سکه های طلا و کوزه های حاوی جسد نوزاد

به گزارش وبلاگ تینتا، در امتداد سواحل تونس، ویرانه های شهری است که روزگاری قدرتش با رم برابری می کرد: کارتاژ باستان. امروزه مکان مقدس شهر که مخصوص قربانی و نذورات بود، در زیر خاک و غبار پوشیده شده است. هزاران سال پیش، این مکان طلا، فداکاری و ستایش ستایش گران را به خود جذب می کرد.

سکه های طلا و کوزه های حاوی جسد نوزاد

به گزارش فرادید، به نقل از بریتانیکا، کارتاژ حدود 2900 سال پیش به وسیله فنیقی ها تأسیس و به یک مرکز تجاری شلوغ و یک بندر دریایی با ثروت افسانه ای تبدیل شد.

کارتاژ مانند سایر شهر های فنیقیه دارای یک توفت (Tophet) بود، محیط مقدسی که در آن قربانی ها و تدفین ها انجام می شد. توفت در کارتاژ دارای یک محدوده زیارتگاهی برای نذورات قربانی و یک محدوده گورستانی بود که متوفیان آنجا دفن می شدند.

وزارت امور فرهنگی تونس در یک بیانیه خبری در 11 آگوست اظهار داشت که باستان شناسان در حفاری این توفت مجموعه ای از نذورات را کشف کردند که شامل پنج سکه طلا مربوط به 2300 سال پیش، سنگ قبر ها و چندین کوزه با بقایای حیوانات، نوزادان و نوزادان نارس میشد.

میزان سکه های طلای کمیاب حدود یک اینچ است و طرح روی آن ها، چهره تانیت (Tanit)، الهه باستانی باروری و مادری است.

بعضی از سکه های طلای یافت شده در این نیایشگاه باستانی

این سکه ها به خدایان اصلی توفت، خدای هامون و الهه تانیت از سوی عبادت کنندگان ثروتمند پیشکش شده بودند.

چندین کوزه در این مکان پیدا شده است

توفتِ کارتاژ یک مکان قربانی بزرگ و گورستان است. از زمان کشف دوباره آن در سال 1921، باستان شناسان بیش از 20000 کوزه حاوی بقایای بچه ها را کشف کردند که میان آن ها بچه ها چهارساله و عمدتاً بچه ها تازه متولدشده وجود داشت.

اگرچه این استدلال یک بار رد شده است، اما شواهد تکان دهنده ای پیدا شده که نشان می دهد والدین کارتاژی به شکل آیینی، بچه ها خردسال شان را به عنوان پیشکش، قربانی خدایان می کردند.

سنگ قبری که در توفت پیدا شده است

جوزفین کویین، از نویسندگان این مطالعه می گوید: شاید از روی باور عمیق مذهبی این کار را می کردند یا این باور که این قربانی کردن و کامیابیِ حاصل از آن برای خانواده یا جامعه بااهمیت تر از جان یک کودک است.

کویین می گوید: البته ما باید سطح بالای مرگ و میر میان بچه ها را به خاطر بسپاریم. منطقی بوده که والدین زیاد به کودکی که ممکن بود یک سالگی اش را نبینند وابسته نشوند. ما نباید تصور کنیم مردم باستان مانند ما فکر می کردند و ترس هایشان شبیه ما بوده است.

کارتاژ فنیقی به وسیله رومیان باستان فتح شد که یک شهر رومی را روی خرابه های رقیب خود بازسازی کردند. کارتاژ امروز در حومۀ مرکز تونس واقع شده است.

منبع: فرارو

به "سکه های طلا و کوزه های حاوی جسد نوزاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سکه های طلا و کوزه های حاوی جسد نوزاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید