گرداب آشیانه عقاب، مرگبارترین گرداب دنیا

به گزارش وبلاگ تینتا، آیا شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که به ماجراجویی های خطرناک در دل جاذبه های عجیب و ترسناک علاقه دارید؟ این مقاله برای شماست.

گرداب آشیانه عقاب، مرگبارترین گرداب دنیا

گرداب آشیانه عقاب در استان فلوریدای امریکا یکی از مرگبارترین جاذبه های گردشگری امریکاست. مجله گردشگری وبلاگ تینتا در این مقاله سفری هیجان انگیز به یکی از ترسناک ترین گرداب های دنیا دارد، با ما تا انتهای مقاله همراه بمانید.

چرا گرداب آشیانه عقاب مرگبار است؟

گرداب آشیانه عقاب در واقع یک سوراخ سطحی است که در شمال شرقی استان فلوریدا در آمریکا واقع شده است و با نام Eagles Nest Sinkhole نیز شناخته می گردد.

این سوراخ به علت زیبایی طبیعی خود، جذابیت زیادی برای غواصان دارد و به عنوان یکی از مقاصد گردشگری پرطرف دار در امریکا شناخته می گردد. این سوراخ عمقی حدود 300 فوت (90 متر) دارد که برای غواصان باتجربه و تمرین، فرصتی برای کاوش و استکشاف زیبایی های زیر آب فراهم می نماید.

سوراخ گرداب آشیانه عقاب یکی از محبوب ترین مقصدهای غواصان در دنیا است و با ارتفاع حدود 100 فوت (30 متر) بالای سطح آب، یکی از عمیق ترین سوراخ های طبیعی دنیا است. این سوراخ در محدوده پارک ملی پژاشوایا در استان فلوریدا واقع شده و تحت حفاظت و مدیریت پارک ملی واقع شده است.

هر ساله هزاران غواص و سرگرمی گر به این منطقه سفر می نمایند تا از زیبایی های این سوراخ بهره مند شوند. آب گرداب آشیانه عقاب بسیار صاف و شفاف است همین باعث شده که شناگران بتوانند تا چند متر در اعماق گرداب را به راحتی از سطح آب ببینند.

عمق زیاد این گرداب طبیعی باعث شده که ورود به آن تنها برای غواصان حرفه ای و باتجربه مجاز باشد. ضمناً، ورود به این سوراخ بدون مجوز ممنوع است و غواصان باید مجوز رسمی و تجربه کافی داشته باشند تا وارد سوراخ شوند.

جالب اینجاست که این گرداب برای شنا کاملا ایمن است؛ اما برای غواصی یکی از مرگبارترین گرداب های دنیا است. از سال 1981 تا کنون حدود دوازده نفر در آن جان خود را ازدست داده اند. حتی تعدادی از مربیان باتجربه غواصی در این گرداب گیر افتاده اند و به همین علت این گرداب تا مدت نامحدود بسته شده است. یکی از دلایل این اتفاق سختی انجام غواصی و سطح مهارت لازم برای مسیریابی آن در عمق نودمتری است.

پیشنهاد مطالعه : مطلب بهشت رویایی دره چریک را مطالعه کنید.منبع: پیام دلتا

به "گرداب آشیانه عقاب، مرگبارترین گرداب دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرداب آشیانه عقاب، مرگبارترین گرداب دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید