فناوری ها در صنعت معدن به کار گرفته می گردد

به گزارش وبلاگ تینتا به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ایران ظرفیت های ویژه ای در بخش معدنی دارد، بر اساس اکتشافات معدنی صورت گرفته، ایران در قاره آسیا رتبه سوم و در خاورمیانه جایگاه نخست را دارد، اما تا به امروز از این ظرفیت به مقدار مطلوب بهره برداری نشده، بر همین اساس فناوری های به روز راهکارهای خوبی برای پاسخگویی به این کاستی ها در این بخش ارائه نموده اند.

فناوری ها در صنعت معدن به کار گرفته می گردد

رویداد معدنکاری دیجیتال می تواند بستر ارتباطی شرکت های دانش بنیان، خلاق و فعالین حوزه معدن باشد که در دو بخش همایش و نمایشگاه برگزار می گردد. در بخش همایش ضمن مرور آخرین تحولات معدنکاری دیجیتال در دنیا به آنالیز زیرساخت های معدنکاری دیجیتال در ایران پرداخته می گردد.

توسعه اکوسیستم دانش بنیان در معدنکاری هوشمند

بعلاوه توجیه سرمایه گذاری؛ تأثیرات بالقوه دیجیتالی شدن و کاهش هزینه های پیاده سازی، صنعت نسل چهار و اتصال سیستم های فراوری کنونی به ابزارهای دیجیتال و الزامات توسعه اکوسیستم دانش بنیان در معدنکاری هوشمند، ابزار دیجیتال برای مدیریت امور اکتشافات و معادن، فناوری های دیجیتال برای نظارت و ایمنی معدن، نقش تحولات دیجیتال در تعمیر و نگهداری تجهیزات و ماشین آلات معدنی از دیگر محورهای موضوعی این همایش است.

بهره گیری از فناوری های پیشرفته در حوزه معادن و استخراج می تواند شروع جریان تازه ای از نوآوری ها و فناوری ها در این حوزه باشد. این فناوری ها حوزه معدن را به سوی پایداری و کارآمدی بیش تر سوق می دهند. تا به امروز شرکت ها دانش بنیان و خلاق زیادی به واسطه حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به این حوزه ورود نموده اند و در حال توسعه این اکوسیستم در کشور هستند.

این رویداد بعلاوه با هدف انتقال تجربیات و ایجاد ارتباط پایدار بین فعالان حوزه دیجیتال و معادن 21 تا 23 شهریور امسال در هتل المپیک برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فناوری ها در صنعت معدن به کار گرفته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری ها در صنعت معدن به کار گرفته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید