پرسه زدن جانوری با چشمان شیطانی در اعماق تاریکی، عکس

به گزارش وبلاگ تینتا، این جانور شفاف به وسیله محققانی که در اعماق دریاهای اطراف جزایر آلوتی آلاسکا کاوش می کردند، مشاهده شد.

پرسه زدن جانوری با چشمان شیطانی در اعماق تاریکی، عکس

تینا مزدکی- یک ماهی مرکب به ظاهر بیگانه با چشمان قرمز شیطانی در آبهای عمیق سواحل آلاسکا فیلمبرداری شده است. محققان تیم اکتشاف اقیانوس، اداره ملی اقیانوسی و جوی (NOAA) ماهی مرکب شیشه ای را در 15 جولای در حالی که با یک وسیله نقلیه کنترل از راه دور (ROV) در عمق حدود 700 متری در آب های اقیانوس آرام و اطراف جزایر آلوتی آلاسکا کار می کردند، مشاهده کردند.

اتفاقی عجیب و غریب؛ تولد اولین زرافه بدون خال دنیا/ عکس

عجیب اما واقعی؛ زمین گرد نیست!/ عکس

فیلم این رویارویی که در 16 اوت به اشتراک گذاشته شده است ، ماهی مرکب وارونه را نشان می دهد که به آرامی در آب فرو می رود، قسمت اصلی بدن ماهی مرکب که شامل تمام اندام های حیاتی آن است رو به پایین است و بازوهای کوچکش ظاهر می شوند. تا یک توده کلاه مانند در بالای چشم در بالای بدن خود تشکیل دهد. تعیین نیست که ماهی مرکب در این ویدئو چقدر بزرگ است، اما طبق گفته اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (IUCN)، گوشته این گونه می تواند حداکثر تا 66 سانتی متر رشد کند.

نمایندگان NOAA گفتند:این یک ماهی مرکب نسبتاً معمولی بود، اما تصاویر نزدیک ثبت شده چیزی غیرمعمول را نشان میدهند. یکی از قابل توجه ترین قسمت های ویدیو، اندام های داخلی قابل مشاهده ماهی مرکب است. بزرگترین اندام قرمز رنگ غده گوارشی است و ازدو طرف آن دو کیسه سفید که همان آبشش ها هستند، احاطه شده است.

در طول ویدئو، لحظه ای کوتاه وجود دارد که در آن به نظر می رسد کره یکی از چشم های ماهی مرکب برای مدت کوتاهی در داخل دیسک های بنفش رنگ اطراف جمع می گردد. نمایندگان NOAA نوشتند که این رفتار معادل پلک زدن انسان و سایر حیوانات است.

ماهی مرکب بعلاوه دارای ساختارهای هلالی شکل سفید در زیر هر چشم است. محققان بعلاوه گفتند که اینها فتوفورها یا اندام های فراوری کننده نور هستند که برای جذب طعمه از جمله میگو، ماهی کوچک و دیگر ماهی های مرکب استفاده می شوند.

بیش از 60 گونه شناخته شده از ماهی مرکب شیشه ای در خانواده Cranchiidae وجود دارد و هر کدام حداقل تا حدی پوست نیمه شفاف دارند. بزرگترین ماهی مرکب شیشه ای ماهی مرکب بزرگ الجثه است.

منبع: livescience

227323

منبع: خبرآنلاین

به "پرسه زدن جانوری با چشمان شیطانی در اعماق تاریکی، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرسه زدن جانوری با چشمان شیطانی در اعماق تاریکی، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید