گران ترین جاده دنیا

به گزارش وبلاگ تینتا، یک مسیر ساحلی به طول 12.4 کیلومتر در رئونیون جزیره ای فرانسوی در اقیانوس هند یکی از گران ترین جاده های دنیا است. تا به امروز تنها مراحل ساخت هشت کیلومتر از آن عملیاتی شده است. با این وجود، کار تکمیل آن در حال پیشرفت است و علیرغم مسائل فنی قابل توجه این پروژه بلندپروزانه در عرصه مهندسی عمران قرار است تا چهار سال دیگر تکمیل گردد.

گران ترین جاده دنیا

به گزارش وبلاگ تینتا به نقل از ال پائیس، جاده ساحلی نو یا Nouvelle Route du Littoral (NRL) سنت دنیس مرکز جزیره رئونیون را به شهر La Possession در شمال آن جزیره متصل می سازد. رئونیون در نزدیکی ماداگاسکار واقع شده اما قلمرویی کاملا اروپایی محسوب می گردد زیرا یکی از چهار بخش خارج از کشور فرانسه است.

این جاده منحصربفرد که سال گذشته افتتاح شد تا به امروز 2 میلیارد یورو (2.19 میلیارد دلار) هزینه داشته است و انتظار می رود برای تکمیل آن 500 میلیون یورو (547.5 میلیون دلار) دیگر هزینه گردد. این سرمایه گذاری مبلغ رکوردشکنی برای ساخت و ساز جاده محسوب می گردد. پس از اتمام پروژه این بزرگراه احتمالا یکی از خیره نماینده ترین جاده های روی سیاره زمین خواهد بود.

با این وجود، از زمانی که ساخت و ساز جاده ساحلی نو در سال 2015 میلادی شروع شد آن پروژه با مسائل فنی متعدد و هم چنین تاخیر به علت کمبود مواد روبرو شده است. جاده ساحلی به طور متناوب مسیرهای معلق با موج شکن های ساخته شده در بستر خود را تغییر می دهد. هدف از این پروژه تسهیل ترافیک در جاده قدیمی و خطرناکی است که در امتداد ساحل واقع شده است. این جاده به علت رانش زمین از صخره های اطراف و شرایط آب و هوایی مانند سیل که اغلب بر ترافیک تاثیر می گذارد دچار خطر ایمنی بوده است. کاهش ازدحام در این مسیر بسیار مهم است زیرا روزانه حدود 60000 وسیله نقلیه بین دو شهر آن جزیره تردد می نمایند.

جاده ساحلی نو در سال 2022 میلادی به روی ترافیک یک طرفه باز شد اکنون اما در هر دو جهت به روی ترافیک وسایل نقلیه باز شده است. علاوه بر مسائل و تاخیرهای متعددی که در ساخت این مسیر اتفاق افتاده پروژه با مسائل حقوقی نیز روبرو شده و مقام های فرانسوی نشانه هایی از بی نظمی مالی در محاسبات این پروژه را مشاهده نموده اند.

منبع: ال پائیس

منبع: فرارو

به "گران ترین جاده دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گران ترین جاده دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید