پرسپولیس و سپاهان؛ به هم رسیدن بعد از 15 سال!

به گزارش وبلاگ تینتا، خبرنگاران؛ با نتایج به دست آمده در رقابت های لیگ برتر و در هفته بیست و نهم حالا همه چشم ها به هفته پایانی لیگ برتر در روز پنجشنبه است تا بار دیگر کورس پرسپولیس و سپاهان برای قهرمانی یک برنده داشته باشد.

پرسپولیس و سپاهان؛ به هم رسیدن بعد از 15 سال!

به گزارش وبلاگ تینتا، کمتر هوادار فوتبال ایرانی هست که روز 28 اردیبهشت 1387 را از یاد برده باشد. یکی از طلایی ترین روز های فوتبال ایران. جایی که در آخرین هفته رقابت های لیگ برتر پرسپولیس و سپاهان که مدعی اصلی قهرمانی بودند به مصاف هم رفتند تا تکلیف قهرمانی در یک ملاقات رودررو معین گردد.

ملاقاتی که 90 دقیقه با تساوی 1-1 در جریان بود و نهایتا این سپهر حیدری بود که در دقیقه 96 با آن ضربه سر دیدنی پرسپولیسی ها را به آسمان برد. سالی که پرسپولیس و افشین قطبی دل شیر را به همه نشان دادند. دومین قهرمانی پرسپولیس در هفتمین دوره رقابت های لیگ برتر یک قهرمانی به یادماندنی بود و هنوز در طول بیست و چند دوره برگزاری رقابت های لیگ برتر در یاد و خاطره ها به جای مانده است.

پانزده سال بعد از آن اتفاق پرسپولیس و سپاهان بار دیگر در موقعیت مشابهی قرار دارند. تیم های اول و دوم جدول با 63 و 62 امتیاز چشم به ملاقات هفته پایانی دارند تا تکلیف قهرمانی معین گردد. تنها تفاوت نسبت به پانزده سال پیش این است که پرسپولیس و سپاهان با هم بازی نمی نمایند و یکی باید به قائمشهر برود و مقابل نساجی بایستد و دیگری در کرمان با مس بازی کند.

پرسپولیس نسبت به 15 سال پیش روز های متفاوتی را تجربه می نماید. آن ها پانزده سال پیش و بعد از شش دوره دوری از جام توانسته بودند بالاخره دومین جام قهرمانی شان را به دست بیاورند. حالا، اما تالار افتخارات پرسپولیس پر از جام است. آن ها حدفاصل سال های 1395 تا 1400 پنج قهرمانی پیاپی به دست آوردند و خودشان را به عنوان برترین تیم ایران به رقبا تحمیل کردند.

در این میان تنها فرهاد مجیدی و استقلال درخشان فصل قبلش توانستنه بودند ترمز این تیم را بکشند و مانع از ششمین قهرمانی پرسپولیس بشوند. حالا با یک فصل تاخیر شاگردان یحیی گل محمدی در پی کسب هشتمین قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر هستند. قهرمانی هایی که رابطه خوبی با ماه اردیبهشت دارند و بیشترشان در اردیبهشت ماه نصیب پرسپولیس شده است.

منبع: فرارو

به "پرسپولیس و سپاهان؛ به هم رسیدن بعد از 15 سال!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرسپولیس و سپاهان؛ به هم رسیدن بعد از 15 سال!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید