شرکت های لیزینگ کوشش برای فروش اقساطی خودروی اپل را آغاز نموده اند

به گزارش وبلاگ تینتا، اگرچه هنوز جزئیات رسمی درباره خودروی اپل از سوی این شرکت ارائه نشده است، اما گزارش ها از جدی تر شدن مراحل ساخت خودرو حکایت دارند و شرکت های لیزینگ هم از حالا کوشش های خود را برای جلب نظر مشتریان بالقوه این خودروی آینده شروع نموده اند.

شرکت های لیزینگ کوشش برای فروش اقساطی خودروی اپل را آغاز نموده اند

هنوز فرایند دقیق پیشرفت پروژه خودروی الکتریکی اپل که با نام پروژه تایتان (Project Titan) شناخته می گردد، معین نیست و حدس ها درباره ظاهر آن ادامه دارد. اما شرکت های لیزینگ و فروش اقساطی خودرو هم در رقابت با هم آماده می شوند تا برای استفاده از پتانسیل فروش این خودرو، نخستین پیشنهادها را ارائه دهند.

در این میان شرکت لیزینگ خودرو واناراما (Vanarama) از این هم فراتر رفته و ماه گذشته بر اساس چندین پتنت ثبت شده به وسیله اپل، رندرهایی از ظاهر احتمالی خودروی اپل ارائه نموده است. به گفته این شرکت، رندر ارائه شده با همه پتنت هایی که تا به امروز درباره خودروی اپل ارائه شده، هماهنگ است. هرچند طرح های ثبت اختراع، محصول عرضه شده به بازار را تضمین نمی نمایند، اما گزینه خوبی هستند که نشان می دهند شرکت ها مشغول تحقیق بر روی چه چیزی هستند.

در هفته های گذشته بود که بلومبرگ از حرکت گسترده اپل در راستا ساخت خودروی الکتریکی اطلاع داد و گفت که این شرکت احتمالا تا سال 2025 از اپل کار رونمایی خواهد نمود. این گزارش بعلاوه اشاره داشت که اپل در پی ارائه تجربه یک خودران کامل، بدون فرمان و پدال است.

هرچند در طرحی که واناراما پیش از این گزارش بلومبرگ ارائه نموده است، همچنان یک فرمان (در سمت راست با توجه به انگلیسی بودن شرکت واناراما) دیده می گردد اما جایگاه ها قابلیت چرخش دارند تا فضای داخلی به یک اتاق نشیمن کامل تبدیل گردد. این طراحی بعلاوه بر اساس پتنت دیگری که به حذف ستون های در برای طراحی بازتر اشاره دارد، ستون B ندارد.

داشبورد بزرگ با طراحی مینیمال همیشگی اپل، وجود سیری (Siri) دستیار صوتی اپل و استفاده گسترده از لوگوی اپل دیگر ویژگی های این طرح مفهومی هستند که بعضی آن را با نام آی کار (iCar) می شناسند. هرچند هیچ تضمینی برای شبیه بودن ظاهر نهایی خودروی اپل به این رندر وجود ندارد.

چالش های مهندسان پروژه خودروی اپل

در حالی که اپل بسیاری از مهندسان و مدیران سابق تسلا را به استخدام خود درآورده است، اما از سویی با توجه به فراز و نشیب های پروژه، بسیاری از مهندسان هم ترجیح داده اند به شرکت هایی بپیوندند که فناوری های آینده نگرانه تری را دنبال می نمایند. به گزارش بلومبرگ چالش های زیاد این پروژه، مهندسان را آزار می دهد.

برای نمونه به تازگی اپل سه مهندس دیگر را در پروژه خودروی خود از دست داد که این شرکت را ترک نموده و به یک شرکت ساخت تاکسی پرنده پیوسته اند. ازجمله اریک راجرز (Eric Rogers) که به عنوان رئیس مهندسی سیستم رادار خودروی اپل فعالیت داشت و به استارتاپ ژوبی اوییشن (Joby Aviation) پیوسته است. الکس کلارابات (Alex Clarabut) دیگر مهندسی است که روی باتری ها کار می کرد و او هم به ژوبی پیوست. حالا هم قرار است استفان اسپیتری (Stephen Spiteri) از اپل به ژوبی برود.

خودروسازها باید اپل را جدی بگیرند

در حالی که اغلب مردم خودروی اپل را یک پروژه نسبتا نو می دانند، اما این شرکت بیش از 7 سال است که به طور مستقیم روی آن کار می نماید. از رقبای آن در این تجارت می توان به تسلا و فولکس واگن اشاره نمود. سال گذشته مدیر گروه فولکس واگن گفت که شرکت او از رقابت و نوآوری های شکل گرفته به وسیله بازیگران نو این حوزه استقبال می نماید.

خودروسازان باید تمرکز اپل بر صنعت خودرو را بیش از پیش جدی بگیرند. آخرین گروه از شرکت هایی که حضور اپل در تجارت خود را نادیده گرفتند و محصولات نو این شرکت را مسخره کردند، در نهایت به شکست در پروژه های خود رسیدند. ازجمله می توان به بلک بری و مایکروسافت اشاره نمود که نتوانستند با جریان گسترده ای که اپل با معرفی آیفون در سال 2007 راه انداخت، همگام شوند.

عکس ها: رندر خودروی اپل بر اساس پتنت های این شرکت

Credit: Vanarama

منابع: Mashable, MacRumors, Phone Arena, 9to5Mac

منبع: دیجیکالا مگ

به "شرکت های لیزینگ کوشش برای فروش اقساطی خودروی اپل را آغاز نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های لیزینگ کوشش برای فروش اقساطی خودروی اپل را آغاز نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید