برترین نوشیدنی برای برطرف عطش چیست؟

به گزارش وبلاگ تینتا، خاکشیر جزو آن دسته از نوشیدنی هایی است که خوردن آن باعث از بین رفتن عطش شده و برترین نوشیدنی در ماه رمضان برای کاهش تشنگی است.

برترین نوشیدنی برای برطرف عطش چیست؟

خاکشیر با نام علمی Descurainia sophia گیاهی علفی یک ساله یـا دو سـاله و از تیـره شـب بـو و یکی از گیاهانی است که برای بهبود شرایط گوارشی افراد توصیه شـده است.

خاکشیر در طب سنتی جایگاه ویژه ای دارد و در برطرف تشنگی و جلوگیری از گرمازدگی در فصل تابستان موثر است. خاکشیر جزو آن دسته از خوراکی هایی است که خوردن آن باعث از بین رفتن عطش شده و برترین نوشیدنی در ماه رمضان برای کاهش تشنگی است.

یکی از مهم ترین عملکرد های شربت خاکشیر در ماه رمضان، ادرارآور بودن آن است. در ماه رمضان، کلیه ها به دلیل کم آبی بدن دچار اختلال می شوند. شربت خاکشیر، ادرار را افزایش می دهد، کلیه ها را تقویت و سموم را از بدن خارج می نماید؛ این کار به خنک شدن بدن نیز یاری می نماید.

در ماه رمضان، به دلیل کمبود آب بدن، پوست دچار خشکی و التهاب می گردد. خاکشیر سرشار از امگا 3 است و در درخشندگی و طراوت پوست نقش به سزایی دارد. هم چنین خاکشیر، با افزایش اکسیژن پوست، سلول های پوستی را تحریک می نماید و فراوری فیبروبلاست را افزایش می دهد.

بهتـرین کـاربرد خاکشیر به خاطر خاصیت ضدعفونی کننده آن است و برای ناراحتی های روده مثل اسهال یا حتی یبوست مفید است.

آثار درمانی گسترده ای از جمله خلط آور، محرک و نیروبخش، نرم کننده و تقویت کننده قلب و اثرات ضد انگلی برای خاکشیر ذکر شده است.

منبع: باشگاه وبلاگ تینتا

منبع: فرادید

به "برترین نوشیدنی برای برطرف عطش چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین نوشیدنی برای برطرف عطش چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید