اوشی پلوی تاجیکستانی بخور و لذتشو ببر! یه غذای خوشمزه و ساده!

به گزارش وبلاگ تینتا، غذاهای بین المللی که با برنج طبخ می شوند با سلیقه ما ایرانی ها سازگار است. اگر در کنار برنج گوشت گوسفندی هم باشد که دیگر نور علی نور می گردد!

اوشی پلوی تاجیکستانی بخور و لذتشو ببر! یه غذای خوشمزه و ساده!

به گزارش راهنماتو، اوشی پلو یکی از غذاهای محبوب تاجیکستان است که در آن کشور به 200 روش مختلف آماده می گردد! طعم آن به خاطر داشتن هویج بی شباهت به هویج پلوی خودمان نیست ولی تفاوت اصلی آن در گوشت گوسفندی تکه ای است.

برای درست کردن این غذا به این مواد احتیاج دارید:

ماده غذاییمقدار
گوشت گوسفندی

250 گرم

پیاز بزرگ

یک عدد

هویج بزرگ

یک عدد

سیر

یک بوته!

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر کاری

به مقدار لازم

زعفران دم نموده

به مقدار سخاوت شما!

خب! آماده سفر به تاجیکستان هستید؟!

برای درست کردن این غذا اول باید پیاز را نگینی خرد کنید و در مقداری روغن تفت بدهید. همین که پیاز سبک بگردد کافی است. گوشت های تکه ای را که به میزان خورشی خرد نموده اید در قابلمه بریزید و تفت بدهید. گوشت رنگش که عوض شد مناسب است. این غذا عطر و طعم اصلی خودش را از سیر می گیرد برای همین چند حبه سیر درسته در ظرف بریزید و نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر کاری را هم اضافه کنید. بعد از مدتی که تفت دادید و عطر ادویه ها بلند شد در قابلمه آب بریزید. مقدار آب را از ابتدا زیاد بریزید که کم نیاید. در قابلمه را بسته و بگذارید حدود 2 ساعت بپزد.

هویج را به صورت خلالی باریک برش بزنید و در یک تابه با مقداری روغن سرخ کنید. لازم نیست خیلی سرخ بگردد.

برنج را هم به همراه نمک خیس کنید.

بعد از دو ساعت که گوشت پخته شد برنج و هویج سرخ شده را به آن اضافه کنید. قرار است این پلو به صورت کته دم بگردد پس اگر آب آن کم است مقداری آب به آن اضافه کنید. درحدی که روی مواد یک بند انگشت آب داشته باشد. وقتی آب پلو کشیده شد زعفران دم نموده به آن اضافه کنید. و باز هم به سیر رجوع کنید! چند حبه سیر درسته را داخل قابلمه بگذارید تا عطر سیر کل قابلمه را پر کند. 45 دقیقه که دم بگردد غذا حاضر است.

اگر خواستید ته دیگ نون یا سیب زمینی داشته باشید کف یک قابلمه آنها را قرار دهید و بعد محتوای قابلمه پلویی را به آن منتقل کنید.

این غذا خیلی خوشمزه است و قطعا از طعم آن لذت خواهید برد. نوش جان.

منبع: فرارو

به "اوشی پلوی تاجیکستانی بخور و لذتشو ببر! یه غذای خوشمزه و ساده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوشی پلوی تاجیکستانی بخور و لذتشو ببر! یه غذای خوشمزه و ساده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید