سفر به توکیو ، کارهایی که باید در مرکز ژاپن انجام دهید

به گزارش وبلاگ تینتا، کشور ژاپن یکی از زیباترین کشورهای دنیا با تاریخ غنی و سبک زندگی تکنولوژیک و مدرن است. این کشور از اساس، سرزمین تضاد هاست. تضاد بین قدیم و تازه، مکان های باستانی و آسمان خراش های سر به فلک کشیده، سنت و مدرنیته، کلان شهر های بزرگ و طبیعت شگفت انگیز. توکیو، مرکز ژاپن، نمونه کامل و بارزی از نمایش بین این تضادها به شمار می رود. این شهر زیبا و پر هیاهو یکی از مهم ترین شهرهای دنیا است که مکان های دیدنی شهر توکیو آن را به یک مقصد گردشگری بی نظیر تبدیل می نماید. اگر قصد سفر به توکیو را دارید و در پی برترین کارها برای انجام دادن و برترین دیدنی های شهر توکیو برای بازدید کردن هستید، با خبرنگاران همراه باشید. در این مطلب به شمردن لیست کارهایی که می توانید در این شهر انجام دهید و نقاط دیدنی که باید حتما به آنها سر بزنید می پردازیم؛ از جاذبه های گردشگری کلاسیک تا نقاط مدرن و جوان پسند، از معبد سنتی تا صحرای رنگین کمان رنگارنگ. این مطلب را حتما بخوانید...

سفر به توکیو ، کارهایی که باید در مرکز ژاپن انجام دهید

از معبد سنسوجی Sensoji در آساکوسا Asakusa دیدن کنید

معبد سنسوجی Sensoji که قدیمی ترین معبد و از برترین دیدنی های شهر توکیو به شمار می رود، در مرکز تاریخی شهر و منطقه آساکوسا Asakusa واقع شده است. اگر در سفر به توکیو به بازدید از این معبد می روید، حتما با دروازه مشهور کامیناریمون Kaminarimon عکس بگیرید و در خیابان ناکامیسه Nakamise که راه رسیدن به سالن اصلی معبد است و خوراکی های سنتی در آن به فروش می رسد قدم بزنید. این نقطه از شهر توکیو، منطقه فوق العاده ای برای تجربه کردن سنت های ژاپنی در این کلان شهر مدرن است. آساکوسا Asakusa همچنین یک منطقه عالی برای چشیدن غذاهای سنتی ژاپنی است؛ زیرا تعداد زیادی از رستوران های ژاپنی قدیمی و مشهور که غذاهای اصیل مانند سوکی یاکی Sukiyaki، تمپورا Tempura و سوشی Sushi را به میهمانان خود ارائه می نمایند در این منطقه واقع شده اند. انواع فعالیت های سنتی نیز در این منطقه انجام می گیرند؛ فعالیت هایی چون ریکشا سواری، پوشیدن کیمونو و غیره. همچنین، این منطقه به سایر مکان های دیدنی شهر توکیو از جمله برج مخابراتی توکیو به نام توکیو اسکای تری Tokyo Stytree، رودخانه سومیدا Sumida River، خیابان کاپاباشی Kappabashi Street و منطقه اوئنو Ueno نیز بسیار نزدیک است.

به پارک اوئنو Ueno Park بروید

منطقه اوئنو Ueno که در نزدیکی منطقه آساکوسا واقع شده است، مرکز بخش قدیمی شهر توکیو به شمار می رود و بزرگ ترین پارک توکیو به نام پارک اوئنو Ueno Park در آن نهاده شده است. پارک اوئنو Ueno Park شامل دیدنی های دیگری از جمله موزه، باغ وحش، بنای تاریخی و طبیعت فوق العاده می باشد. این پارک سال جاری بویژه بسیار بر سر زبان ها افتاده است؛ زیرا تابستان گذشته، ژیانگ ژیانگ Xiang Xiang، نوزاد پاندای بزرگ در باغ وحش اوئنو Ueno Zoo متولد شد و در ماه دسامبر، در معرض دید عموم نهاده شد.

شما به راحتی می توانید یک روز کامل را در پارک اوئنو Ueno Park بگذرانید و علاوه بر این پارک، می بایست حتما سری هم به خیابان آمیوکو Ameyoko که جاذبه اصلی این منطقه است بزنید. این خیابان فضایی پر جنب و جوش و آشفته دارد و در آن فروشگاه های مقرون به صرفه قیمت بسیار، سوپر مارکت و دکه های فروش غذاهای خیابانی به چشم می خورند. این منطقه دارای میهمان خانه های مقرون به صرفه متعددی است و یک محله محبوب برای کسانی که با کوله پشتی سفر به توکیو را تجربه می نمایند، به شمار می رود.

از بالای برج توکیو Tokyo Tower شهر را دیدن کنید

با این که برج توکیو Tokyo Tower ممکن است بعد از ساخته شدن اسکای تری توکیو Tokyo Skytree توجه کمتری را به خود جلب کند، هنوز برترین سمبل شهر توکیو به شمار می رود. نکته مهم در خصوص برج توکیو Tokyo Tower این است که هم دیدنی خود برج از دور لذت بخش است و هم دیدنی شهر از سکوی مشاهده برج که در بالاترین طبقه آن نهاده شده است. برای دیدن برج از دور، توصیه می گردد به معبد زوجوجی Zojoji Temple از دیدنی های شهر توکیو که در کنار برج نهاده شده است بروید. این معبد در بخشی از فیلم The Wolverine نیز دیده شده است و به این علت بسیار مشهور است.

به منطقه شینجوکو Shinjuku بروید و رامن بخورید

رامن در کنار سوشی و تمپورا، یکی از محبوب ترین غذاهای ژاپنی از نظر خارجی هاست و در بین خود ژاپنی ها هم غذای فوق العاده محبوبی به شمار می رود. در توکیو هزاران رستوران رامن وجود دارند؛ اما منطقه شینجوکو Shinjuku با بیش از 300 رستوران رامن، دارای بیشترین تعداد است و برترین رامن در شهر توکیو را در این منطقه می توانید پیدا کنید. پس اگر عاشق خوردن رامن هستید و در پی برترین رامن می گشت، در سفر به توکیو حتما به منطقه شینجوکو Shinjuku سری بزنید. در این منطقه، انواع غذاهای رامن را می توانید امتحان کنید. خودتان را برای ایستادن در صف های نیم ساعته یا طولانی تر در بعضی از محبوب ترین فروشگاه ها و رستوران های رامن، بویژه هنگام ناهار، آماده کنید.

با ربات ها شام بخورید

رستوران Robot یک مکان سرگرم نماینده و دیوار برای دیدن نمایش ربات ها در حین غذا خوردن است. این رستوران که 10 میلیارد ارزش دارد در منطقه شینجوکو Shinjuku و بزرگ ترین منطقه چراغ قرمز توکیو با نام این منطقه هرگز نمی خوابد واقع شده است. رستورانRobot در میان صدها رستوران این منطقه کاملا برجسته است؛ چرا که رستوران منحصر به فردی است که در هیچ جای دنیا نمی توانید شبیه به آن را پیدا کنید. برای رفتن به این رستوران، می بایست از قبل میز خود را رزرو کنید.

از بنای دولتی Tokyo Metropolitan به طور رایگان شهر را دیدن کنید

رفتن به یکی از سکوهای مشاهده شهر توکیو یکی از واجبات سفر به توکیو در ژاپن است؛ زیرا منظره شهر، بویژه در شب، بسیار تاثیر گذار و دیدنیی است. علتی که برای این کار، بنای دولتی Tokyo Metropolitan را توصیه می کنیم این است که مشاهده شهر از سکوهای مشاهده آن که در طبقه های 45 و 202 آن واقع شده اند، کاملا رایگان است. همچنین این بنا در فاصله کوتاهی از دروازه غربی ایستگاه شینجوکو Shinjuku Station واقع شده است و منطقه اطرافش بخاطر آسمان خراش های آن معروفیت دارد. این بنا از مکان های دیدنی شهر توکیو برای گردش شبانه، بازدید از Izakaya Alleys و رفتن به رستوران Robot که همه در منطقه شینجوکو Shinjuku واقع شده اند می باشد.

در چهارراه منحصر به فرد شیبویا Shibuya برترین عکس ها را بیاندازید

در سال های اخیر، چهارراه شیبویا Shibuya عالی ترین و محبوب ترین نقطه شهر توکیو برای عکس گرفتن بوده است. در سفر به توکیو وقتی به این چهارراه بروید، جهانگردان بسیاری را می بینید که منتظر یک فرصت مناسب برای عکس گرفتن در یک گوشه از این چهارراه هستند. روزانه حدود نیم میلیون نفر از چهارراه شیبویا Shibuya که شلوغ ترین چهارراه دنیا محسوب می گردد می گذرند و نمای افراد پیاده ای که در هنگام سبز شدن چراغ هدایت، به طور همزمان از جهت های مختلف از این چهارراه عبور می نمایند فوق العاده است. چهارراه شیبویا Shibuya از مکان های دیدنی شهر توکیو جایگاه فرهنگ جوانان ژاپن به شمار می رود و دارای تعداد زیادی مرکز خرید، بوتیک های کوچک، فروشگاه های مقرون به صرفه، بار، کلوب، کافه و رستوران است. این چهارراه و منطقه اطرافش اغلب مکانی برای انجام جشن های خیابانی غیر رسمی به وسیله جوانان هستند و قابل توجه ترین این جشن ها، جشن هالوین است که هزاران نفر با لباس های جالب و منحصر به فرد در اینجا جمع می شوند و در تمامی طول شب به رژه رفتن مشغولند.

از بازار ماهی Tsukiji بازدید کنید

بازار ماهی Tsukiji بزرگ ترین بازار دنیا است و برای سالیان طولانی یکی از برترین نقاط جهانگردی و مکان های دیدنی شهر توکیو محسوب می شده است. این بازار بزودی به منطقه تویوسو Toyosu منتقل خواهد شد. این جابجایی قرار بود در سال 2017 اتفاق بیفتد؛ اما تا ماه اکتبر سال 2018 به تعویق افتاد. البته بازار روباز آن قرار است در همان مکان باقی بماند. در این بازار، صدها رستوران و فروشگاه از جمله رستوران های سوشی، فروشگاه های لوازم آشپزخانه و فروشگاه های چاقوی ژاپنی به چشم می خورند. این بازار در نزدیکی منطقه گینزا که تعدادی از رستوران های مشهور دارای ستاره میشلین در آن قرار دارند واقع شده است.

در منطقه آکیبارا Akihabara چیزهای تازه را تجربه کنید

منطقه آکیبارا Akihabara یا Akiba یکی از محبوب ترین منطقه ها و دیدنی های شهر توکیو است و بخاطر محصولات الکترونیکی و به عنوان جایگاه فرهنگ اوتاکو Otaku معروفیت دارد. قدم زدن در این منطقه حتی برای خود ژاپنی ها هم بسیار سرگرم نماینده است. اگر شما به فرهنگ اوتاکو Otaku از جمله بازی های کامپیوتری، انیمیشن، لوازم الکترونیک و غیره علاقمند نیستید، منطقه آکیبارا Akihabara جایی است که می توانید تمامی اینها را تجربه کنید. دو تا از محبوب ترین نقاط منطقه آکیبارا Akihabara، کافه Akiba Fukuro و کافه Maid هستند که هر دو بسیار منحصر به فرد و دیوانه وار می باشند.

به کافه های اینستاگرامی توکیو بروید

این روزها اینستاگرام و گرفتن عکس های اینستاگرامی بسیار رواج دارد. این مسئله در توکیو بسیار مد شده است و رستوران ها و بارها با خلق غذاهای زیبا و خوش ظاهر و دسرها و نوشیدنی های خوش طعم و استفاده از دکورهای مجذوب کننده، کوشش زیادی برای تحت تاثیر قرار دادن عاشقان اینستاگرام انجام می دهند. در سال 2017 فروشگاه ها و کافه های بسیاری بویژه در منطقه هاراجوکو Harajuku باز شده اند. خلاصه در این محله، کافه ها، رستوران ها و فروشگاه های زیادی پیدا خواهید کرد که در سفر به توکیو می توانید در آنها خوش گذرانی کنید و عکس های اینستاگرامی بیاندازید.

به بازدید از بناهای تاریخی یانسن Yanesen بروید

تقریبا به هر گوشه شهر توکیو که بروید، شلوغ و پر از جهانگرد است. اگر در پی جایی هستید که بیشتر گردشگر ها به آنجا نمی روند و می توانید زندگی واقعی مردم محلی توکیو را ببینید، بهتر است به منطقه یانسن Yanesen از دیدنی های شهر توکیو بروید. برای کسانی که می خواهند توکیو را به طور عمیق بشناسند، منطقه یانسن Yanesen یک انتخاب ایده آل است. این منطقه از سه محله تشکیل شده است: محله یاناکا Yanaka، محله نزو Nezu و محله سنداگی Sendagi. در این منطقه، بناهای قدیمی، معابد و آرامگاه های تاریخی، یک مرکز خرید بسیار قدیمی و رستوران ها و کافه های کوچک وجود دارند. خیابان مرکز خرید یاناکا Yanaka که یاناکا گینزا Yanaka Ginza نام دارد، پر از فروشگاه های کوچک است که مردم محلی در آنها خرید می نمایند، غذا می خورند و به وقت گذرانی مشغول هستند. جهانگردان در سفر به توکیو می توانند زندگی روزانه مردم توکیو را در این منطقه از نزدیک مشاهده نمایند. هیچ چیز خارق العاده یا آنچنانی در این منطقه وجود ندارد؛ اما فضای قدیمی اصیلی موجود است که در دنیای مدرن این روزها چیزی نایاب به شمار می رود. این منطقه از پارک اوئنو Ueno Park چندان دور نیست و می توان در عرض 20 تا 30 دقیقه مسیر آن را طی کرد.

دسرهای خوش طعم ژاپنی را بچشید

غذاهای ژاپنی مانند سوشی، تمپورا، واگیو بیف و رامن در بین جهانگردان خارجی بسیار محبوب هستند؛ اما اولین انتخاب برای دسر در ژاپن، طعم ماچا Matcha (یک نوع چای سبز پودری است که از چند صد سال پیش در کشورهای آسیایی برای درمان بعضی بیماری ها، حفاظت از بدن و نیروبخشی استعمال می گردد) است. طعم ماچا Matcha در دسرهای متفاوتی مانند بستنی، پارفه (پغفه)، موس، پنکیک و غیره به کار برده می گردد. در شهر توکیو، تعداد زیادی چایخانه و کافه وجود دارند که دسرهای خوش طعم و خلاقانه ماچا Matcha را سرو می نمایند. بعد از این که حسابی از خوردن دسرهای ماچا Matcha لذت بردید، نباید فراموش کنید شیرینی ها و خوراکی های طعم ماچا Matcha را نیز به عنوان سوغاتی بخرید. بسیاری از خوراکی های مشهور ژاپنی مثل کیت کت KitKat، پوکی Pocky و شکلات های مئیجی Meiji با طعم های ماچا Matcha به فروش می رسند. در سفر به توکیو از خوردن دسرهای ژاپنی غافل نشوید.

به دیدنی تمرین های صبحگاهی سومو Sumo بروید

سومو Sumo ورزش ملی ژاپنی ها محسوب می گردد که از زمان باستان انجام می داده اند و همچنین یکی از منحصر به فردترین و جالب ترین بخش های فرهنگ ژاپن است. تعدادی از سالن های تمرینی سومو Sumo در توکیو و بخصوص در منطقه ریوگوکو Ryogoku واقع شده اند. منطقه ای که در نزدیکی منطقه آساکوسا و برج توکیو اسکای تری واقع شده است. بازدید از تمرین صبحگاهی سومو Sumo در بعضی از این سالن ها برای عموم آزاد است. دیدنی کشتی گیران سومو Sumo در حال تمرین کردن و مسابقه دادن از چنین فاصله نزدیکی واقعا جالب و دیدنی است؛ بخصوص وقتی که متوجه می شوید چه تمرینات سختی از لحاظ روحی و فیزیکی انجام می دهند، هم این ورزش را بیشتر تحسین خواهید کرد و هم احترام بیشتری برای کشتی گیران قائل خواهید شد. دیدنی این ورزش از نزدیک خیلی مقرون به صرفه نیست؛ اما واقعا ارزش آن را دارد که برایش هزینه کنید و یکی از باارزش ترین تجربیات شما از سفر به توکیو و کشور ژاپن خواهد بود.

دنیای واقعیت مجازی Virtual Reality را تجربه کنید

واقعیت مجازی Virtual Reality یا VR در سال های اخیر، یکی از جالب ترین و هیجان انگیزترین چیزهای موجود در دنیا بوده است و در سال 2017 از آنجایی که لوازم مربوط به آن در فروشگاه ها قابل خرید هستند و موسسات خاص آن در توکیو افتتاح شده اند، خیلی به زندگی روزمره ما نزدیک تر شده است. در شهر توکیو، موسسات تازه بیشتر و بیشتری برای ارائه آخرین تجربیات واقعیت مجازی Virtual Reality افتتاح شده اند و این فعالیت روز به روز محبوب تر می گردد. در بعضی از پارک های موضوعی واقعیت مجازی Virtual Reality یا VR بازی ها و فعالیت های متنوعی وجود دارند که بازدیدنمایندگان می توانند تمام روز را به انجام دادن آنها بگذرانند و بویژه برترین انتخاب ممکن برای فعالیت در یک روز بارانی خواهد بود.

در دون کیجوت Don Quijote خرید کنید

خرید کردن می بایست بخش بزرگی از سفر شما به ژاپن را در بر بگیرد. تعداد زیادی فروشگاه زنجیره ای، مرکز خرید و سوپرمارکت های بزرگ در شهر توکیو وجود دارند و ممکن است گیج شوید که می بایست از کدام فروشگاه ها خرید کنید. اما یکی از فروشگاه هایی که حتما باید از آن خرید کنید، فروشگاه دون کیجوت Don Quijote یا DONKI است که در آن همه چیز پیدا می گردد. انواع خوراکی، شیرینی، لوازم آرایش، لباس، محصولات الکترونیکی، لوازم خانگی، سوغاتی های سنتی و منحصر به فرد و بسیاری چیزهای جالب دیگر. تقریبا می توان گفت هیچ چیزی در دنیا وجود ندارد که نتوانید آن را در دون کیجوت Don Quijote پیدا کنید. فروشگاه های دون کیجوت Don Quijote در بسیاری از بخش های شهر توکیو مانند شینجوکو Shinjuku، گینزا Ginza، آکیبارا Akihabara و روپونگی Roppongi یافت می شوند؛ اما بزرگ ترین شعبه این فروشگاه در شیبویا Shibuya واقع شده است. این فروشگاه بزرگ هفت طبقه در نزدیکی ایستگاه شیبویا Shibuya Station واقع شده است و 24 ساعته باز است. این بدان معنی است که می توانید در هر ساعتی که دوست دارید به این فروشگاه بروید و خرید کنید.

در باغ های ژاپنی Japanese Gardens چهار فصل را تجربه کنید

با این که شهر توکیو بخاطر آسمان خراش های مدرن و خیابان های شلوغ و پرهیاهوی خود مشهور است، در این شهر، نقاط سبز و پرآرامش نیز از دیدنی های شهر توکیو یافت می شوند. باغ های سنتی ژاپنی متعددی در قلب شهر توکیو واقع شده اند و گریزگاه هایی عالی هستند که افراد می توانند در سکوت و آرامش آنها، به تمدد اعصاب و قدردانی از طبیعت و سنت های ژاپنی بپردازند. توصیه می گردد در هر فصلی به توکیو سفر می کنید از این باغ ها و مکان های دیدنی شهر توکیو دیدن کنید؛ چرا که این باغ های زیبا در هر فصل از سال، منظره ها متفاوت و خیره نماینده ای را به نمایش می گذارند. اما محبوب ترین فصل ها برای بازدید از این باغ ها، فصل شکوفه های گیلاس (فصل بهار، از اواخر مارس تا اوایل آوریل) و فصل برگ های پاییزی (فصل پاییز، از اواسط ماه نوامبر تا اوایل دسامبر) هستند. در طول این دوره های خاص، بسیاری از این باغ ها، رویدادهای ویژه در هنگام شب برگزار می نمایند.

به یک سفر یک روزه در نواحی اطراف توکیو بروید

گشت و گذار در دیدنی های شهر توکیو بسیار خاطره انگیز و فوق العاده خواهد بود؛ زیرا مکان های بسیار زیبایی برای دیدن وجود دارند و بسیار توصیه می گردد که حداقل یک روز از سفر خود را به انجام سفر یک روزه به اطراف توکیو بگذرانید. یکی از برترین سفرهای یک روزه به اطراف توکیو برای بسیاری از جهانگردان، سفر به شهر کاماکورا Kamakura است که اغلب از آن به عنوان کیوتوی شرق Kyoto of East یاد می گردد. در این شهر، تعداد زیادی معبد تاریخی، زیارتگاه و بناهای باستانی پیدا می شوند و از شهر توکیو به راحتی قابل دسترس است. سایر مقاصد محبوب جهانگردی و دیدنی های شهر توکیو در نزدیکی توکیو، مراکز تفریحی اقامتی دارای چشمه آب گرم Onsen مانند هاکونه Hakone و کوساتسو Kusatsu هستند. این مقاصد بویژه در فصل زمستان بسیار محبوبیت دارند. اگر در پی یک منطقه ساحلی در فصل تابستان هستید، منطقه شونان Shonan Area و ایزو پنینسولا Izu Peninsula برترین نواحی ساحلی در نزدیکی توکیو هستند. همچنین می توانید از کوه فوجی Mt.Fuji و منطقه ها اطرافش دیدن کنید؛ منطقه های مانند Fuji Five Lakes و FujiQ highland. برای رفتن به این مقاصد جهانگردی زیبا، اتوبوس های مسافرتی فراوانی در Tokyo Station یا BUSTA Shinjuku وجود دارند و سفر کردن با اتوبوس معمولا مقرون به صرفه تر و بی دردسرتر از روش های دیگر است.

منبع: همگردی

به "سفر به توکیو ، کارهایی که باید در مرکز ژاپن انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به توکیو ، کارهایی که باید در مرکز ژاپن انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید