السالوادور نه تنها معامله با بیت کوین را قانونی خاطرنشان کرد؛ بلکه دنبال استخراج بیت کوین با انرژی آتش فشان هاست

به گزارش وبلاگ تینتا، السالوادور اولین کشور در دنیا است که یک رمزارز را پول رایج کشور شناخته و معامله با آن را آزاد و قانونی دانسته است.

السالوادور نه تنها معامله با بیت کوین را قانونی خاطرنشان کرد؛ بلکه دنبال استخراج بیت کوین با انرژی آتش فشان هاست

السالوادور با تصویب این قانون، تاریخ ساز شد ولی نایب بوکله، رئیس جمهور این کشور به همین اقدام بسنده نمی نماید و دنبال برنامه ای برای استخراج بیت کوین با استفاده از انرژی های پاک و تجدیدپذیری مانند انرژی حاصل آتش فشان ها است.

روز چهارشنبه پیش، کنگره این کشور با 62 رای از 84 رای، طرح پیشنهادی رئیس جمهوری این کشور برای برابری بیت کوین و دلار امریکا را تصویب کرد و این قانون از 90 روز دیگر اجرایی می گردد. با تصویب این قانون، بیت کوین معادل دلار بوده و به راحتی می تواند در معاملات جاری کشور به جای دلار هزینه گردد.

فروشگاه ها باید شرایط خرید با بیت کوین را فراهم نمایند؛ بازرگانان باید بستر پرداخت های با بیت کوین را بسازند و یاری های اقتصادیاتی می تواند به صورت بیت کوین باشد. جالب اینکه مبادلات بیت کوین دیگر مشمول اقتصادیات بر سود نمی شوند.

استخراج بیت کوین با انرژی گرمایی آتش فشان ها

بیش از 70 درصد جمعیت این کشور به خدمات اقتصادی سنتی دسترسی ندارند. در این قانون ذکر شده که دولت باید بسترهایی برای مشارکت مردم و تقویت بخش خصوصی فراهم کند تا جمعیت بیشتری بتوانند به مبادلات اقتصادی رمزارزها دسترسی داشته باشند و باعث افزایش ثروت ملی گردد.

رئیس جمهور السالوادور انتظار دارد با رسمیت یافتن مبادلات بیت کوین، اقتصاد این کشور رشد کند. بوکله پس از تصویب این قانون در کنگره، از برنامه های گسترده خود برای ماینینگ پاک بیت کوین و کاهش هزینه های آن رونمایی کرد:

من به رئیس شرکت برق دولت دستور دادم طراحی برای ارائه امکانات استخراج بیت کوین با انرژی بسیار ارزان و 100 درصد پاک و تجدیدپذیر آماده کند. ما نباید انرژی مورد احتیاج استخراج بیت کوین را تامین کنیم. استفاده از آتش فشان ها می تواند تکمیل نماینده خوبی باشد.

او در اظهارنظر دیگری می گوید: مهندسان ما اطلاع دادند یک چاه جدید حفر کردند که تقریبا 95 مگاوات انرژی گرمایی 100 درصد طبیعی و تجدیدپذیر حاصل از آتش فشان های زیرزیرمینی را تامین می نماید. آن ها آغاز به طراحی یک مرکز استخراج بیت کوین در اطراف آن کردند.

پس از السالوادور، چندین کشور دیگر امریکای لاتین ابراز تمایل کردند که بیت کوین را قانونی اعلام نمایند تا به ارزش پول ملی آن ها یاری کند. پاراگوئه ماه آینده لایحه ای با هدف جذب کسب وکارهای رمزارز به مجلس خواهد برد.

منبع: یک پزشک

به "السالوادور نه تنها معامله با بیت کوین را قانونی خاطرنشان کرد؛ بلکه دنبال استخراج بیت کوین با انرژی آتش فشان هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "السالوادور نه تنها معامله با بیت کوین را قانونی خاطرنشان کرد؛ بلکه دنبال استخراج بیت کوین با انرژی آتش فشان هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید