اولین داروی درمان میگرن ، با این دارو میگرن را درمان کنیم

به گزارش وبلاگ تینتا، میگرن عارضه ای فراتر از یک سردرد معمولی است که اغلب با دردهای شدید، تهوع، استفراغ و حساسیت به نور و صدا همراه است. این گزارش بهمن 98 در ماهنامه تندرستی منتشر شده است.

اولین داروی درمان میگرن ، با این دارو میگرن را درمان کنیم

وبلاگ تینتا، این سردرد عجیب وغریب و غیرقابل تحمل، روند زندگی بیمار میگرنی و اطرافیانش را مختل و تباه می نماید. سال هاست که پزشکان از درمان سردردهای میگرنی ناامید بوده اند و می گویند که میگرن درمان ندارد، پژوهشگران ایرانی در شرکت میم دارو پس از دو دهه تحقیق و توسعه نشان دادند که میگرن درمان دارد.

داروی اسـپری بـینی مـیگرن کات (MigraineCut) فرآورده ای است که با کوشش پژوهشگران ایرانی، تحقیق، توسعه و فراوری شد و از سال 1396 با مجوز سازمان غذا و دارو در دسترس بیماران در سراسر کشور قرار گرفته است. میگرن کات کاملا گیاهی است و دستاورد تلفیق پزشکی مدرن و طب سنتی است.

مطالعات کارآزمایی بالینی میگرن کات بیش از 2000 بیمار میگرنی معالجه شده است، مصرف یک دوره درمانی داروی میگرن کات موجب کاهش 81 درصدی در تعداد، شدت و مدت حملات سردردهای میگرنی شده است.

برای آشنایی بیشتر با شرکت میم دارو (دانش بنیان پیشرفته صنعتی) و نحوه تبدیل یک ایده به محصول، پای صحبت دکتر رضا رمضانی خورشیددوست، مدیر عامل و موسس شرکت میم دارو نشستیم و از فراز و فرودهای توسعه داروی میگرن آگاه شدیم.

دکتر رمضانی درباره ایده فراوری داروی میگرن کات می گوید: از شش سالگی مبتلا به سردردهای میگرن بودم و باوجود مراجعه به پزشکان مختلف در ایران و خارج از کشور درمان نشدم، این بیماری آزاردهنده ترین بخش زندگی من بود. پس از اتمام تحصیلات در کشور آمریکا و بازگشت به ایران با استفاده از طب سنتی و ترکیبات گیاهی سردردهای میگرن درمان شد.

تجربه درمان بیماری ای که بی درمان تلقی می گردد باعث به وجود آمدن ایده تحقیق و توسعه برای یک داروی مدرن با بهره گیری از میراث ایرانی در من شد. برای هم افزایی توان پژوهشگران، پزشکان و متخصصان در زمینه های مرتبط کوشش کردیم؛ برای این منظورشرکت میم دارو که مخفف مداوای یگانه میگرن است ایجاد شد؛ تحقیق و توسعه بر گیاهان مرتبط با میگرن انجام شد. برای این منظور اولین کلینیک تخصصی میگرن در خاورمیانه با نام کلینیک آرامش (تهران) در سال 1388 تاسیس شد. انتها، داروی میگرن کات به صورت اسپری بینی برای استفاده آسان بیماران، به عنوان اولین داروی درمان سردردهای میگرن به ایران و دنیا عرضه شد.

دکتر رمضانی درباره توسعه فعالیت های شرکت میم دارو می گوید: در ابتدا تمرکز شرکت میم دارو بر سردردهای میگرنی بود. خوشوقتانه به کمک الهی، به دستاورد بزرگی رسیدیم. تجارب پیش درمانگاهی و درمانگاهی حاصل از توسعه داروی مـیگرن کات را توسعه دادیم.

دستاورد بزرگ دیگر، انجام تحقیق، توسعه و فراوری داروی بهبود آلرژی آبریزشی و فصلی به نام آلرژاستاپ (AllergeStop) به صورت اسپری بینی و گیاهی است. خوشوقتانه تاییدات سازمان غذا و دارو را دریافت کردیم و به زودی در سراسر کشور در دسترس بیماران قرار می گیرد. هم اکنون، روی بیماری های سینوزیت و ترمیم پوست سوخته در مراحل کارآزمایی بالینی هستیم و امیدواریم پس از انجام تحقیقات و کسب مجوزهای لازم در دسترس بیماران قرار گیرد.

مدیرعامل میم دارو در انتها میگوید: تحقیق، توسعه و فراوری داروی نو در هر کشوری یک چالش بزرگ است. این چالش در صنعت دارویی ایران دوچندان است. پس از فراوری و گذراندن مراحل سخت ورود به بازار، معرفی دارو به مردم و جلب اطمینان مردم و پزشکان برای مصرف داروی نو سختی بعدی ماست. درحالی که نتایج درمانی داروی میگرن کات بسیار فراتر از داروهای درمانی میگرن در خارج از کشور است و از نظر قیمت نیز بسیار به صرفه است اما بسکمک از بیماران از میگرن کات بی اطلاع اند یا به درمان میگرن اطمینان ندارند.

در مواردی باخبر شدیم که حتی بعضی از فروشندگان میگرن کات را به عنوان داروی خارجی که در ایران بسته بندی می گردد معرفی می نمایند و به فروش می رسانند. امیدواریم با موج آگاهی مردم از نتایج درمانی داروی میگرن کات و همکاری رسانه ها بتوانیم به جامعه بیماران میگرنی بیشتر خدمت کنیم.

منبع: همشهری آنلاین

به "اولین داروی درمان میگرن ، با این دارو میگرن را درمان کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین داروی درمان میگرن ، با این دارو میگرن را درمان کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید