پارک آبی وایلد وادی دبی، سرزمینی سرشار از هیجان

به گزارش وبلاگ تینتا، بیشتر انسان ها علاقه خاصی به بازی وتفریحات آبی در فصول گرم سال دارند. این موضوع در منطقه های که جزو گرمسیر به شمار میرود و بیابان های داغ بارزتر خواهد بود به ویژه اگر بتوانند در یک حجم بسیار وسیعی از این خنکی بهره مند گردند. اگر شما به دبی سفر نموده باشید، غیر ممکن است که نام وایلد وادی(wild wadi) به گوشتان آشنا نباشد این مجموعه در مرکز دبی واقع شده است. این مجموعه که در واقع می توان از آن با عنوان خاص ترین پارک آبی در منطقه خاورمیانه نام برد. از وسایل بسیار مجهزی برخوردار است که در منطقه ها دیگر این ناحیه نمی توانید مشاهده کنید. در این مقاله ما سعی داریم شما را بیشتر بااین پارک آشنا نماییم پس با ما خبرنگاران باشید.

پارک آبی وایلد وادی دبی، سرزمینی سرشار از هیجان

وایلد وادی سرزمینی رویایی ساخته شده از آب

پارک وایلد وادی تنها یک پارک پارک آبی نیست بلکه چیزی فراتر از این هاست. این پارک در سبک خود نظیر ندارد و ساختار بسیار خاصی را دارد. در این پارک شما می توانید چیزی در حدود 30 وسیله برای انواع بازی را مشاهده کنید که همگی آن ها پیشرفته ترین و عالی ترین هستند در این پارک آبی از یک سبک خاصی در ساخت و دیزاین بهره برده شده است که برگرفته از شخصیت افسانه ای در دنیای عرب می باشد که نام آن juha است. پارک وایلد وادی از نظر موقعیت جغرافیایی در فاصله 20 دقیقه ای از قسمت مرکزی دبی قرار گرفته است و شما در مقابل این مجموعه می توانید مشهور ترین برج دبی یعنی العرب را مشاهده نمایید. پس در فاصله نزدیکی از آن نیز قرار گرفته است و چنانچه شما در آن جا ساکن هستید به راحتی می توانید به این پارک رفت و آمد کنید.

مجذوب کننده ترین وسایل بازی در پارک وایلد وادی

1) بلندترین سرسره آبی| jumeurah sceirah

برای توضیح این وسیله می توانیم این طور بگوییم که شما با استفاده ازآن به نوعی سقوط آزاد را تجربه خواهید نمود آن هم از یک سرسره بسیار بزرگ که به شما شتاب و سرعت زیادی را خواهد داد.اگر در پی وسیله ای هستید که مورد علاقه همگان باشد ما میتوانیم این وسیله را به شما معرفی نماییم.برای استفاده از این سرسره اول احتیاج است که به بالای آن برسید پس طول آن را که چیزی در حدود 32 متر است طی می کنیدهنگامی که به بالای این سرسره بزرگ می رسید به علت دارا بودن شب تند آن ممکن است بسیار خسته شده باشید و نفس هایتان سریع تر شده باشد ولی این سرانجام هیجان شما نخواهید بود .در این هنگام باید به سمت کپسول هایی حرکت کنید که در این جا تعبیه شده است.ممکن است هرکسی از اینکه نداند چه چیزی انتظارش را می کشد لذت نبرد ولی در این جا قانون همین است ،هیجانی عالی که تا کنون تجربه نکرده اید.همه چیز خیلی سریع اتفاق می افتاد ناگهان از یک بلندی رها می شوید از جای که ارتفاعی نزدیک به 32 متر را دارد با سرعتی بالغ بر 80 کیلومتر بر ساعت به سمت پایین آزاد می شوید.بعد طی این مسیر پر هیجان در خاتمه به یک استخر وسیع می رسید که از آب پر شده است. برای کسانی که عاشق هیجان هستند این وسیله یکی از برترین هاست به نوعی که ممکن است وسوسه شوند تا بار ها از آن استفاده کنند و هر دفعه هیجانی مشابه دفعه اول را تجربه کنند.

2) برج سرج| burj surj

در این بازی شما احتیاجمند استفاده از تیوپ خواهید بود. بر تیوپ خود سوار می شوید و زمانی که آماده حرکت بودید یک سقوط دیگر را تجربه خواهید نمود اما از دفعه با یک شیب به نسبت کمتر. برج سرج در حقیقت یک سورتمه به حساب می آید ولی از نوع آبی آن که شما در آن ازراه های پر پیچ و خمی عبور می کنید که به صورت دایره ای طراحی شده اند و در نهایت به یک حفره آب خواهید افتاد که لذت شما راتکمیل خواهد کرد. یکی از دلایلی که افراد بیشتری ممکن است افراد با ریسک پذیری کمتر از این وسیله خوششان بیاید به کار رفتن پمپ های تقویت کننده فشار در این وسیله است که سبب می شود که شما با سرعتی بسیار خوبی که زیاد سریع هم نباشد به حرکت خود ادامه دهید.

3) ترنی غول پیکر| master blasters

این ترن هوایی لذتی بسیار زیاد را به شما می دهید ولی از یاد نبرید همه چی در این جا از نوع آبی است حتی اگر هوایی باشد در نهایت شما به داخل آب باز خواهید گشت. در این وسیله هم شما باید از تیوپ بهره ببرید و سوار بر آن از راه هایی که به نسبت دارای شیب های زیادی است که باعث بیشتر شدن سرعت شما می شود، عبور می کنید. از موارد دیگری که در این وسیله استفاده شده است که شما سرعت بالاتری را احساس نمایید پمپاژ کردن آب با فشار بسیار زیاد است پس به این نکته دقت نمایید که برای حفظ ایمنی خود تیوپ را به خوبی نگه دارید. مواردی که برای شما ذکر نمودیم به خودی خود می توان هیجان بسیار زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد ولی این تنها لذت در این پارک نخواهد بود چرا که مسیر این ترن از داخل نخلستان عبور می کند و همین موضوع می توانید مجذوب کنندهیت آن را صد چندان نماید.

4) گرد باد آبی | tantrun alley

این وسیله به شما حسی مشابه یک طوفان را می دهد در صورتی که در واقع هیچ طوفانی در کار نیست و همه چیز ساختگی خواهد بود. برای داشتن این تجربه لذت بخش احتیاج است که سه قسمت را پشت سر بگذارید. پیش از رسیدن به مراحل طوفان احتیاج است که شما از یک سرسره آبی گذر کنید. بعد از این کار شما وارد یک طوفان می شوید. پیش از اینکه شما وارد قلب طوفان شوید از دو بخش که دارای چرخش های بسیار تندی است خواهید گذشت در این جا شما می توانید هیجان زیادی را تجربه کنید، سپس به داخل یک حفره بزرگتر وارد خواهید شد و در نهایت باز هم به استخری می رسید که بسیار وسیع است و شما را به داخل آن پرتاب خواهند کرد، یکی از وسیله های هیجانی برای شما همین گرد باد خواهد بود آن را از دست ندهید.

5) آرامش در رودخانه| juhas journey

وسیله هایی که تا به امروز به شما معرفی کرده ایم همگی دارای هیجان بسیار زیادی بودند. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به آرامش و تعادل علاقه بیشتری دارید ما به شما آرامش در رودخانه را پیشنهاد می دهیم. در رودخانه آرام وایلد وادی می توانید با آسودگی در آب ها شناور باشید. این رودخانه دارای طول 360 متری است و در آن یک جریان آرام و طبیعی آب روان است که شما می توانید در آن به آرامی حرکت نمایید. یکی از حسن هایی که این رودخانه دارد این است که در صورتی که شما افرادی دارای سن های بالاتری با خود همراه داشته باشید و یا اینکه بچه ها را در این سفربا خود همراه کرده باشید می توانید در این مکان از سلامتی آن ها اطمینان کامل را داشته باشید چرا که نه هیجان زیادی را تحمل خواهند نمود و نه با شیب های تند و زیاد روبرو می شوند پس پیشنهاد ما برای افراد خاص این رودخانه می باشد.

6) موج سواری| wipeout and riptidel

خیلی از افرا د در طول زندگی خود هرگز موج سواری انجام نداده اند. ولی برای کسانی که این تجربه را داشته اند، می توان گفت در این قسمت پارک صحنه های مشابهی را تجربه می کنند که سرشار از لذت خواهد بود برای شمایی که تا به امروز موج سواری نکرده اید هم توصیه می کنیم و یک بار در این جا امتحان نمایید، پشیمان نمی شوید بلکه مشتری این ورزش هم می شوید. با سوار شدن بر موج های بلند تایم خوشی را برای خود بسازید. این وسیله را یک فرد آمریکایی با نام thomas lochtefeld طراحی کرده است. در کل ورزش موج سواری دارای هیجان به نسبت بالایی است ولی در کنار آن هیجان زیادی را برای فردی که آن را انجام می دهد خواهد داشت. برای داشتن این تجربه تنها احتیاج است که تخته موج سواری مخصوص را بردارید به سمت این وسیله بروید و خود را برای سوار شدن بر روی موج های کوتاه و بلند آماده کنید. یکی از نکاتی که افراد مبتدی احتیاج است به آن بیشتر توجه کنند، این موضوع است که با اصابت موج ها و بالا بودن فشار ممکن است به استخری که در نزدیک همین پیست موج سواری است وارد شوید ولی اصلا نگران نباشید، این مشکل با اندکی تمرین و تکرار حل می شود و شما می توانید به راحتی این سرگرمی را پشت سر گذاشته و نهایت لذت را ببرید پس امتحان کردن این ورزش را از دست ندهید.

7) سرسره رودخانه خروشان| flood river

شما می توانید با سرگرمی در این رود خانه و امواجی که به صورتی مصنوعی برای آن طراحی شده است هیجان و لذتی عمیق را تجربه کنید که شاید پیش از این در زندگی خود آن را لمس نکرده باشید. در این رودخانه بزرگ آبی با حجم تقریبی 100 هزار لیتر در جریان است که با وسایل پمپ کننده بسیار قوی می تواند فشار آب به نسبت بالایی را به شما وارد کند و سبب فراوری موج هایی شود که حتی 1.5 متر ارتفاع دارند. پس حتما توجه کنید و نهایت دقت را داشته باشید که آب های جاری شما را ازمسیرتان منحرف نکند ولی بازهم جای ترس نیست این استخر به گونه ای طراحی شده است که حتی اگر با مسیر آب ها همراه شوید به سمت یک استخر دیگر روانه خواهید شد و می توانید دوباره به مسیر اصلی خود بازشد.

8) سرزمین بازی ها| juhas dhow and lagoon

اگر بخواهید از پیشینه ساخت این قسمت از پارک مطلع شوید، باید بدانید که این بخش در سال 2005 بنا شده است و محلی است برای انجام دادن بازی هایی که به صورت گروهی داخل آب انجام می شود. پس اگر دوست دارید در کنار همراهانتان به بازی و سرگرمی بپردازید این بخش را از دست ندهید. یکی از وسیله هایی که می توانید در این قسمت ازآن بهره مند شد تفنگ های آبی به نسبت بزرگ است که با در درست داشتن آن و پاشیدن آب به طرف مقابلتان می توانید، هیجان و لذت زیادی به جو موجود بدهید و فضای شاد را فراهم آورید. اگر با خود بچه ها را همراه کرده اید در این محل برای آن ها یک سری سر سره و راه های پیچ در پیچ تدارک دیده شده است که می توانید بچه ها را در آن جا نگه دارید تا باهم بازی کنند و شما با خیالی آسوده به سفر خود بپردازید.

9) استخر موج | wave pool

اگر تمام خاور میانه را بشد نمی توانید استخری دارای موج که به وسعت این استخر باشد را بیابید چرا که این استخر وسیع ترین در این منطقه می باشد. اگر به داخل این استخر بروید مشاهده می کنید که آب با موج های آرام و خوب در جریان است و به شما حسی مشابه دریا منتقل می کند که می توانید آرامش لازم را در آن احساس نمایید. ولی در کنار این موج های کوتاه و آرام گاهی موج های به نسبت بلندی مشاهده می کنید که شاید به ارتفاع 1.5 متر هم برسد. همه این ها در کنار هم حسی مشابه دریا را برای شما ایجاد خواهد کرد. یکی دیگر از مزیت های دیگر این قسمت این است که تفکیک سنی ندارد. یعنی هر فرد با هر سنی می تواند در این جا به سرگرمی بپردازد. پس اگر افرادی با شما همراه هستند که نمی توانند از همه بازی ها لذت ببرند می توانند در این استخر به بازی و سرگرمی بپردازند تا شما هم ساعاتی خوش را درقسمت های دیگر بگذرانید.

خدمات خاص پارک وایلد وادی

اگر به پارک وایلد وادی آمده اید ویا قصد دارید درآینده ای نه چندان دور به آن سری بزنید باید مطلع باشید که در این مکان تنها وسایل و بازی های سرگرمیی نمی بینید و می توانید از سایر خدماتی که در این جا ارائه می شود هم استفاده مفیدی ببرید. ما در این جا قصد داریم تعدادی از آن ها برای شما معرفی نماییم با ما همراه باشید.

1) fisho

در این پارک یک بخش تقریبا مجزا را خواهید دید که در آن استخری برای نگهداری ماهی طراحی شده است ولی نه یک استخر معمولی و نه ماهی های معمولی، در این جا شما ماهی هایی را مشاهده می نمایید که خاص هستند و استفاده های تقریبا درمانی برای شما خواهند داشت. اگر شما به این استخر بیایید و فقط پاهای خود را به داخل آب آن ببرید، مشاهده می کنید که آب به نسبت دمای خوبی دارد و گرم است و با ورود پای شما ماهی ها به سمت آن شنا می کنند و به گرد آن جمع می گردند. در واقع از کارهایی که این ماهی ها انجام می دهند باز کردن منافذی از پوست پای شماست که به هر علتی گرفته است، آن ها با این کار به بهتر شدن گردش خون شما و پمپاژ آن در این قسمت بدن یاری بسیار زیادی می کنند. پس سعی نمایید این قسمت را از دست ندهید.

2) لژی خصوصی| the wady cabanas

بعضی از افراد هستند که علاقه دارند در یک محیط خصوصی تر به سرگرمی بپردازند و زیاد در بین جمعیت و شلوغی حاصل از آن قرار نگیرند. در این پارک برای این گونه افراد تدابیر خاصی اندیشیده شده است آن ها می توانند در لژ خصوصی ساکن شوند و از آن جا برای گذراندن لحظات خود استفاده کنند. کسانی که در این قسمت بهره می برند باید حداکثر هشت نفر باشند و می توانند از خدماتی مانند: چادر حمام آفتاب، صندلی و تختخواب در کنار انواع مواد غذایی و نوشیدنی و میوه استفاده کنند. به این نکته توجه نمایید که وارد شدن در این قسمت احتیاج به پرداخت هزینه ای ندارد، شما می توانید به این جا آمده و از آرامش آن بهره ببرید ولی مطمئن در این جا از هیجان سایر وسایل بازی خبری نیست و یک محیط دنج تر برای شما فراهم آمده است.

رستوران پارک آبی وایلد وادی دبی

پارک به این وسیعی مطمئنا احتیاج مند جایی است که شما بتوانید در آن جا تنو قوا کنید و چیزی را در آن میل نمایید. در این رستوران که در پارک تعبیه شده است شما می توانید از انواع مختلف فست فود ها و نوشیدنی هابهره ببرید ولی این تمامی ماجرا نیست در این رستوران حتی غذاهایی مخصوص و محلی هم تهیه می شود تا شما را با فرهنگ این ناحیه آشنا نماید. ولی به طور معمول اکثریت افراد علاقه مند استفاده از فست فود های این رستوران می باشند. یکی از مسائلی که به بهداشت بیشتر محیط یاری میکند، اجازه نداشتن برای بیرون آوردن غذا از رستوران است، شما باید غذای خود را در همین محل میل نمایید زیرا ممکن است با بیرون آوردن غذا، خورده های آن پخش شود و باعث آلودگی محیط شود. یک سری از غذاها دراین رستوران بیشتر خورده می شوند غذاهایی مانند: هات داگ و همبرگر julshans ، مرغ سوخاری alis،پیتزای riptide، اسنک leilas این ها مواردی هستند که در بین افرادی که به این پارک می آیند؛ بیشتر معروف اند.

مرکز خرید پارک آبی وایلد وادی دبی

شما با وارد شدن به این پارک می توانید یک روز پر از هیجان و خاص را برای خود به ارمغان بیاورید ولی ممکن است بعضی از همراهان شما نتوانسته باشند به این پارک بیایند و یا کسانی باشند که با شما همراه نشده اند در این سفر و شما دوست دارید از این جا برای آن ها سوغاتی به ارمغان ببرید برای این کار می توانید به سادگی وارد مرکز خرید پارک شوید و از همین جا برای خرید این هدیه ها کوشش کنید.در این مجموعه شما می توانید مغازه هایی مانند souk al wadi و air tattoo را ببینیدکه می توانید از آن ها علاوه بر سوغاتی هایی که دوست دارید وسایلی را هم تهیه کنید که ممکن است جا گذاشته باشید و به همراه نیاورده اید و اکنون برای شنا در این پارک به آن احتیاج پیدا نمایید.اشاره کردیم که شما در این مراکز خرید وسایل زینتی و سوغاتی های و یادگاری هایی زیبا و کوچک را می توانید پیدا کنید که شاید برترین گزینه برای شما باشد .پیشنهاد می کنیم که حتما به این مجموعه سری بزنید.

امنیت پارک آبی وایلد وادی دبی

یکی از مواردی که هر شخصی دوست دارد در محیطی که در آن حضور دارد برقرار باشد همین امنیت می باشد. در این پار هم اولین موردی که می توان گفت به خوبی مدیریت می شود امنیت است که برای آن تدابیر محکمی را اندیشیده اند. افراد و مسئولان در این پارک باید از پروتکل های خاصی پیروی کنند که همگی آن ها به گونه در سطح بین المللی قرار گرفته است. برای انکه شما در هنگام استفاده از وسایل و تجهیزات در این پارک احساس راحتی و آرامش داشته باشید. پیش از هر کاری کارشناسان امر همه مسائل مربوط به ایمنی و امنیت آن ها را امتحان می کنند تا هیچ خطری شما را تهدید نکند.

دانستنی هایی درباره پارک آبی وایلد وادی دبی

پیش از این که این پارک ساخته شود، یک تیم که متشکل از افراد طراح در دبی بود اقدام به رفتن به یکی از مشهورترین پارک های آبی نمودند که در اروپا، آمریکا و آفریقا وجود داشت. آن ها با سفر کردن به این منطق قصد داشتن به یک ایده مشترک و نسبتاً نو و عالی دست یابند تا بتوانند با استفاده از آن یک پارک بی نظیر را طراحی کنند و سپس بسازند تا از این راه به یکی از عالی ترین و خاص ترین پارک های آبی در خاورمیانه برسند و بتوانند گردشگران فراوانی را به سوی خود جذب کنند. در حال حاضر این پارک زیبا به علت دارا بودن وسایل خاص و عالی خود توانسته است به مقام اول در این زمینه و در میان همه کشور هایی که در خاور میانه حضور دارند برسد. در مجموعه وایلد وادی می توانید چیزی در حدود 3000 کارمند رل ببینید که در همه نقاط آن مشغول کار هستند. این خود رقم بسیار بالایی می باشد، بعلاوه این مکان دارای بیست و چهار اتاق مکانیکی است که درآن ها وسایل بزرگی برای پمپاژ و یا کنترل وسایل و دیگر تجهیزات قرار گرفته است. این پارک آبی بزرگ در زمینی به مساحت 50 هزار مترمکعب بنا شده است و برای ساختن آن از چیزی در حدود 6500 تن فولاد سخت 80 کیلومتر طناب و 800 متر مکعب چوب بهره گرفته شده است. این ها تمامی چیز های نیست که در این بنا استفاده شده است، بلکه برای زیبا تر شدن محیط چیزی قریب به 40 هزار گیاه مختلف هم کاشته شده است ممکن است حتی اندازه این گیاهان از این میزان هم بیشتر باشد.

اطلاعات تکمیلی پارک آبی وایلد وادی دبی

اگر شما قصد دارید به این پارک آبی وارد شویدT باید از اندازه هزینه ای که باید پرداخت نمایید مطلع باشید این هزینه برای افراد بزرگ سال چیزی در حدود £50 است و اگر شما به همراه خود کودکی هم داشته باشید که سن آن از 11 سال کمتر باشد. باید هزینه ای معادل £45 را بپردازید. در صورت تمایل می توانید از وب سایت این پارک تماشا نمایید تا اطلاعات بیشتری را کسب کنید. یکی دیگر از چیز های جالبی که می توان در این مشاهده نمود. دست بندهای مغناطیسس است که به شما داده می شود تا به دست خود وصل نمایید این ها صرفاً برای زیبایی نیست در واقع این دستبندها به عنوان کارت اعتباری شما به حساب می آید میتوانید با آن ها پول تمامی وسایلی را که استفاده می نمایید پرداخت نمایید و خیالتان از بابت این موضوع راحت باشید که احتیاجمند هیچ پول نقدی نخواهید بود.

چه جوری بریم؟

اول از همه این مسئله واضح است که شما برای اینکه بتوانید به این پارک بیایید باید به شهر دبی سفری داشته باشید. پس مقصد شما در وهله اول دبی است پس از آن می توانید با کرایه کردن تاکسی و یا استفاده از وسیله عمومی مانند: مترو به این پارک زیبا برسید. در زیر ما مسیری را که باید با مترو و یا تاکسی طی کنید برای شما بازگو خواهیم نمود.

مترو: ابتدا بایدسوار خطوطی شوید که به ایستگاه burjuman می رسد، شوید. سپس می توانید از آن جا یک تاکسی کرایه نمایید تا شما را به پارک آبی برساند.

تاکسی: برای استفاده از تاکسی مسیرتان سر راست تر است و ساده تر به مقصد خواهید رسید تنها کافی است که در سرانجامه departs bur dubai سوار شوید تا شما را به راحتی به سمت پارک وایلد وادی ببرند.

پس اگر شما می خواهید به تنهایی به سمت این پارک حرکت کنید احتیاج دارید تا آدرسی کامل از آن را به همراه خود داشته باشید.

آدرس این مجموعه به توضیح زیر می باشد: Jumeirah Beach Road, Umm Suqeim 3, Dubai, United Arab Emirates

و شماره تماس آن در صورت احتیاج بدین گونه خواهد بود: 97143484444

منبع: همگردی

به "پارک آبی وایلد وادی دبی، سرزمینی سرشار از هیجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک آبی وایلد وادی دبی، سرزمینی سرشار از هیجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید