سرنوشت متفاوت تارا دنده ای و اتوماتیک در بازار بعد از یک سال

به گزارش وبلاگ تینتا، خبرنگاران- قیمت تارا اتوماتیک در بازار آزاد خودرو نسبت به پارسال کاهش پیدا نموده است. زمستان 1400 که هنوز قیمت تارا اتوماتیک در بازار آزاد به ثبات نرسیده بود، ارزش این محصول به وسیله فروشنده ها بیش از 700 میلیون تومان اعلام می شد اما تارا اتوماتیک الان کمتر از 600 میلیون تومان معامله می گردد. تارا اتوماتیک در کارخانه بدون تغییر قیمت عرضه می گردد و ارزش آن از زمستان پارسال تا مهر ماه سال جاری روی رقم 415 میلیون تومان ثابت بوده است. تارا دنده ای که سه ماه زود تر از نسخه اتوماتیک وارد بازار شد، در یک سال گذشته سرنوشت متفاوتی داشته است. درست یک سال پیش اولین مدل های تارا دنده ای با قیمت 400 میلیون در بازار خرید و فروش می شدند و حالا ارزش این محصول به 430 میلیون تومان رسیده است. در کارخانه هم قیمت تارا دنده ای ظرف یک سال گذشته با رشد 3.5 میلیونی به حدود 294 میلیون تومان افزایش پیدا نموده است.

سرنوشت متفاوت تارا دنده ای و اتوماتیک در بازار بعد از یک سال

تغییر قیمت تارا در کارخانه

به گزارش وبلاگ تینتا، قیمت تارا دنده ای در کارخانه نسبت به پارسال حدود 3.5 میلیون تومان افزایش پیدا نموده است. دقیقا یک سال پیش نخستین نسخه های تارا دنده ای با قیمت 290 میلیون و 472 هزار تومان به وسیله ایرانخودرو به متقاضیان تحویل داده شدند و مهرماه سال جاری قیمت تمام شده این محصول در کارخانه به 293 میلیون و 990 هزار تومان رسید. تارا اتوماتیک که برای اولین بار در زمستان 1400 عرضه شد، در کارخانه 415 میلیون تومان ارزش داشت و الان با قیمت 415 میلیون و 954 هزار تومان فروخته می گردد. به این ترتیب تارا دنده ای و اتوماتیک را باید جزو گران ترین محصولات داخلی ایرانخودرو در کاخانه بدانیم. تارا اتوماتیک با قیمت 415 میلیون و 954 هزار تومان لقب گران ترین محصول داخلی ایرانخودرو را در کارخانه یدک می کشد و تارا دنده ای با قیمت 293 میلیون و 990 هزار تومان بعد از تارا اتوماتیک، دنا پلاس اتوماتیک و دنا پلاس دنده ای چهارمین محصول گران قیمت داخلی ایرانخودرو تلقی می گردد.

تغییر قیمت تارا در بازار آزاد

قیمت تارا اتوماتیک الان نسبت به اولین روز های عرضه این محصول در بازار آزاد کاهش پیدا نموده است. زمستان 1400 که هنوز قیمت تارا اتوماتیک در بازار آزاد خودرو به ثبات نرسیده بود، این محصول را کمی بیش از 700 میلیون تومان معامله می کردند، اما الان تارا اتوماتیک کمتر از 600 میلیون تومان دست به دست می نمایند. آنالیز ها نشان می دهد در اولین روز های حضور تارا اتوماتیک در بازار آزاد این محصول ارقام 740 تا 750 میلیون تومان را تجربه نموده، ولی الان در اغلب آگهی های مربوط به فروش تارا اتوماتیک ارزش این محصول بین 570 تا 580 میلیون تومان است. قیمت تارا دستی، اما درقیاس با اولین روز های حضور در بازار، الان افزایش پیدا نموده است. قیمت تارا دستی نیمه مهرماه سال جاری در بازار آزاد خودرو به حدود 430 میلیون تومان رسید درحالی که مهر ماه پارسال ارزش آن تقریبا 400 میلیون تومان بود.

قیمت تارا کارنموده در بازار خودرو های دست دوم

قیمت تارا دنده ای دست دوم می تواند کمتر از 400 میلیون تومان باشد. درحالی که قیمت تارا دنده ای صفرکیلومتر در بازار آزاد خودرو به حدود 430 میلیون تومان رسیده، بعضی از مدل های این محصول در پلتفرم های خرید و فروش خودرو با ارقامی کمتر از 400 میلیون تومان آگهی می شوند. مثلا فروشنده تارا دنده ای مدل 1400 رقم 380 میلیون تومان را به خریداران پیشنهاد می دهد. اندازه کارکرد این تارا حدود 15 هزارکیلومتر است و خودرو از نظر فنی و بدنه ایرادی ندارد. فروشنده تارا دنده ای مشکی درحالی همین رقم را برای فروش درنظر گرفته که اندازه کارکرد خودرو او کمی بیش از 16 هزارکیلومتر است. تارا اتوماتیک نیز که با قیمت تقریبی 580 میلیون تومان یکی از گران ترین مدل های داخلی ایرانخودرو در بازار آزاد تلقی می گردد در بازار مدل های کارنموده با رقم کمتری خرید و فروش می گردد. تارا اتوماتیک مدل 1400 با کارکرد تقریبی 11 هزارکیلومتر، 530 میلیون تومان فروخته می گردد. قیمت تارا اتوماتیک مدل 1400 با کارکرد پنج هزارکیلومتر در یک آگهی دیگر 550 میلیون تومان نوشته شده است.

قیمت تارا دنده ای و اتوماتیک در بازار مدل های کارنموده

مدل و رنگ

اندازه کارکرد

قیمت

تارا دنده ای مدل 1400/ سفید

15 هزارکیلومتر

380 میلیون تومان

تارا دنده ای مدل 1400/ مشکی

16 هزارکیلومتر

380 میلیون تومان

تارا اتوماتیک 1400/ سفید

11 هزارکیلومتر

530 میلیون تومان

تارا اتوماتیک 1400/ مشکی

پنج هزارکیلومتر

550 میلیون تومان

مقایسه تارا دنده ای و تارا اتوماتیک

تارا اتوماتیک نسبت به نسخه دنده ای 100 کیلوگرم سنگین تر است و شتاب کمتری دارد. وزن نسخه های دنده ای و اتوماتیک تارا به ترتیب هزار و 170 و هزار و 268 کیلوگرم است. سرعت تارا اتوماتیک ظرف 13 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر می رسد و این عدد برای تارا دنده ای 12.5 ثانیه برآورد می گردد. سایر مشخصات فنی تارا دنده ای و تارا اتوماتیک مثل حجم موتور یکسان است و از نظر امکانات، ایرانخودرو بیشتر آپشن هایی را که از تارا دنده ای حذف نموده بود، به تارا اتومات افزود. مثلا ایربگ های جانبی اضافه شده اند و رینگ خودرو از حالت فولادی به آلومینیومی تغییر نموده است. از طرفی آینه های جانبی از نوع تاشو برقی هستند. دوربین عقب به مالتی مدیا افزوده شده و تنظیم صندلی های جلو که قبلا به شکل دستی بود، به حالت برقی تبدیل شده است. بعلاوه روکش صندلی ها از پارچه به چرم و پارچه تغییر نموده و روکش چرمی به غربیلک فرمان اضافه شده. سانروف از دیگر تجهیزات تارا اتوماتیک به شمار می رود.

منبع: فرارو

به "سرنوشت متفاوت تارا دنده ای و اتوماتیک در بازار بعد از یک سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرنوشت متفاوت تارا دنده ای و اتوماتیک در بازار بعد از یک سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید