کوله گردی ، خاطره ای شیرین از تجربیات کوله گردی

به گزارش وبلاگ تینتا، کلمه کوله گردی یا بکپکینگ را شنیده اید؟ تا به حال پای صحبت های یک کوله گرد نشسته اید؟ ما به شما میگوییم کوله گردان چه کسانی هستند و در کنار خاطرات تلخ و شیرین سفر، چه سختی ها و لذت هایی را تجربه می نمایند. یک نفر کوله گردی را به زندگی معمولی، به کارهای مدیریتی و دفتری، به چهارچوب امن خانه، به هر چیزی که فکرش را بکنید ترجیح داده است. وسایل خود را در یک کوله پشتی می گذارد، یک بلیط می خرد و به صورت گروهی یا تنها راهی ماجراجویی خود می گردد تا با سبک زندگی دیگران آشنا گردد. آیا شما هم میتوانید دور از هیاهو و شلوغی زندگی،تنها به سفر های طولانی و طاقت فرسا بروید تا با آداب و رسوم و فرهنگ های متفاوت آشنا شوید؟ اگر به سفر به شیوه بکپکینگ علاقه دارید و خواستار این هستید که تجربیات کوله گردی خود را با سایرین در میان بگذارید ، با ما همراه شوید تا بخشی از دانستنی های کوله گردی را بشناسید.این قسمت بخشی از نکات مهم در کوله گردی را در بر دارد.

کوله گردی ، خاطره ای شیرین از تجربیات کوله گردی

روحیات و تجربیات یک کوله گرد

کوله گرد فردی با اراده قویاست که برای گشت و گذار و تماشا زیبایی های کشور، شهر و روستاهای مختلف با روحیه خستگی ناپذیری که دارد، به سفر می پردازد.جسور است، در این راه تجربیات فراوان کسب نموده و هیچگاه از سفر و کنجکاوی برای تماشا طبیعت و آنچه پیرامون آن است دل زده و خسته نمی گردد، چرا که او عاشق طبیعت است. او تجربیات کوله گردی خود را با دیگران سهیم می گردد. خانه و زندگی را برای مدت طولانی ترک می نماید و بکپکینگ را آغاز می نماید تا شگفتی های جهان را ببیند، تفاوت میان فرهنگ ها را درک کند و اینگونه به تجربیات سفر و زندگی خود بیافزاید.کسی که بکپکینگ می نماید ذوق و اشتیاق رسیدن به مقصد را با هیچ حس دیگری عوض نمی نماید. برایش پیش می آید که از پرواز باز می ماند.گذرنامه اش را جا می گذارد یا اتفاق های پیش بینی نشده دیگری برنامه زمانی اش را به هم می زند. اما با هواپیما نشد با قطار، نشد با اتوبوس، نشد با پای پیاده. او سر سخت است. بلاخره راه دیگری را برای رسیدن به شهر مورد نظرش پیدا می نماید. او جهانگردیست که تمام مایحتاج سفرش را در کوله بزرگی می گذارد و می کوشد تا با کمترین هزینه، یک ماجراجویی پر ثمر داشته باشد. او برای کشف چیزهای تازه، تماشا زیبایی های هر نقطه از این کره خاکی و زندگی با مردم نو آماده است. به کشف جهانیی که در آن است از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب علاقه دارد. می خواهد چین(پر جمعیت ترین کشور جهان)باشد یا واتیکان (کوچکترین کشور جهان) برایش تفاوتی ندارد. دوست دارد به مکان های بکر و دست نخورده برود و با مردم از هر گوشه جهان معاشرت کند.حتی اگر مجبور باشد به فهمیدن زبان و گویش مردم یک منطقه وانمود می نماید ولی در این بین باید به نکات مهم در کوله گردی توجه داشته باشد.

خاطرات و مخاطرات بکپکینگ

تصور کنید کوله گرد پس از یک راه طولانی، به روستای کوچکی رسیده است. او گرسنه به سمت بازار می رود. انواع غذاها را امتحان می نماید و کوشش می نماید با زبان محلی از یک پیرزن روستایی دست فروش، که به او تکه نان گرمی داده است ، تشکر کند. یا در یک شهر بزرگ با جوانی آشنا می گردد که بدون چشم داشت برای صرف چای او را به خانه اش دعوت می نماید. بکپکینگ، خاطرات شیرین و دلنشینی از خود به جا می گذارد.کوله گرد تشنه سفر است. چه تنها باشد یا کسی همراهی اش کند، راهی را که قصد دارد تا سرانجام می رود. پیش می آید که در راه با جهانگرد های دیگری مثل خودش هم مسیر گردد و چند شب را در چادر یا اقامتگاه با آنها سپری کند.کسانی که بکپکینگ را آغاز می نمایند، گپ و گفتی با هم می زنند و از اتفاق های تلخ و شیرینی که برایشان افتاده صحبت می نمایند و گاه تعداد سفرهای خود را به رخ هم می کشند. در طول سفر خواسته یا ناخواسته افرادی را برای همراهی خود می یابند. او پای سخنانشان نشسته که سخن هر کدام با دیگری فرق دارد. کسی تعریف می نماید که در سفر قبل جای خواب و غذای رایگانش را چطور پیدا نموده و دیگری خاطرات تلخ گرسنه ماندنش در یک شهر بزرگ پس از دزدیده شدن کیفش را بازگو می نماید. کوله گرد باید شجاع باشد و احتیاط کند زیرا احتمال رخ دادن هر اتفاق خوب یا بدی برایش بسیار است. البته تمام جذابیت و هیجان انگیز بودن بکپکینگ در همین اتفاق هاییست که هیچکس از پیش آمدنشان اطلاعی ندارد و این بخشی از تجربیات کوله گردی است.

دانستنی های کوله گردی

از دانستنی های کوله گردی آن است که کسی که بکپکینگ را آغاز نموده پس از پشت سر گذاشتن سختی های هر سفر می آموزد که شجاع تر باشد و بر هر ترس خود چگونه غلبه کند. تجربیات کوله گردی فراوانی را کسب می نماید. او با تجربه هایی که به دست می آورد دید وسیع تری نسبت به جهان خود پیدا می نماید.کوله گردان دوری از خانواده، دوستان و شرایط راحت زندگی را به جان می خرند تا درس های مهمتری از زندگی بیاموزند. کوله گردان درک عمیقی از انتها یافتن زندگی دارند. آنها می دانند هر آمدن یک رفتن دارد و هر بودن یک نبودن پس می کوشند برای یاری کردن به دیگران پیش قدم شوند. آنها درگیر مادیات زندگی نمی شوند، چون فانی بودن جهان را باور دارند.

بسیار سفر باید، تا پخته گردد خامی

منبع: همگردی

به "کوله گردی ، خاطره ای شیرین از تجربیات کوله گردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوله گردی ، خاطره ای شیرین از تجربیات کوله گردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید