هر چیزی که باید درباره شرکت ایرباس بدانید!

به گزارش وبلاگ تینتا، شرکت ایرباس (Airbus)

مطمئنا نام ایرباس را شنیده اید و تا حالا چندین سفر داخلی یا خارجی با آن داشته اید، اما چقدر از این غول هواپیماسازی جهان می دانید و چه اطلاعاتی از آن دارید؟ در این مطلب از خبرنگاران می خواهیم همه چیز را درباره این شرکت بزرگ به شما بگوییم و اطلاعات زیادی درباره آن را در اختیارتان قرار دهیم:

هر چیزی که باید درباره شرکت ایرباس بدانید!

ایرباس (Airbus) هواپیماسازی ای اروپایی است که بعد از شرکت آمریکایی بوئینگ، دومین شرکت بزرگ جهان محسوب می گردد و بیشتر هواپیماهای مسافری و غیر نظامی جهان به وسیله این شرکت فراوری می گردد. علاوه بر این، بزرگترین هواپیمای جت مسافربری جهان را هم شرکت ایرباس فراوری نموده است.

شرکت هواپیماسازی ایرباس در شهر تولوز فرانسه، دفتر مرکزی خود را قرار داده اما کارخانه های آن در سرتاسر اروپا گسترده شده اند.

کمی بیشتر از شرکت ایرباس بدانید

این شرکت در حال حاضر 57000 کارمند در 16 دفتر مختلف در کشورهایی مثل آلمان، اسپانیا، فرانسه و بریتانیا دارد و شعبه هایی هم در کشورهایی مثل آمریکا، ژاپن و چین دارد. با این حال، مونتاژ نهایی هواپیماهای ایرباس در شهرهای تولوز، هامبورگ در آلمان، سویل در اسپانیا و تیانجین در چین انجام می گردد.

این شرکت بزرگ، کار خود را از دهه 70 میلادی آغاز کرد و در همان ابتدای آغاز فعالیتش توانست با استفاده از تکنولوژی های مدرن و نو در ساخت هواپیماهایش، به پیروزیت بزرگی برسد و رقیب اصلی شرکت بزرگ دیگری مثل بوئینگ گردد. برای مثال، استفاده زیاد و گسترده از مواد کامپوزیتی در بدنه هواپیما، دیجیتالی کردن بخش کنترل هواپیما و کامپیوتری کردن آن و کاهش افراد داخل کابین خلبان به 2 نفر، فقط چند نمونه از خدماتی است که شرکت ایرباس پیروز به انجام آن شده است.

این دستاوردهای بزرگ باعث پله پله پیروزیت بیشتر این هواپیمایی شد و به میزان ای کاربردی و خوب بود که کم کم به استانداردی در بین همه هواپیماها تبدیل شد.

این پیروزیت ها به قدری روز افزون بود که بعد از آن، شرکت ایرباس به صورت کنسرسیومی از فراوری کننده های هوافضا تاسیس شد. در سال 2001، سهام این شرکت به اشتراک گذاشته شد و بین دو شرکت ای ای دی اس و بی ای ئی تقسیم شد، طوری که 80 درصد این سهام به ای ای دی اس و 20 درصد آ به بی ای ئی سیستمز در بریتانیا رسید. اما در سال 2006، شرکت ای بی ئی سیستمز، همه سهام خود را به ای ای دی اس واگذار کرد و از سال 2014 بود که این شرکت، نام خود را به شرکت ایرباس تغییر داد.

آوازه این نام حالا در سراسر جهان پیچیده است و کشورهای زیادی در سراسر جهان خواستار خرید هواپیماهای ایرباس هستند.

منبع: الی گشت

به "هر چیزی که باید درباره شرکت ایرباس بدانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر چیزی که باید درباره شرکت ایرباس بدانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید