ایتالیا چت جی پی تی را به علت نگرانی از نقض حریم خصوصی ممنوع می نماید

به گزارش وبلاگ تینتا، یورونیوز: یک نهاد نظارتی در ایتالیا روز آدینه ممنوعیت فوری دسترسی به ربات چتِ محبوبِ مبتنی بر هوش مصنوعی ساخته شرکت آمریکایی اُپن اِی.آی. / OpenAI به علت ادعای نقض حریم خصوصی را صادر کرد.

ایتالیا چت جی پی تی را به علت نگرانی از نقض حریم خصوصی ممنوع می نماید

در بیانیه ای سازمان ملی ایتالیا برای حفاظت از داده های شخصی آمده است که چت جی.پی.تی. / ChatGPT در تاریخ بیستم مارس در مورد مکالمات کاربران و جزئیات پرداختی مشترکان خدمات پرداخت، دچار نقض داده شده است.

این ناظر گفت که این تصمیم فورا اجرایی خواهد شد و منجر به محدودیت موقت پردازش داده های کاربران ایتالیایی از سوی OpenAI [مالک چت جی.پی.تی.] می گردد.

چت جی پی تی در نوامبر 2022 راه اندازی شد و از آن موقع بسیار محبوب شده است. این ربات توانایی این را دارد تا مسائل پیچیده را به طور واضح و مختصر شرح دهد، به سبک ها و زبان های مختلف و با الحان مختلف بنویسد، شعر بسراید و حتی به سوالات امتحان جواب دهد. بعلاوه چت جی پی تی می تواند برای نوشتن کدهای کامپیوتری بدون داشتن دانش فنی استفاده گردد.

دلایل فنی مطرح شده چیست؟

این سازمان مقرراتی ایتالیایی در وهله اول، چت جی پی تی را به علت عدم ارائه اخطار اطلاعاتی به کاربرانی که داده های آنها به وسیله OpenAI جمع آوری می گردد واکنش نشان داد؛ و نسبت به فقدان مبنای قانونی برای جمع آوری و ذخیره سازی انبوه داده های شخصی با هدف آموزش الگوریتم هایی که این پلتفرم را اجرا می نمایند انتقاد کرد.

علاوه بر این، در حالی که این ربات برای کاربران بالای 13 سال در نظر گرفته شده است، اما به گفته نهاد نظارتی ایتالیا، عدم وجود فیلتر برای تأیید سن کاربران، خردسالان را در معرض پاسخ هایی قرار می دهد که مطابق با سطح رشد آن ها نیست.

این سازمان از OpenAI خواسته است تا برای اصلاح این شرایط، اقدامات لازم را ظرف 20 روز اعلام کند، در غیر این صورت امکان دارد تا 4 درصد از گردش مالی سالانه خود در سراسر دنیا جریمه می گردد.

این اعلامیه در حالی منتشر می گردد که آژانس پلیسی اروپا موسوم به یوروپل روز دوشنبه هشدار داد که مجرمان اینترنتی در کمین هستند تا با استفاده از چت ربات های هوش مصنوعی برای ارتکاب کلاهبرداری و سایر جرایم سایبری به اهداف خود دست یابند.

یوروپل در گزارشی اعلام نمود که قابلیت رو به رشد چت بات ها احتمالا به سرعت به وسیله افرادی که قصد سوء استفاده دارند به طرق مختلف همانند فیشینگ / phishing و درز اطلاعات نادرست و بدافزارها، مورد سوء استفاده قرار می گیرند.

منبع: انتخاب

به "ایتالیا چت جی پی تی را به علت نگرانی از نقض حریم خصوصی ممنوع می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیا چت جی پی تی را به علت نگرانی از نقض حریم خصوصی ممنوع می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید