اختراع داروی درمان ناباروری مردان در مشهد

به گزارش وبلاگ تینتا، محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیروز به تهیه و اختراع داروی درمان ناباروری مردان شدند.

اختراع داروی درمان ناباروری مردان در مشهد

دکتر محمد احمدیان دانش آموخته تهیه و ثبت اختراع داروی درمان ناباروری مردان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشکده طب سنتی ایرانی مشهد با اشاره به اینکه عوامل مختلفی در فرایند درمانی ناباروری اهمیت دارد، tj: در حوزه طب جاری روش های مختلف درمانی ناباروری مردان ارائه شده است که بیشتر این روش ها ضریب اطمینان پایینی دارند، اما این داروی نو مقدار تاثیر گذاری بیشتری به نسبت داروی متداول پنتوکسی فیلین دارد.

این مخترع ادامه داد: روش های یاری باروری مردان در درمان های رایج با ضریب موفقیت پایین و عوارض و هزینه بالایی همراه است از همین رو پژوهشی بر روی درمان ناباروری ایبیو پاتیک (ناباروری بدون دلیل معین) مردان در حوزه طب مکمل انجام شد.

دکتر احمدیان با بیان اینکه آنالیز های بسیاری در این خصوص انجام شد، اعلام کرد: مطالعه نخست، به آنالیز گیاهان دارویی در درمان ناباروری مردان و فاز دوم به آنالیز طب سوزنی بر ناباروری مردان پرداخت که منجر به تدوین مقاله مروری شد که در نشریات بین المللی نمایه شد.

وی با اشاره به اینکه در واقع براساس این مطالعه گیاهان دارویی و طب سوزنی موثر بر درمان ناباروری مردان شناسایی شد، توضیح داد: گیاه خرنوب با قدمت بالای استفاده در حوزه طب سنتی ایرانی مطرح شد که به عنوان پایه ترکیب گیاهی مورد استفاده نهاده شد.

دکتر احمدیان گفت: گیاه خرنوب در حوزه طب نوین به عنوان انتی اکسیدان مطرح است و تاثیرات مکمل غذایی خوبی دارد و بعد از مطالعات طب نوین محصول سه گیاه در ازمایشگاه تبدیل به یک کپسول شد که این کپسول توانست مراحل مختلف تایید را در حوزه دانشگاه طی کند و به مرحله ای برسد که مجوز استفاده در قالب طرح مداخله سرانجام نامه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در این مطالعه کپسول خرنوب ثبت اختراع شده و امیدواریم با چاپ شدن مقاله مرتبط با این مطالعه، بتوانیم این اختراع را به فراوری انبوه برای درمان ناباروری برسانیم، اضافه کرد: این روش درمانی با هزینه پایین در درمان ناباروری مردان موثر است.

وی با بیان اینکه پدیده ناباروری معضل بزرگی در امر جوانی جمعیت کشور محسوب می گردد، اعلام کرد: همه ما موظف هستیم که در راستا تسهیل روند درمان ناباروری در کشور فعالیت کنیم و این مطالعه نیز به عنوان بسته الحاقی و پروتکل درمانی ناباروری می تواند یاری بسیاری کند.

دکتر احمدیان تاکید نمود: در کلینیک های درمان ناباروری سطح دوم متخصصین طب سنتی نیز حضور دارند و در صورت احتیاج استفاده از گیاهان دارویی و اعمال یداوی می تواند یاری موثری به زوجین نابارور کند.

وبلاگ تینتا خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اختراع داروی درمان ناباروری مردان در مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختراع داروی درمان ناباروری مردان در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید