7 نکته مهم که برای خرید ماشین اصلاح صورت باید در نظر بگیرید

به گزارش وبلاگ تینتا، ماشین اصلاح صورت یکی از ابزارهای بسیار مهم در بهداشت و نظافت شخصی آقایان است. اصلاح با تیغ های بی کیفیت می تواند باعث بروز انواع مسائل پوستی گردد و هر چه روند اصلاح صورت استانداردتر باشد پوست سالم تری خواهید داشت. در این مطلب پس از معرفی کلی ماشین های اصلاح صورت به نکات مهمی در مورد انتخاب ماشین اصلاح خواهیم پرداخت و پس از آن 6 برند محبوب و پرفروش برای خرید ماشین اصلاح صورت استاندارد و حرفه ای را به شما معرفی می کنیم؛ با ما همراه باشید.

7 نکته مهم که برای خرید ماشین اصلاح صورت باید در نظر بگیرید

ماشین اصلاح صورت چه می نماید؟

ماشین اصلاح یک ابزار تخصصی برای کوتاه کردن موهای سر و صورت است. ماشین های اصلاح از تیغه هایی شانه مانند برای کوتاه کردن موها استفاده می نمایند؛ به صورتی که دو تیغه به طرف یک دیگر می لغزند و موها رو کوتاه می نمایند. این فرآیند به صورتی است، که موها در بین دندانه های یکی از تیغه ها قرار می گیرد و تیغه دیگری روی آن می لغزد و موها کوتاه می شوند و این فرایند ادامه دارد تا به نتیجه مورد احتیاج برسیم.

تیغ هایی که در ماشین اصلاح وجود دارند، مستقیم با پوست تماس پیدا نمی نمایند. یک توری فلزی بین آن ها قرار می گیرد که فاصله چند میکرونی با پوست دارد و باعث می گردد بدون کمترین حد برخورد با سطح پوست، صورتتان اصلاح گردد. در نتیجه دیگر حساسیت، آلرژی و خشکی ایجاد نمی گردد.

کاهش بریدگی و آسیب دیدگی پوست یکی از مهم ترین مزایای ریش تراش های برقی نسبت به تیغ های اصلاح است. بعلاوه تمیز کردن ریش تراش های برقی آسان است و به همین علت خطر تجمع باکتری در این دستگاه ها به نسبت تیغ های سنتی کاهش پیدا می نماید.

انواع تکنولوژی های اصلاح در ریش ترش های برقی

ماشین های ریش تراش و اصلاح صورت دو نوع تیغه دارند: تیغه های چرخشی و تیغه های فویلی. هر کدام از این تیغه ها هواداران خود را دارند. با این که مدل چرخشی نسبت به مدل فویلی به نوعی برتریت دارد، اما با این حال باز هم بعضی افراد با تیغه های فویلی راحت تر اصلاح می نمایند.

در ماشین های اصلاح صورت با تیغه چرخشی از سه یا چهار تیغه بیضی مانند تشکیل شده اند که روی خطوط صورت سر می خورند و موها را کوتاه می نمایند. نسبت به تیغه های فویلی این ریش تراش ها می توانند دسترسی بهتری به تمامی نواحی صورت داشته باشند و کم سر و صداتر هستند. این نوع تیغه ها معمولا موهای بلند را بهتر کوتاه می نمایند و راحت تر هم می توان آن ها را تمیز کرد.

در ریش تراش هایی که تیغه فویلی دارند تیغه ها زیر یک فویل محافظ قرار گرفته اند و به جای چرخش دارای حرکات رفت و برگشت هستند. ماشین های اصلاح فویلی معمولا دارای چند تیغه هستند و هر چه تعداد تیغه ها بیشتر باشد سریع تر صورت را اصلاح می نمایند. این ریش تراش ها برای خط زنی بهتر عمل می نمایند.

مهم ترین ویژگی های ماشین اصلاح کابردی و استاندارد

برای این که یک ماشین اصلاح با کیفیت و کاربردی تهیه کنید موارد و نکاتی وجود دارد که باید آ نها را مد نظر بگیرید. در این بخش از مطلب به آنالیز این موارد می پردازیم.

1. تیغه با کیفیت و ضدآلرژی

تیغه باکیفیت یکی از مهم ترین نکات در اصلاح صورت است. تیغه های استاندارد اصلاح باید به شکلی باشند که به هیچ عنوان زنگ نزنند، در برابر شکستن مقاومت داشته باشند و برای صورتتان هم ایجاد آلرژی و حساسیت ننمایند.

به این نکته هم دقت داشته باشید که تیغه ها قابل تعویض باشند تا بتوانید با کاهش کیفیت تیغه ها بدون این که مجبور به تعویض دستگاه باشید تیغه را تعویض کنید. تیغه هایی از جنس تیتانیوم، استیل کربنی دارای پوشش تیتانیوم و استیل پیشرفته ضدزنگ برترین انواع تیغه هستند.

2. منبع انرژی

ماشین های اصلاح برقی و باطری دار هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. به عنوان مثال ریش تراش هایی که با باطری کار می نمایند را می توانید به راحتی با خودتان به مسافرت ببرید و حتی زیر دوش از آن ها بهره ببرید. در مقابل این نوع دستگاه هایی که با باتری کار می نمایند نسبت به مدل هایی که مستقیما به برق وصل می شوند عمر و بعلاوه قدرت کمتری دارند.

نکته دیگری که در مورد منبع انرژی ماشین اصلاح باید به آن دقت کنید این است که باطری لیتیومی دارد یا باطری نیکلی. باطری های لیتیومی بسیار سریع تر شارژ می شوند و عمر طولانی تری نسبت به باطری های نیکلی دارند.

شارژرهایی که پس از شارژ کامل باطری خودشان خاموش می شوند بهتر هستند از این جهت که اگر باطری بعد از فول شدن کماکان در شارژ باقی بماند ممکن است عمرش کم گردد. نشانگر شارژر هم عامل مهمی است که بهتر است در دستگاه شما وجود داشته باشد تا بدانید دستگاهتان چقدر شارژ به جای مانده دارد.

یکی از برترین امکاناتی که دستگاه های اصلاح صورت می توانند داشته باشند این است که هم قابلیت شارژ باطری و هم قابلیت کار با برق مستقیم را داشته باشند. در این صورت بسته به احتیاجتان می توانید به راحتی در صورت اتمام شارژ باطری آن را به برق بزنید و یا این که دستگاه تان را تنها با باطری بدون احتیاج به کابل برق در هر کجا که دوست داشتید بهره ببرید.

3. سهولت در تمیز کردن دستگاه

تمیز کردن تیغه های دستگاه در بهداشت و سلامت پوست اهمیت فراوانی دارد. همان طور که پیش تر هم به آن اشاره نمودیم تیغه های دستگاه می توانند به محل تجمع باکتری تبدیل شوند و در این صورت محتمل است دچار آکنه و یا حساسیت های پوستی شوید. بعضی ماشین های اصلاح در جعبه خود برس کوچکی برای تمیزکاری دارند و بعضی دیگر دستگاه ها به سیستم نظافت نماینده اتوماتیک مجهز هستند. بنابراین ابزار تمیز نماینده همراه با دستگاه یکی از نکات مهمی است که باید در خرید ماشین اصلاح به آن توجه کنید.

4. شانه های متنوع همراه با دستگاه

شانه مخصوص با درجه های قابل تنظیم یکی از نکاتی است که باید در خرید دستگاه به آن توجه کنید. شانه ها به شما این اجازه را می دهند که برای اندازه های مختلف موها بتوانید ماشین اصلاح تان را تنظیم کنید.

5. اصلاح خط ریش با خط زن یا تریمر

با قابلیت امکان اصلاح خط ریش می توان موهای جلوی گوش و یا دیگر موهای بلند را اصلاح کنید. طول تیغه اصلاح خط ریش بهتر است در حد میانه باشد، چون تیغ کوتاه نمی تواند به راحتی خط ریش را اصلاح کند و تیغ بلند دقت و ظرافت ندارد.

6. قابلیت مقاومت در برابر آب

دستگاه های الکتریکی یک نشان با عبارت IPXY دارند که اندازه مقاومت دستگاه در رطوبت و گرد و غبار را نشان می دهد. عبارت (IP) اندازه مقاومت در برابر آب و عوامل خارجی مانند گرد و غبار را نشان می دهد. حرف X مقاومت در برابر گرد و غبار را نشان می دهد و عددی بین 0 تا 6 است. حرف Y مقاومت دستگاه در مقابل آب را نشان می دهد و عددی بین 0 تا 8 است.

اگر معمولا اصلاح را به صورت مرطوب انجام می دهید و دوست دارید در حمام ریش تان را اصلاح کنید حتما شاخص مقاومت در برابر آب و رطوبت را چک کنید که دستگاهی که می خرید دچار مشکل نگردد.

7. طراحی آرگونومیک، خوش دست بودن و وزن دستگاه

طراحی ظاهری، شکل و وزن دستگاه اهمیت زیادی دارد. اگر دستگاه خوش دست نباشد و یا بر اثر سنگینی آن دست تان خسته نگردد نمی توانید اصلاح مطلوبی انجام دهید.

آنالیز 6 برند پرفروش و باکیفیت فراوری نماینده ماشین اصلاح صورت

امروزه در بازار انواع و اقسام برندها و مدل های متنوع را می توانید مشاهده کنید و این تنوع ممکن است برایتان کمی گیج نماینده باشد. در این بخش از مطلب چند نمونه از محبوب ترین برندهای ماشین اصلاح در بازار را برایتان معرفی نموده و از هر برند چند مدل محبوب و کاربردی را به عنوان نمونه معرفی نموده ایم.

ماشین اصلاح صورت براون

برند براون را می توانیم یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین برندهای فراوری نماینده دستگاه های اصلاح مو در سراسر جهان بدانیم. این برند آلمانی در سال 1921 از طریق مکس براون تاسیس و در سال 1967 از طریق شرکت ژیلت خریداری شد و نهایتا از سال 2005 زیرمجموعه شرکت بین المللی پروکتر اند گمبل مشغول به فعالیت است.

براون یکی از خوش نام ترین فراوری نمایندگان لوازم الکترونیکی در جهان است که ماشین های اصلاحش به طور خاص به علت کیفیت بالا و معروفیت مجموعه در سرتاسر جهان بسیار پرفروش است. در بین ماشین های اصلاح براون مدل های بسیار متنوعی را می توانید مشاهده کنید. از مدل های مالی چند کاره تا مدل هایی تازه با فناوری هایی بسیار خاص و پیشرفته.

ماشین اصلاح موی سر و صورت براون سری 5 مدل MGK5 یکی از کابردی ترین ماشین های اصلاح براون است که قابلیت های بسیار متنوعی دارد. این مدل پرفروش و محبوب با طراحی ارگونومیک از استیل ضدزنگ ساخته شده، قابلیت شست وشوی مناسبی دارد، قابلیت اصلاح با شماره صفر را دارد و به صورت شارژ سریع هم می توانید از آن بهره ببرید. تیغه های ضدآلرژی، قابلیت تعویض سری، شدت قابل تنظیم و محافظ گرمای بیش از حد BBS از دیگر امکانات این دستگاه اصلاح موی محبوب براون است.

ست ماشین اصلاح موی صورت و بدن براون مدل mgk7221 هم یکی دیگر از مدل های کاربردی و باکیفیت براون است که با داشتن شانه ها و سری های متعدد می تواند احتیاجهای مختلف کاربران را برآورده کند. این مدل ست ماشین اصلاح مو قابلیت شست وشو و همچین شست وشوی سری ها را دارد، تیغه هایش از استیل ضدزنگ ساخته شده و از طریق استندی که همراه دستگاه ارائه شده شارژ می گردد.

ماشین اصلاح صورت پاناسونیک

پاناسونیک نامی آشنا در فراوری لوازم الکتریکی در جهان است که آن را از دیرباز می شناسیم. این برند خوش نام ژاپنی در زمینه فراوری انواع دستگاه های ریش تراش هم در جهان جزو محبوب ترین و پرفروش ترین برندها می گردد. برای خرید یک ماشین ریش تراش باکیفیت و مرغوب برند پاناسونیک یکی دیگر از برندهایی است که با خیال راحت می توانید به آن اعتماد کنید.

ماشین اصلاح صورت پاناسونیک سری لمدش مدل لمدش ES-ST25 با طراحی آرگونومیک از آلیاژ نقره ساخته شده است و قابلیت ضدآب، قابلیت تمیزکردن تیغه ها، قابلیت استفاده به صورت خشک و مرطوب از جمله امتیازات این دستگاه هستند. تیغه های این دستگاه ریش تراش که با فناوری نانوتک ساخته شده اند و کاملا ضدحساسیت و برای پوست های حساس مناسب هستند.

سری های دستگاه از تکنولوژی پیشرفته ای استفاده می نماید که به هنگام کوتاه کردن موهای صورت در مقایسه با مدل های مشابه کمترین فشار را به پوست وارد می نماید. سری این ماشین اصلاح یک سنسور دارد که با توجه به حجم موها در نقاط مختلف صورت، اندازه قدرت موتور را کاهش یا افزایش می دهد.

ماشین اصلاح صورت پاناسونیک مدل ER-GB42-K یک ماشین اصلاح ساده تریمر برای آن دسته از آقایانی است که در پی کارایی پیچیده ای نیستند. این دستگاه ضدآب 148 گرم وزن دارد که استفاده آن در طولانی مدت باعث خستگی دست نمی گردد. بعلاوه این مدل قادر به نگهداری مدت زمان 720 ساعت شارژ است.

ماشین اصلاح موی صورت پاناسونیک مدل ES-LV65 یکی دیگر از ماشین های اصلاح کاربردی و بسیار پرفروش برند پاناسونیک است. این ماشین دارای 5 تیغه با سه شکل مختلف بوده که حالت تمیزکردن لرزشی تیغه ها با سرعت 17000 دور در دقیقه است. بعلاوه این مدل دارای حس گر تشخیص تراکم مو و تنظیم سرعت موتور و پوشش فویلی قوس دار برای اصلاح راحت تر نقاط انحنادار صورت است.

ماشین اصلاح موزر

موزر اولین کارخانه فراوری نماینده دستگاه های اصلاح مو در جهان است و آن قدر قدمت و معروفیت دارد که همچنان در ایران به تمام دستگاه های اصلاح مو فارغ از برند و کارخانه فراوری نماینده دستگاه موزر گفته می گردد. برند موزر در سال 1946 در آلمان تاسیس شد و فناوری پیشرفته و جنس منحصر به فرد تیغه هایش باعث شد سال ها در فهرست پرفروش ترین ماشین های اصلاح جایگاه های نخستین را داشته باشد.

ماشین اصلاح موی سر و صورت موزر مدل 0050-1400 یکی از کاربردی ترین و پرفروش ترین ماشین های اصلاح مالی برند موزر است که سال هاست در ایران با نام مستعار 5 دنده شناخته می گردد. دارای 5 درجه تنظیم تیغه بوده که امکان اصلاح مو را در 6 اندازه برای شما فراهم می سازد و تیغه باکیفیتش از جنس استیل ضدزنگ است. این دستگاه مستقیما با برق کار میکند. شانه، روغن و شانه تمیز نماینده هم در جعبه دستگاه وجود دارد.

ماشین اصلاح موی سر و صورت موزر مدل 1400-0087 یکی دیگر از محصولات پرفروش برند موزر است که موتوری قوی و تیغه هایی ضدزنگ از جنس استیل پیشرفته است. دستگاه مستقیما با برق کار می نماید و از 0.7 تا 3 میلیمتر را اصلاح میکند. دو عدد شانه، روغن و شانه تمیز نماینده هم در جعبه دستگاه وجود دارد.

ماشین اصلاح صورت فیلیپس

و اما به یکی دیگر از برندهای نام آشنای فراوری لوازم الکتریکی می رسیم که در زمینه فراوری لوازم بهداشتی برقی مانند ماشین های اصلاح صورت هم معروفیتی جهانی دارد؛ برند هلندی فیلیپس که جزو پرفروش ترین برندهای فراوری نماینده ماشین های اصلاح صورت در جهان است.

در مجموعه ماشین های اصلاح فیلیپس دستگاه های بسیار متنوعی را می توانید ملاحظه کنید؛ از دستگاه های مالی تر گرفته تا دستگاه هایی بسیار پیشرفته با تکنولوژی خاص. در میان ریش تراش های چرخشی موجود در بازار حرفه ای ترین دستگاه ها متعلق به برند فیلیپس است و اگر می خواهید یک ماشین اصلاح با تیغه چرخشی تهیه کنید بهتر است به سراغ این برند بروید.

ماشین اصلاح موی سر و صورت فیلیپس مدل QP2520 یکی از پرفروش ترین مدل های ریش تراش برند فیلیپس است. این دستگاه دارای تیغه هایی از جنس استیل پیشرفته و ضدحساسیت با شانه های گوناگون است که ته ریش یا ریش های بلند شما را بدون آنکه باعث اذیت یا سوزش پوستتان گردد کوتاه نموده و صورت را صاف و شفاف می نماید. از دیگر ویژگی های این دستگاه باید به قابلیت استفاده به صورت مرطوب و خشک آن اشاره نمود که کار اصلاح را راحت تر می نماید تا هنگام دوش گرفتن هم بتوانید صورتتان را اصلاح کنید.

ماشین اصلاح موی صورت فیلیپس مدل AT880 یکی از مدل های ماشین اصلاح فیلیپس است که با تکنولوژی چرخشی اصلاح به خصوص در نواحی سخت دور مانند گردن را فراهم می نماید. تیغه هایش از جنس استیل ضدزنگ هستند، قابلیت شستشو دارد و باتری اش را هم می توانید به راحتی شارژ کنید.

سیستم اصلاح DualPrecision در این مدل ریش تراش به طور موثری موهای بلندتر و خردهای کوتاه را می تراشد. مدل تازه Philips Norelco PowerTouch با تیغ Aquatec می تواند برای گزینه خشک استفاده گردد، اما کاملاً ضدآب است و می تواند با کف یا ژل مرطوب هم استفاده گردد.

اگر دنبال ماشین اصلاحی هستید که علاوه بر صورت برای تمامی نواحی بدن مناسب باشد ست اصلاح فیلیپس مدل MG5730/15 با 11 ابزار همراه برای اصلاح موهای تمام بدن طراحی شده و کاربر با داشتن این مدل می تواند تمام احتیاجهای مربوط به اصلاح خود را رفع کند. این مدل به فناوری DualCut مجهز است که باعث می گردد موها بهتر و سریع تر کوتاه شوند و بعلاوه تیغه های دستگاه همواره تیز بمانند.

این فناوری در دو تیغه استفاده شده و ساییده شدن این تیغه ها به هم باعث می گردد حتی پس از 5 سال استفاده مثل روز اول تیز باشند. این تیغه از استیل ضدزنگ ساخته شده و قابل شست وشو است. تنوع سری ها و شانه های این دستگاه که امکان اصلاح تمام موهای بدن را فراهم نموده اند؛ از گوش و بینی گرفته تا ته ریش های خاص و مد روز این دستگاه تمامی احتیاجهای شما را رفع میکند.

ماشین اصلاح کیمی

و اما اگر قیمت برایتان اولویت اول را دارد و در پی یک ماشین اصلاح مالی می گشت برند کیمی را به شما پیشنهاد می کنیم. برندی چینی که در زمینه فراوری لوازم شخصی برقی فعالیت دارد و تا به امروز فراوریاتی با کیفیت و قیمت مناسب را روانه بازار نموده است.

ماشین اصلاح کیمی مدل KM-5390 ازجمله دستگاه های حرفه ای کیمی است که به علت قابلیت چهار کاره بودن از محبوبیت بالایی بین مصرف نمایندگان برخوردار است. سری اصلی آن از جنس استیل ضدزنگ است و دارای تکنولوژی اصلاح برش چرخشی با انعطاف بالا بوده و ضخیم ترین و ریزترین موها را به دام می اندازد.

در صورتی که موها بلندتر باشد می توانید از طریق سری مخصوص که بر روی دستگاه سوار می گردد برای کوتاه کردن بهره ببرید. با سری خط زن این دستگاه که یک سری کامل است می توان برای اصلاح خط ریش و سبیل استفاده کرد. دستگاه کاملا ضدآب است و می توانید آن را زیر دوش و به صورت خشک و مرطوب بهره ببرید. بعلاوه دستگاه دارای صفحه نمایش و نمایشگر اندازه شارژ هم هست.

ماشین اصلاح مدل KM-5017 دارای تیغه استیل ضدزنگ با تکنولوژی برش مستقیم است که برای اصلاح موها 1 تا 2 میلی متر کاربرد دارد و برای اصلاح بیشتر از این اندازه باید از 4 سری موجود آن بهره ببرید. شانه های این دستگاه برای نمره های 3، 6، 9، و 12 طراحی شده اند، بنابراین نمی توانید از آن به عنوان یک دستگاه صفر زن بهره ببرید.

باتری این ماشین پس از 2 ساعت به طور کامل شارژ و امکان استفاده به مدت 45 دقیقه را برای شما فراهم می نماید. البته این دستگاه ضدآب نیست و زیر دوش نمی توانید از آن بهره ببرید. این محصول در حال حاضر پرفروش ترین ماشین اصلاح موی صورت در وبلاگ تینتا محسوب می گردد.

در بین مدل های برند کیمی ماشین اصلاح کیمی مدل KM-5027 یکی از پرقدرت ترین و ریزترین حالت اصلاح را دارد. با این دستگاه که دارای تیغه ای از جنس تیتانیوم پیشرفته است می توانید اصلاح از شماره 0 تا شماره 3 را داشته باشید. دستگاه با 2 ساعت شارژ فول شارژ شده و می توانید 240 دقیقه بدون سیم از دستگاه بهره ببرید.

این دستگاه کم صدا و پر قدرت هم برای اصلاح در خانه و هم برای سالن های آرایشگاهی مناسب است. درصد شارژ دستگاه به صورت نمایش عددی LCD است و شما می توانید از طریق باتری قابل شارژ آن را شارژ کنید.

ماشین اصلاح وی جی آر

برند وی جی آر هم دیگر برند مالی است که برای خرید ریش تراش های کاربردی و در عین حال مالی می توانید سراغش بروید. اگر نام برند جیمی را هم شنیده باشید بهتر است بدانید که برند وی جی آر محصولات ارتقا یافته جیمی را فراوری می نماید. وی جی آر ماشین های اصلاح متنوعی را روانه بازار نموده است که می توانید آن ها را مشاهده کنید و با توجه به بودجه و هم چنین نوع احتیاج و اولویت هایتان مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

ماشین اصلاح وی جی آر مدل 258 دارای سه سری ریش کوتاه کن، اصلاح موی بینی و شانه متحرک از 1 تا 10 میل است. دو مزیت دیگر این ماشین این است که کاملا ضدآب و قابل شست وشو است و دیگر این که باطری لیتیومی با شارژ سریع دارد (90 دقیقه شارژ 90 دقیقه کارکرد) و علاوه بر باطری از کابل برق هم میتوانید برای کار با دستگاه بهره ببرید. طراحی آرگونومیک و بعلاوه تیغه های ضدحساسیت هم از دیگر مزایای این دستگاه است.

ریش تراش برقی صورت وی جی آر مدل V-309 به شما این امکان را می دهد که در هر جایی مانند جاده و محل کار همراه خود داشته باشید. این ریش تراش کاملا ضدآب بوده و دارای دو حالت شیوینگ خشک و مرطوب است و با خیال راحت می توانید آن را زیر دوش بهره ببرید و پس از تراشیدن آن را به راحتی با آب تمیز کنید. نشانگر دیجیتالی دستگاه اندازه شارژ باتری و شرایط های مختلف کارکرد این ریش تراش را نشان می دهد. باتری این ریش تراش پس از هر بار شارژ کامل تا 45 دقیقه کار می نماید و فقط در عرض 1.5 ساعت به سرعت شارژ می گردد.

و در آخر

نگهداری دستگاهی که خریداری می کنید هم بسیار مهم است. روغن نزدن به موقع به تیغه ها، اصلاح را کاری دردآور می نماید. گرد و غبار، مو و سایر مواد روی تیغه ها انباشته شده و به مرور آن را از بین می برند. بیشتر مدل ها دارای روغن مخصوص هستند که عمر تیغه ها را افزایش می دهد. اگر روغن همراه با دستگاهی که خریداری کردید موجود نبود هم باید خودتان روغن مناسب را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید.

منابع: braun, consumerreports

منبع: دیجیکالا مگ

به "7 نکته مهم که برای خرید ماشین اصلاح صورت باید در نظر بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 نکته مهم که برای خرید ماشین اصلاح صورت باید در نظر بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید