تاتوی انعطاف پذیر رصد قلب را ساده می نماید

به گزارش وبلاگ تینتا به نقل از نیواطلس، این ابزار روشی نوین برای شناسایی و رصد بیماری های قلبی فراهم می نماید.

تاتوی انعطاف پذیر رصد قلب را ساده می نماید

روش های نوین شناسایی بیماری قلبی همواره با استقبال کارشناسان روبرو می شوند، به خصوص اگر این روش ها نیازی به حضور بیمار در بیمارستان یا کلینیک نداشته باشند.

به همین دلیل تاتوی الکترونیک که به عنوان ابزاری برای ردیابی نشانگرهای زیستی به کار می رود، محبوبیت یافته است.

ترکیب فناوری های چاپ سه بعدی و مدارها به فراوری تاتوهای الکترونیک منجر می گردد که در حقیقت نسل آینده دستگاه های پوشیدنی مراقبت سلامتی هستند.

این گجت ها مانند تاتوهای موقت بچه ها به پوست می چسبند و حسگرهای یکپارچه آنها داده هایی مانند ضربان و ریتم قلب، فشار خون یا سطح استرس را در یک موبایل دیگر دستگاه های مرتبط ثبت می نماید.

گروهی از محققان در دانشگاه تگزاس آمریکا طراحی های پیشین تاتوی الکترونیکی که در 2019 معرفی شده بود را ارتقا دادند. تاتوی نو بی سیم و متحرک است.

نسخه نو مانند مدل های قبل به طور مداوم فعالیت الکتریکی قلب(الکتروکاردیوگرافی) و بعلاوه صدای ضربان این عضو را رصد می نماید. این روند نشان دهنده فعالیت مکانیکی قلب است. صدای قلب هنگامی به وجود می آید که جریان خون از دریچه های قلب می گذرد و به باز و بسته شدن آنها منجر می گردد. صدای عجیب قلب احتمالا نشان دهنده مسئله ای مربوط به دریچه های آن است.

تاتوی الکتریکی نو شفاف است و از مجموعه ای از مدارها و حسگرهای کوچک تشکیل شده که از طریق اتصالاتی به یکدیگر متصل شده اند. این بدان معنا است که تاتو مانند یک بانداژ پزشکی حالت قفسه سینه کاربر را به خود می گیرد.

این گجت پوشیدنی با ضخامت200میکرومتری و وزن 2.5 گرمی با یک باتری به میزان سکه ای کوچک کار می نماید که عمر شارژ آن 40 ساعت است. علاوه بر آن باتری نیز به راحتی تعویض می گردد. داده های جمع آوری شده به طور بی سیم به یک دستگاه مجهز به بلوتوث منتقل می شوند.

محققان مدعی هستند دستگاه رصد موبایل و غیرتهاجمی آنها مزایای بسیاری دارد، به عنوان مثال نیازی نیست فرد به بیمارستان یا کلینیک مراجعه کند و دستگاه های حجیم و عجیب رصد قلب به وی متصل گردد. علاوه بر آن کاربر می تواند در خانه از دستگاه استفاد کند و به جای رصد فعالیت قلب وی در کوتاه مدت و در محیط بیمارستانی، می توان شرایط وی را برای مدتی طولانی تر رصد و مسائل را زودتر ردیابی کرد.

این تحقیق در ژورنال ادونسد الکترونیک متریالز منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تاتوی انعطاف پذیر رصد قلب را ساده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاتوی انعطاف پذیر رصد قلب را ساده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید