شهردار تهران در مجمع عمومی متروپولیس حاضر می گردد ، چه کسانی زاکانی را همراهی می نمایند؟

به گزارش وبلاگ تینتا، زاکانی برای شرکت در مجمع عمومی متروپولیس راهی بروکسل بلژیک شد و در این سفر چند نفر از مدیران شهری نیز شهردار را همراهی خواهند کرد.

شهردار تهران در مجمع عمومی متروپولیس حاضر می گردد ، چه کسانی زاکانی را همراهی می نمایند؟

به گزارش وبلاگ تینتا، علیرضا زاکانی شهردار تهران صبح امروز (یکشنبه 21 خرداد 1402) به منظور شرکت در مجمع عمومی متروپولیس (انجمن کلانشهرهای مهم دنیا) راهی بروکسل مرکز بلژیک شد.

لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران و مهدی عباسی رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران نیز در این سفر شهردار مرکز را همراهی می نمایند.

متروپولیس (Metropolis) یا همان انجمن کلان شهرهای مهم دنیا یک موسسه غیردولتی بین المللی است که با اهداف غیر انتفاعی و بدون وابستگی سیاسی کار می نماید.

مدیریت و مسائل کلان شهرهای دنیا در کانون توجهات متروپولیس واقع شده است. این انجمن در عین حال بخشی از سازمان شهرهای متحد و دولت های محلی(UCLG) نیز هست.

انجمن مزبور در سال 1984 به ابتکار شهرداری پاریس بنیان گذاری شده و در سال 1985 در مونترال (کانادا) شروع به کار نموده است.

هدف اصلی متروپولیس ارتقای توسعه شهری پایدار در شهرهای بزرگ به منظور افزایش کیفیت زندگی شهروندان به وسیله راهنمایی شبکه دنیای کلان شهرها و نظارت بر مسیر توسعه منطقه ها کلان شهرهای مهم دنیا است.

این سازمان که یک تشکل غیردولتی بین المللی است؛ تشکلی مابین کلانشهرهای مهم دنیا بوده و حوزه اصلی فعالیتش مدیریت کلانشهری است.

شهرداری تهران از سال 1992 به عضویت انجمن کلان شهرهای مهم دنیا درآمده و و شهرهای تهران، مشهد و تبریز عضو این انجمن هستند.

منبع: همشهری آنلاین

به "شهردار تهران در مجمع عمومی متروپولیس حاضر می گردد ، چه کسانی زاکانی را همراهی می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهردار تهران در مجمع عمومی متروپولیس حاضر می گردد ، چه کسانی زاکانی را همراهی می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید