جشنواره زمین تلاقی توسعه پایدار با سینما است

به گزارش وبلاگ تینتا، تهران (پانا) - فرزاد توحیدی، رئیس هیات انتخاب و مدیر بخش سینمایی دومین جشنواره بین المللی فیلم زمین می گوید شرط هیات انتخاب برای برگزیدن آثار برای شرکت در این رویداد، توجهی است که فیلم ها از نظر موضوعی به توسعه پایدار، محیط زیست و به خصوص اقتصاد پایدار داشته باشند و به طور بدیهی ویژگی های سینمایی نیز در انتخاب آثار لحاظ می گردد.

جشنواره زمین تلاقی توسعه پایدار با سینما است

به گزارش روابط عمومی دومین جشنواره بین المللی زمین، فرزاد توحیدی، ضمن اعلام آن که جشنواره زمین جشنواره ای است که به مقوله توسعه پایدار می پردازد، ادامه داد: توسعه، بدون در نظر گرفتن ملاحظات محیط زیستی قطعا توسعه ای ناپایدار خواهد بود و گوشه گوشه این بوم به این مقوله شهادت می دهد؛ از سازه های آبی بگیرییم تا کارخانه ها، کشاورزی، جاده سازی و... رشته ای که سر دراز دارد.

او تاکید نمود: توسعه اگر پایدار نباشد، نه اقتصاد به سامان می گردد و نه محیط زیست و نه فرهنگ.

توحیدی در مورد شرایط برگزاری جشنواره اضافه کرد: دومین جشنواره بین المللی زمین از 16 الی 22 مهر 1401 به صورت آنلاین برگزار می گردد. رویکرد امسال جشنواره توجه به اقتصاد پایدار است و هیئت انتخاب، همانند دوره نخست متشکل از دکتر شهاب الدین عادل، مزدک میررمضانی و من است.

مدیر بخش سینمایی دومین جشنواره بین المللی زمین در شرح نکات مد نظر هیئت انتخاب، گفت: نگاه ما به فیلم ها و شرط مان برای برگزیدن آن ها جهت شرکت در جشنواره، توجهی است که فیلم ها از نظر موضوعی به توسعه پایدار، محیط زیست و به خصوص اقتصاد پایدار داشته باشند و به طور بدیهی ویژگی های سینمایی نیز در انتخاب آثار لحاظ می گردد. جشنواره پذیرای فیلم های داستانی و مستندهای کوتاه و بلند و بعلاوه آثار انیمیشن است.

توحیدی با اشاره به اندازه استقبال از شرکت در این رویداد، ادامه داد: هیئت انتخاب کار خود را از زمان انتشار فراخوان و با دریافت نخستین فیلم ها شروع نموده است. استقبال از جشنواره بسیار خوب بوده و تا به امروز صدها فیلم از ده ها کشور به دبیرخانه رسیده است که با انتها فراخوان رقم دقیق آن اعلام می گردد. چینش هیئت داوران هم به گونه ای خواهد بود که سینماگران آشنا به گونه های مختلف سینمایی، اقتصاددان و متخصص محیط زیست در آن حضور داشته باشند.

او در انتها شرح داد: همانند سال گذشته برگزاری جشنواره با همراهی پلتفرم هاشور انجام می گردد و مخاطبان در سراسر ایران در طول روزهای 16 الی 22 مهر مهمان خانه جشنواره در هاشور خواهند بود.

دومین جشنواره بین المللی زمین با موضوع محوری اقتصاد پایدار از 16 تا 22 مهرماه امسال به دبیری فرهاد توحیدی و به صورت برخط و با امکان تماشای رایگان فیلم ها برای همه، برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "جشنواره زمین تلاقی توسعه پایدار با سینما است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره زمین تلاقی توسعه پایدار با سینما است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید