9 نکته که مهمان داران هواپیما به شما نمی گویند

به گزارش وبلاگ تینتا، هنگامی که مهمان دار شرکت هوایی جت بلو، استیون سلاتر در نمایشی جانانه در حال راهنمایی مسافران از سرسره اضطراری هواپیما در سال 2010 بود؛ مردم از کار او شگفت زده و تا مدت ها او را در صدر اخبار قرار دادند. هر شغلی استرس های خاص خود را دارد، اما آیا مهمان داری هواپیما دردسرهای منحصربه فردی را ندارد؟ برای آگاهی از پشت صحنه کار مهمان داران، با بسیاری از آن ها در سراسر جهان حرف زده ایم تا با رموز کار آن ها و هچنین انتظاراتی که از مسافرین دارند، آشنا بشویم.

9 نکته که مهمان داران هواپیما به شما نمی گویند

1. نمی خواهیم دستور بدهیم، فقط به حرف های ما گوش کنید

سالم رسیدن شما به مقصد اولین اولویت کاری هر مهمان داری است. سارا کیگل مهمان دار باسابقه هواپیما که مطالب خود را نیز در وبلاگ TheFlyingpinto.com منتشر می نماید؛ می گوید:

مسافران در هواپیما با قوانین مزاحمی روبرو می شوند، اما این نکته را نمی دانند که پشت هر یک از این قوانین علتی برای حفظ ایمنی شان وجود دارد.

الن مهمان دار سابق خطوط هوایی امریکا می گوید:

مسافران باید بدانند که ما طبق قوانین فدارل هواپیمایی (FFA(Federal Aviation Administration موظف به حفظ ایمنی آن ها در تمام طول سفر هستیم. در پرواز ممکن است اتفاقات غیرمنتظره ای پیش بیاید؛ پس برای حفظ ایمنی شما، نیاز است که در جایگاه هایتان بنشینید.

2. تاخیر در پروازها برای ما بسیار آزاردهنده تر است

تاخیر پروازها برای مسافران و مهمان داران هواپیما، به یک مقدار آزاردهنده و استرس زا است. فانی دلونی، مهمان دار سابق ایرفرانس می گوید:

ما معمولا برای آماده شدن پرواز یک ساعت زودتر به هواپیما می رویم. علاوه براین حدود چند ساعت قبل در فرودگاه حاضر می شویم.

اگر شما از تاخیر پروازها خسته می شوید ما مهمان داران سه برابر شما احساس خستگی می کنیم. الن می گوید:

خستگی و دلتنگی ما برای خانواده، مانند این است که در سومین یا چهارمین روز یک سفر چندروزه خسته نماینده باشیم.

3.در هنگام سوار شدن با یکدیگر همکاری کنید

ترزا مهمان دار سابق خطوط هوایی دلتا عقیده دارد که سخت ترین قسمت پرواز، هنگام سوار شدن مسافران است. چون جا دادن درست بار مسافرین می تواند مشکل آفرین باشد. او می گوید:

اگر مسافران فقط به فکر خود نباشند و با یکدیگر همکاری نمایند؛ کار ما بسیار راحت تر می گردد و هواپیما به موقع پرواز خواهد نمود.

بنابراین می توانید بعد از جا دادن درست چمدان های خود، به دیگر مسافرانی که هنوز در حال تقلا برای جا دادن چمدان های شان هستند؛ یاری کنید.

4. هواپیما یک وسیله حمل و نقل است نه یک رستوان پرنده

به خاطر داشته باشید که کارکرد اصلی پرواز، ارایه یک سرویس غذایی خوب و مفصل نیست. الن می گوید:

ما معمولا تمام غذاها را در هواپیما قرار نمی دهیم، پس نمی توانیم اولین انتخاب های مسافران را در سفارش غذا، فراهم کنیم.

اس گری، مهمان دار خطوط هوایی امریکا می گوید:

ما در در هواپیمای 747 هستیم نه رستوان های یازده-7. ما هر کاری را انجام می دهیم تا شما پروازی لذت بخش داشته باشد؛ اما گاهی اوقات نمی توانیم همه خواسته های شما را انجام دهیم.

5. گفتن یک کلمه ساده لطفا و سپاسگزارم برای ما بسیار ارزش مند است

لیزا لنت، مهمان دار هواپیما می گوید:

هنگامی که به اسقبال مسافران برای سوار شدن می روم، صبح بخیر گفتن آن ها، بیشترین و شیرین ترین معنا را دارد.

طبق صحبت های ترزا، گاهی اوقات مسافران هدایای کوچکی مثل شکلات را به خدمه پرواز می دهند. او می گوید:

هنگامی که یکی از مسافران مجله اش را بعد از خواندن به ما می دهد، اتفاق بسیار دوست داشتنی هست. این چیزهای کوچک، تفاوت و تغییر بزرگی برای ما محسوب می گردد.

6. فراهم کردن نوشیدنی برای شما، علت اصلی حضور ما نیست

حضور مهمان داران برای تضمین سلامت شماست؛ نه تهیه هر چیزی که شما نیاز دارید. آن ها آموزش های سختی همانند، آموزش یاری های اولیه پزشکی، CPR (احیا کردن) و تخلیه اضطراری هواپیما را یاد می گیرند. دکتر اگنس هاف، مهمان دار سابق خطوط هوایی امریکا و جنوب غربی اقیانوس آرام می گوید:

خوش بختانه بیشتر پروازها با مسائل ایمنی روبرو نمی گردد؛ درنتیجه اغلب مردم گمان می نمایند که کار ما فقط کنترل خوراکی و سرو نوشیدنی است. و متوجه نمی شوند که مهمان داران برای حفظ ایمنی و راحتی مسافران، آموزش های بسیاری دیده اند.

سارا در صحبت های خود بیان می نماید که خلبان ها نمی توانند داخل هواپیما را ببینند. بنابراین مهمان داران گوش و چشم آن ها محسوب می شوند. و در مواقع اضطراری آن ها را مطلع می سازند.

7. ما یک گروه خیلی صمیمی و جدایی ناپذیر هستیم

با اینکه برخورد و دیدارهای ما فقط چند دقیقه طول می کشد. گری می گوید:

در بین خدمه حاضر در یک پرواز اتفاق معجزه آسایی رخ می دهد. ما ناگهان به دوستانی تبدیل می شویم که انگار چندین سال است یکدیگر را می شناسیم و من حدس می زنم که این اعتماد ناشی از آن است که ما باید در مواقع اضطراری پشت یکدیگر باشیم.

گری اعتقاد دارد که بیشتر مصاحبههای صمیمی آن ها که بسیار کوتاه است، در جهت تاکسی، بلند شدن هواپیما و فرود آن اتفاق می افتد.

8. خواهش می کنیم که در طول پرواز به موقع از دستشویی بهره ببرید

نادیده گرفتن علامت کمربند را ببندید و رفتن به دستشویی در هر زمانی که نیاز دارید، باعث تاخیر در پرواز می گردد. سارا می گوید:

سلسله مراحلی در قرارگیری و حرکت هواپیما در باند وجود دارد. اگر کسی برای دستشویی رفتن از جایش بلند گردد، ما مجبوریم که به اتاق خلبان اطلاع دهیم تا آن ها هواپیما را نگه دارند. تا زمانی که سر جای خود نشیند و کمربندش را نبندد ما مجبور به توقف هستیم، زیرا ممکن است که هواپیما از جهت خود منحرف گردد.

بعلاوه الن می گوید:

جابجایی 300 پوند چرخ دستی نوشیدنی ها در هواپیما کاری بسیار سخت است و هنگامی که شما برای دستشویی رفتن از جایگاه تان بلند می شوید؛ ما مجبور به جابجایی آن تا آشپزخانه هستیم.

9. صحبت با مسافران می تواند برترین قسمت کار یک مهمان دار هواپیما باشد

فانی می گوید:

یکی از زیبایی های شغل ما مصاحبه با مسافران خوش برخورد و مجذوب کننده است. صحبت ها ممکن است در خصوص ترس از پرواز یا چیزهای عجیب موجود در آسمان باشد. اما بیشتر مردم دوست دارند که در خصوص خودشان صحبت نمایند. ما چیزهای زیادی را از آن ها یاد می گیریم.

منبع: کجارو / goodhousekeeping.com

به "9 نکته که مهمان داران هواپیما به شما نمی گویند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 نکته که مهمان داران هواپیما به شما نمی گویند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید