از جشنواره های دیدنی مونته نگرو بیشتر بدانید

به گزارش وبلاگ تینتا، از جشنواره های دیدنی مونته نگرو می توان به جشنواره پایکوبی دریا، جشنواره سول جنوبی، جشنواره فیلم مونته نگرو و جشنواره دریاچه اشاره نمود که لذت سفر به این کشور اروپایی را دوچندان می نمایند.

از جشنواره های دیدنی مونته نگرو بیشتر بدانید

با فرارسیدن بهار، مونته نگرو با جشنواره های متعدد و دیدنی سرزنده و شاداب می گردد. این جشنواره ها در کل تابستان جریان دارند و جالب است بدانید که هر منطقه، جشن های منحصر به فردی دارد و بعضی از آن ها در مکان های تاریخی و طبیعی خیره نماینده برگزار می شوند. پس این جشنواره های دیدنی را از دست ندهید.

جشنواره پایکوبی دریا

جشنواره پایکوبی دریا (Sea Dance Festival)، برترین جشن موسیقی مونته نگرو به شمار می رود که هر سال در ماه ژوئیه برگزار می گردد. مردم از سراسر اروپا برای حضور در این جشنواره می آیند تا 3 روز را به پایکوبی و شادی در ساحل جاز (Jaz Beach) بپردازند. هنرمندان مطرح جهانی و هنرمندان آتیه دار و جویای نام در این مراسم شرکت می نمایند. هر سال حدود 80 هزار نفر برای پایکوبی و موسیقی خود را به این مراسم می رسانند.

جشنواره سول جنوبی

جشنواره سول جنوبی (Southern Soul Festival)، یکی از جشنواره های موسیقی مونته نگرو است که در ساحل کوپاکابانا (Copacabana Beach) در ژوئن هر سال برگزار می گردد. این جشنواره بیشتر به موسیقی های زیرزمینی می پردازد که ترکیبی از موسیقی سول، جاز، هاوس و فانک است. ساحل کوپاکابانا بعلاوه محلی عالی برای سرف کایت نیز محسوب می گردد و بازدیدنمایندگانی که به این جشنواره آمده اند، می توانند به کایت سرفینگ و پایکوبی و استراحت در ساحل شنی بپردازند.

جشنواره فیلم مونته نگرو

جشنواره فیلم مونته نگرو (Montenegro Film Festival)، قدمتی 30 ساله دارد و در ابتدا با عنوان جشنواره فیلم یوگسلاوی شروع به کار کرد تا اینکه با فروپاشی یوگسلاوی و اتحاد کشورهای صربستان و مونته نگرو، به جشنواره فیلم مونته نگرو تغییر نام داد. این جشنواره در شهر قدیمی هرسگ نوی برگزار می گردد و سالن تئاتر اصلی آن، یک قلعه قدیمی به نام برج خونین (Bloody Tower) مشرف به خلیج کوتور است و تعدادی تئاتر روباز نیز در بخش های مختلف این شهر قدیمی به نمایش آثار می پردازند. این جشن در ماه آگوست هر سال، فیلم ها و فیلم های مستندی از سراسر جهان را به نمایش می گذارد. همه فیلم ها زیرنویس انگلیسی دارند و بعد از نمایش، شرکت نمایندگان می توانند از کافه ها و موسیقی زنده استفاده نمایند.

جشنواره دریاچه

جشنواره دریاچه (Lake Fest)، برترین جشنواره موسیقی راک در مونته نگرو به شمار میرود که هر سال در دریاچه کروپاک (Lake Krupac) در نیکسیک برگزار می گردد و حدود 20 هزار نفر در آن شرکت می نمایند. در این جشنواره 3 روزه، بیشتر هنرمندان محلی و گروه های نوستالژی یوگسلاوی به هنرنمایی می پردازند و یاد روزهای خوب قدیمی را زنده می نمایند. شرکت نمایندگان می توانند به رایگان در محوطه اطراف جشنواره (جنگل پیرامون دریاچه)، چادر بزنند. رویدادهای دیگری نظیر جمع آوری زباله، کارگاه های آموزشی درباره محیط زیست و آگاهی رسانی در این زمینه نیز در این مراسم به چشم می خورد.

فاسینادا

فاسینادا (Fascinada)، طولانی ترین جشنواره مونته نگرو به شمار می رود که قدمتی بیش از 500 سال دارد. این جشنواره به مناسبت ساختن جزیره ساخته دست انسان به نام بانوی صخره ای ما بوده که درست در ساحل پراست روی آب شناور است. قایق های کوچک ماهیگیری که با شاخه های درخت صنوبر تزیین شده اند، در 22 ژوئیه هر سال در امتداد شهر حرکت می نمایند و گروهی از خوانندگان محلی آکاپلا آن ها را همراهی می نمایند و به سمت این جزیره می فرایند. مردهای محلی قایق رانی می نمایند و زنان محلی از ساحل برای آن ها دست تکان می دهند. وقتی به جزیره می رسند، سنگ هایی را به آب دریا می اندازند تا سالگرد ساخت این جزیره را جشن بگیرند و آن را قوی نگه دارند.

جشنواره میموزا

جشنواره میموزا (Mimosa Festival) نشان از انتها روزهای تاریک زمستان و شروع بهار دارد و با شکوفه های زرد رنگ میموزا جانی تازه به کشور می بخشد. این جشن شامل رژه سنتی دختران و گروه موسیقی در شهر است. در امتداد ساحل Baosici، ماهی های کبابی و نوشیدنی به رایگان در اختیار بازدیدنمایندگان قرار می گیرد و با اجرای موسیقی سنتی آواز عشق و دریا لذت این جشن را دوچندان می نمایند. در نهایت هم یک توپ بزرگ کاغذی را به نشانه بیماری های سال گذشته در آتش می اندازند و به روزهای آینده چشم امید دارند.

کارناوال بودوا

کارناوال بودوا (Budva Carnival) طی سه روز برگزار می گردد و یکی از جشنواره های معروف ماه مه در مونته نگرو به شمار میرود که با جشن ها و رژه های لباس های خاص و سنتی، تئاترها و کنسرت های متعدد در فضای باز همراه است. رژه شرکت نمایندگان با لباس های خاص شامل رقابت بین گروه هایی از ایتالیا، اسلوونی، ترکیه، مقدونیه، صربستان و بوسنی و هرزگوین می گردد که برای کسب جایزه برترین لباس با هم رقابت می نمایند.

مردم زیادی برای حضور در این مراسم به سواحل مونته نگرو می آیند. در این جشنواره توجه خاصی به بچه ها شده است و با نمایش های عروسکی و جشن های ماسک، بچه ها را نیز سرگرم می نمایند.

منبع: کجارو / theculturetrip.com

به "از جشنواره های دیدنی مونته نگرو بیشتر بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از جشنواره های دیدنی مونته نگرو بیشتر بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید