لغو و تاخیر چند هزار پرواز در آمریکا

به گزارش وبلاگ تینتا، بیش از 1300 پرواز در سراسر آمریکا به دلیل طوفان، لغو و هزاران پرواز دیگر با تاخیر انجام شد.

لغو و تاخیر چند هزار پرواز در آمریکا

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی ان ان، بیشترین آسیب ناشی از وزش طوفان از فرودگاه های دالاس گزارش شده است. بر پایه آمار پایگاه داده های پرواز فلایت اِوِیْر، بیش از 1300 پرواز آمریکا تا دوشنبه شب لغو شده و بیش از 7400 پرواز نیز تاخیر داشته است. بنا بر آمار این پایگاه، روز یکشنبه 900 پرواز در آمریکا لغو شد.

به گزارش فلایت اویر، در این میان، بیشترین خسارت از فرودگاه بین المللی دالاس - فورت ورث گزارش شده است که صد ها پرواز با مبدأ و مقصد این فرودگاه لغو شد و نزدیک به نیمی از پرواز های خروجی از آن با تاخیر صورت گرفت.

منطقه دالاس - فورت ورث به دلیل بارش فراوان باران و جاری شدن سیل به زیر آب رفته است. به دلیل شرایط نامناسب آب و هوایی، مسافران دیگر فرودگاه های استان تگزاس از جمله دالاس لاو فیلد، هیوستون و آستین نیز به ناچار با لغو یا تاخیر شمار فراوانی از پرواز ها رو به رو شدند.

بعلاوه لغو و تاخیر پرواز ها در سراسر آمریکا بر کارکرد سه فرودگاه منطقه نیویورک نیز اثر گذاشت. 15 درصد از پرواز های فرودگاه نیوارک لیبرتی لغو شدند. در فرودگاه های جان اف کندی و لاگاردیا نیز شمار فراوانی از پرواز ها لغو و صد ها پرواز با تاخیر انجام شد.

در همین حال، پرواز های فرودگاه بین المللی شیکاگو اوهر به دلیل موضوع های مرتبط به کارکنان سازمان هوانوردی فدرال تحت تاثیر نهاده شد. سازمان یاد شده، وزش تندباد را نیز مؤثر دانست.

در بیانیه سازمان هوانوردی فدرال آمده است: عملیات در فرودگاه بین المللی شیکاگو اوهر پس از نزدیک به یک ساعت کند شدن فرایند نشست و برخاست هواپیما ها که عصر امروز رخ داد، به حال عادی بازگشته است. وزش تندباد و موضوع مربوط به (تدبیر) کارکنان (در زمینه) کووید، پرواز های ورودی به اوهر را از بعضی فرودگاه های میدوِست دچار وقفه کرد.

وبلاگ تینتا بین الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "لغو و تاخیر چند هزار پرواز در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو و تاخیر چند هزار پرواز در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید