مدت زمان سفر به آنتالیا چقدر است؟

به گزارش وبلاگ تینتا، پیش تر در راهنمای سفر هوایی به آنتالیا، به این موضوع اشاره شد که مدت زمان سفر به آنتالیا، به عوامل مختلفی بستگی دارد. بسته به اینکه از چه طریقی قصد رفتن به این شهر را داریم، زمان رسیدن به مقصد نیز کوتاه یا طولانی خواهد بود. لازم بذکر است طولانی بودن سفر، همواره به معنی سخت و خسته کننده بودن آن مسافرت نخواهد بود. چرا که کشور ترکیه جاذبه های گردشگری متعدد و متنوعی دارد و با زمان سنجی و زمان بندی مناسب، سفر به این کشور خاطرات بیاد ماندنی بسیاری رقم خواهد زد. برای سفر به آنتالیا هم این زیبایی ها را در طول جهت تجربه خواهیم کرد و به نوعی، خاطرات جهت سفر نیز بخشی از لحظات بیاد ماندنی این مسافرت خواهد بود.

مدت زمان سفر به آنتالیا چقدر است؟

در این قسمت، وبلاگ تینتا توضیحات بیشتری در رابطه با راه های سفر به آنتالیا و مدت زمانی که تا رسیدن به این شهر ضروری است؛ خواهد داد.

برای خرید مقرون به صرفه ترین تور آنتالیا از وبلاگ تینتا اینجا کلیک کنید.

راه های دسترسی به شهر آنتالیا چیست؟

مهم ترین مواردی که در این مطلب از وبلاگ تینتا آنالیز نموده ایم، راه های دسترسی به شهر آنتالیا است. قبل از هر چیز باید بدانید که برترین و راحت ترین راه برای دسترسی به شهر آنتالیا استفاده از تورهای آنتالیا و سفر هوایی به این شهر است. شما می توانید تور مورد نظر خود را در تاریخ های مختلف در سایت وبلاگ تینتا پیدا کنید و به راحتی با یک پرواز به شهر آنتالیا دسترسی پیدا کنید. فاصله فرودگاه آنتالیا با مرکز شهر حدود 14 کیلومتر است، بنابراین برای طی کردن این راستا نیز باید فکری کنید! استفاده از سرویس های فرودگاه یکی از برترین راه ها برای طی کردن راستا فرودگاه تا هتل می باشد، این سرویس ها همه روزه از ساعت 6 صبح تا حدود 22:00 فعالیت می نمایند. بعلاوه، اگر در زمان های دیگری به جز ساعت های گفته شده به فرودگاه آنتالیا رسیدید، می توانید از اتوبوس ها بهره ببرید که معمولاً کرایه آن ها کمتر می باشد.

سفر هوایی؛ گزینه اصلی و پر مخاطب

شرکت های هواپیمایی مختلف ایرانی و ترکیه ای، در طول سال پروازهای متعددی به آنتالیا دارند و بسیاری از گردشگران ایرانی، سفر هوایی را برای رفتن به آنتالیا انتخاب می نمایند. با وجود بعضی از مسائل در سفر هوایی به این شهر، همچنان این گزینه اصلی ترین و پرمخاطب ترین راه برای سفر به آنتالیا است.

تأخیرها، توقف ها و پروازهای غیر مستقیم از مهم ترین عواملی هستند که باعث می شوند تا مدت زمان سفر به آنتالیا از راستا هوایی افزایش یابد. با این وجود امکانات و خدماتی که در طول سفر ارائه می گردد و تمهیدات مختلف شرکت های هواپیمایی در این راستا، پیمودن این راستا را آسان نموده است.

نوع پرواز، ایرلاین انتخاب شده، مدت زمان تأخیرها و توقف ها و فاصله فرودگاه های مقصد تا محل اقامت، اصلی ترین عوامل بر مدت زمان سفر به آنتالیا هستند.

شرکت های هواپیمایی ایرانی، پرواز غیر مستقیم

اغلب ایرلاین های معتبر و بزرگ ایران مانند ماهان و ایران ایر به آنتالیا پرواز دارند. این پروازها عمدتا در اسپارتا و فرودگاه این شهر، سلیمان دمیرل، به زمین می نشینند. فرودگاه اسپارتا حدود 150 کیلومتر تا آنتالیا فاصله دارد و اتوبوس ها و ون های مسافربر مدرن، گردشگران را از این فرودگاه به آنتالیا منتقل خواهند کرد.

چنانچه با شرکت های هواپیمایی ایرانی به آنتالیا می روید باید در نظر داشته باشید که پرواز تا فرودگاه اسپارتا حدود سه ساعت به طول می انجامد. حدود سه ساعت سفر زمینی از اسپارتا به آنتالیا را نیز باید به این مدت اضافه نمود. با در نظر گرفتن تمامی احتمالات و مسائل، مدت زمان سفر به آنتالیا با ایرلاین های ایرانی بازه ای شش تا ده ساعته خواهد بود.

شرکت های هواپیمایی ترکیه ای، پروازهای مستقیم و ترکیبی

ایرلاین های ترکیه، سفرهای هوایی متعددی از ایران به آنتالیا دارند. ترکیش ایرلاین، آنادولوجت، پگاسوس ایرلاین و سان اکسپرس از مهم ترین این شرکت ها هستند که اغلب سفرهای آنتالیا به وسیله هواپیماهای آن ها صورت می گیرد. قطر ایر ویز، دیگر شرکت هواپیمایی خارجی معتبری است که می توان پرواز به آنتالیا را با این ایرلاین معتبر انجام داد.

پروازهای این شرکت ها همگی در فرودگاه بین المللی آنتالیا فرود می آیند. این فرودگاه بزرگ و پرتردد که دومین فرودگاه ترکیه از نظر تعداد سفر است؛ فاصله کمی تا شهر آنتالیا دارد. برای پیمودن مسافت پانزده کیلومتری این فرودگاه تا مرکز شهر امکانات مختلفی در نظر گرفته شده، بویژه اتوبوس های جاده 600 که هر نیم ساعت، مسافران را از ترمینال های مختلف فرودگاه بسوی مرکز شهر می برند. به همین علت برای اطلاع از مدت زمان سفر به آنتالیا با ایرلاین های ترکیه ای کافی است نوع پرواز و زمان توقف ها را بدانید.

پروازهای چارتری:

این پروازها توقفی در طول راستا نداشته و حدودا سه تا چهار ساعت زمان ضروری است تا در فرودگاه آنتالیا به زمین بنشینند.

پروازهای بیزینس:

پرواز تجاری یا بیزینس در صورتی که بدون توقف انجام گیرد، پس از سه تا پنج ساعت به مقصد خواهد رسید. اغلب این پروازها یک توقف دارند. ایرلاین های ترکیه حدوداً دو تا سه ساعت و اغلب در فرودگاه استانبول توقف می نمایند. قطر ایر ویز نیز معمولا توقفی سه ساعته در فرودگاه دوحه دارد. مدت زمان سفر با پروازهای بیزینس در این حالت بطور میانگین شش تا هفت ساعت خواهد بود.

پروازهای سیستمی:

پروازهای سیستمی، طولانی ترین پروازهای راستا آنتالیا هستند. این پروازها بصورت ترکیبی بوده و یک یا دو توقف در فرودگاه های استانبول، آنکارا، آدانا، ازمیر، ترابوزان، دوحه و یا شارجه دارند. پروازهای شرکت ترکیش ایرلاین در ترکیه به وسیله آنادولوجت یا سان اکسپرس انجام می گردد. پگاسوس ایرلاین نیز پروازهای قطر ایر ویز را در ترکیه به مقصدد آنتالیا بر عهده دارد. بسته به تعداد و مدت توقف ها، این پروازها بطور میانگین عمدتا 15 تا 20 ساعت و بعضاً 24 ساعت به طول می انجامد.

راستا زمینی؛ یک پیشنهاد ماجرا جویانه برای سیاحت در ترکیه

همانطور که اشاره شد زیبایی های کشور ترکیه، راستا سفر را نیز لذت بخش و خاطره انگیز خواهد نمود. یکی از گزینه های مجذوب کننده برای عاشقان سفر و ماجراجویی، سفر زمینی به آنتالیا است. قطار و اتوبوس از ایران به مقصد آنکارا در دسترس است. فاصله آنکارا تا آنتالیا نیز حدود ده ساعت است و بدین ترتیب می توان حدود سی ساعت سفر زمینی هیجان انگیز زمینی تا آنتالیا را تجربه کرد. خودروی شخصی نیز یکی دیگر از گزینه های سفر زمینی به آنتالیا است. زمان بندی چنین سفری در اختیار شما خواهد بود و می توانید مدت زمان سفر به آنتالیا از این طریق را چندین روز در نظر بگیرید.

با توجه به شرجی بودن و رطوبت بالای اغلب منطقه ها ترکیه در فصول گرم، سفر هوایی به آنتالیا گزینه مناسب تر و مطمئن تری است.

نتیجه گیری

سفر به شهر زیبای آنتالیا یکی از تجربه های لذت بخش و به یادماندنی هر فرد می باشد، در صورتی که قبل از رفتن به این شهر زیبا اطلاعات کامل درباره آنتالیا را مطالعه و آنالیز کنید. بعلاوه، اگر علاقه مند به آشنایی با راهنمای سفر به آنتالیا و جاذبه های دیدنی و گردشگری آنتالیا و سایر شهرهای ترکیه هستید، با آژانس وبلاگ تینتا همراه باشید..

منبع: الی گشت

به "مدت زمان سفر به آنتالیا چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدت زمان سفر به آنتالیا چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید