مشارکت مردم در انتخابات امنیت جمهوری اسلامی را تا سالیان قابل توجه تامین کرد

به گزارش وبلاگ تینتا، به اعتقاد کارشناس مسائل غرب آسیا، حضور و مشارکت ملت ایران در انتخابات، امنیت جمهوری اسلامی را در منطقه پرتلاطم غرب آسیا و شمال آفریقا برای سالیان قابل توجهی تأمین کرد.

مشارکت مردم در انتخابات امنیت جمهوری اسلامی را تا سالیان قابل توجه تامین کرد

سید رضا صدرالحسینی، کارشناس و تحلیلگر مسائل غرب آسیا در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ تینتا، در خصوص تأثیرات انتخابات ریاست جمهوری بر پرونده های سیاست خارجی، با اشاره به اینکه مردم منطقه می توانند از مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند، بیان داشت: مشارکت قابل توجه مردم ایران در انتخابات یک بار دیگر آبروی نظام جمهوری اسلامی را در سطح بین المللی و منطقه ای به تصویر کشید. این بار نیز مردم با مشارکت بیش از 70 درصدی خود ثابت کردند در نظام مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران هم می توان مشارکت حداکثری داشت و هم می توان قوانین اسلام را در چارچوب آموزه های مذهب شیعی به خوبی اجرا کرد.

وی با توجه به شرایط منطقه تأکید داشت: حضور و مشارکت ملت ایران در انتخابات، امنیت جمهوری اسلامی را در منطقه پرتلاطم غرب آسیا و شمال آفریقا برای سالیان قابل توجهی تأمین کرد. در حقیقت این نکته درسی برای پادشاهان و مردم منطقه است که با تمسک به جمهوری اسلامی می توانند مردم کشور خود را در اداره جامعه دخیل کنند. متأسفانه این نکته مورد توجه پادشان منطقه نبوده و امیدی نیز به آن ها نیست؛ اما مردم، فرهیختگان، علما و اندیشمندان منطقه با عنایت به اینکه همه تحرکات جمهوری اسلامی را به خوبی رصد می کنند، از حضور و مشارکت بسیار بالا و قابل تقدیر ملت ایران می توانند درس بگیرند.

تحلیلگر مسائل غرب آسیا با اشاره به سفر منطقه ای ترامپ گفت: مشارکت گسترده ملت ایران، تقابلی میان دو گفتمان در منطقه ژئوپلیتیک غرب آسیا و شمال آفریقا به وجود آورده است. از یک طرف، گفتمان مردم محور، ایده آل محور و توحید محور و از طرف دیگر گفتمان سلطه، بی توجهی به آرا مردم، وابستگی به قدرت ها و استفاده از سلاح قرار گرفته است. این رویارویی می تواند درس بزرگی برای جمعیت یک میلیارد و نیمی این منطقه باشد.

وی با تأکید بر پیام مشارکت گسترده مردم در انتخابات اشاره داشت: حضور گسترده مردم در انتخابات برای دفاع از نظام برخاسته از انقلاب اسلامی یک بار دیگر ثابت کرد این ملت در مقابل تحریم ها و تهدیدهای نظام سلطه خسته نشده و از نظام خود روی برنگردانده است. این حضور اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی را افزایش داد. اقدامات هوشمندانه جمهوری اسلامی موجب شده که بعضی از اندیشمندان مانند چامسکی، رهبر معظم انقلاب را برنده انتخابات­ در ایران بدانند. این پیروزی دوباره برای رهبر معظم انقلاب، نظام اسلامی و ملت ایران به ثبت رسید.

صدر الحسینی با توجه به ظرفیت مردم سالاری دینی در ایران مطرح کرد: امید است مردم بیدار شده منطقه با تمسک به آموزه های توحیدی از انقلاب اسلامی درس بگیرند و با عنایت به بومی سازی های داخلی خود از مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند. به این ترتیب آن ها می توانند دموکراسی را در جامعه خود توسعه دهند. البته این امر نیازمند آگاهی و تلاش فرهیختگان منطقه است.

منبع: تسنیم

به "مشارکت مردم در انتخابات امنیت جمهوری اسلامی را تا سالیان قابل توجه تامین کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشارکت مردم در انتخابات امنیت جمهوری اسلامی را تا سالیان قابل توجه تامین کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید