تحریک عصب واگ برای درمان چه بیماری هایی استفاده می گردد؟

به گزارش وبلاگ تینتا، پژوهش ها درباره عصب واگ نشان داده است که این عصب با چه فرایندهای گوناگون جسمی ارتباط دارد و تحریک آن می تواند برای درمان طیف گسترده ای از مسائل بهداشتی از اضطراب تا چاقی به کار رود.

تحریک عصب واگ برای درمان چه بیماری هایی استفاده می گردد؟

به گزارش وبلاگ تینتا عصب واگ شامل یک جفت عصب هستند که از مغز منشا می گیرند و از صورت و گردن عبور می نمایند، در قلب به هم می پیوندند و بعد وارد شکم می شوند.

کلمه واگ (vagus) از کلمه لاتین به معنای سرگردان منشا می گیرد و بازتاب دهنده حدود 16000 رشته عسبی است که از درون تنه این عصب عبور می نمایند.

عصب واک مسئول کارکردهای اندام های داخلی مانند گوارش، ضربان قلب و تنفس است و ممکن است پیوندی میان روده و مغز تشکیل دهد.

تحریک عصب واگ برای درمان شماری از بیماری ها از جمله صرع، افسردگی و بیماری قلبی استفاده می گردد.

برای مثل با استفاده از تحریک عصب واگ و خبر دادن به مغز درباره پر بودن معده می توان به افراد چاق یاری کرد.

بعلاوه تصور می رود تحریک عصب واگ می تواند به کاهش استرس و ترمیم بافت های گوارشی یاری کند. پژوهش ها نشان می دهند که تحریک عصب واگ می تواند به تنظیم فشار خون و پایین آوردن قند خون یاری کند.

دانشمندان بعلاوه در جستجوی پیوند میان عصب واگ و التهاب بوده اند که می تواند روزی به پزشکان برای درمان عوارضی از جمله بیماری پارکینسون یاری کند.

تحریک عصب واگ (VNS)هنگامی که برای درمان بیماری ها استفاده می گردد، شامل وسیله ای است که تکانه های الکتریک فراوری می نماید تا اعصاب را تحریک کند.

افراد بعلاوه می توانند با فرو بردن خودشان در آب سرد، استفاده از تکنیک های تنفس دیافراگمی و انجام یوگا عصب واگ را تحریک نمایند.

منبع: همشهری آنلاین

به "تحریک عصب واگ برای درمان چه بیماری هایی استفاده می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریک عصب واگ برای درمان چه بیماری هایی استفاده می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید