی مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه ریزی گردشگری، یحیی نقی زاده محجوب مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری و حرمت الله رفیعی رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران صبح امروز در سالن آمفی تئاتر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار گردید.

تغییر فصول آموزشی و دستورالعمل ارزیابی های بوم گردی

در این نشست یاور عبیری، رئیس جامعه بوم گردی گفت: بوم گردی ها نهادی فرهنگی، اجتماعی و مالی هستند که با پشت سر گذاشتن دوران طفولیت پا به مرحله جوانی گذاشته است.

وی با بیان اینکه بوم گردی ها از سویی ریشه در فرهنگ و از سوی دیگر ریشه در طبیعت دارند بر ضرورت مشارکت در تمامی سطوح ملی و استانی بعلاوه کوشش برای اصلاح تغییر مقررات و قوانین موجود در راستای ارتقای کیفی خدمات بوم گردی تاکید نمود.

رئیس جامعه بوم گردی ایران به مشارکت معاون گردشگری کشور در راستای تغییر مقررات و قوانین موجود اشاره نمود و آموزش را جزو دغدغه های اصلی در حوزه بوم گردی عنوان نمود.

وی با بیان اینکه با پیگیری ها و مشارکت های اجرا شده طی یکسال گذشته سرفصل های آموزشی تغییر نموده است، ادامه داد: با مساعدت های دکتر شالبافیان نظرات و پیشنهادهای بوم گردی ها در حوزه آموزش پذیرفته شد و سرفصل ها تغییر کرد که ظرف هفته های آینده اجرایی می گردد.

عبیری اضافه نمود: به این علت این که سرفصل های موجود برای بوم گردی ها مفید نبود، تأسیسات عمومی حذف و دوره های تخصصی و کاربردی برای بوم گردی ها جایگزین آن شد.

رئیس جامعه بوم گردی از تغییر دستورالعمل ارزیابی های خانه های بوم گردی به عنوان دستاوردی دیگر نام برد و ادامه داد: بخش عمده این دستورالعمل مربوط به هتل ها بود که با هم فکری های اجرا شده بین جامعه بوم گردی و اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری بیش از 80 درصد موارد ارائه شده از سوی ما پذیرفته و به زودی اجرایی می گردد.

وی بعلاوه به انتخاب ارزیاب های خانه های بوم گردی از جامعه بوم گردی اشاره نمود و اضافه نمود: 25 تا 30 نفر از همکارانمان دوره ارزیابی را گذرانده اند و پس از گذراندن دوره تخصصی بوم گردی به عنوان ارزیاب فعالیت خود را شروع می نمایند.

عبیری به پیگیری در راستای بیمه اقامتگاه های بوم گردی و ثبت 31 اردیبهشت ماه در تقویم به عنوان روز ملی بوم گردی در تقویم اشاره نمود و ادامه داد: 2 استان یزد و فارس برای برگزاری رویداد روز ملی بوم گردی اعلام آمادگی نموده اند.

بعلاوه از آنجا که آموزش باید در روستاها و طبیعت انجام گردد هر استانی که برای برگزاری سلسله نشست های آموزشی آمادگی دارد، اعلام کند.

در ادامه کارگاه خلاقیت در گردشگری و گردشگری خوراک به وسیله روشن بابایی و کارگاه بازاریابی کسب وکار خانه های خانه های بوم گردی به وسیله اشکان بروج، پنج مؤلفه ای که یک خانه بوم گردی سبز دارد به وسیله محمد درویش و مدیریت بحران و مدیریت سبز در صنعت سبز به وسیله علی شادلو برگزار گردید.

منبع: گردشبان

به "تغییر فصول آموزشی و دستورالعمل ارزیابی های بوم گردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر فصول آموزشی و دستورالعمل ارزیابی های بوم گردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید