آشنایی با دو زبانه های های ورزش ایران

به گزارش وبلاگ تینتا، ورزشکاران ایرانی به واسطه حضور در کشور های مختلف زیان های مختلف را به خوبی فرا گرفته اند.

آشنایی با دو زبانه های های ورزش ایران

به گزارش ، ورزشکاران ایرانی دررشته های مختلف ورزشی به واسطه حضور در کشور های مختلف و یا برخورد با خارجی ها زبان های دیگری را به جز زبان مادری صحبت می نمایند که به معرفی چند نفر از آن ها می پردازیم.

دنیابخش به واسطه حضور در هلند و انگلیس تسلط خوبی به زبان های انگلیسی و داچ (تلفیق هلندی و آلمانی) دارد. وی همچنین در مصاحبه های مختلف علاقه خود را به یادگیری زبان های جدید نشان داده است.

سرمربی تیم ملی واترپلوی ایران به زبان صرب تسلط کامل دارد و از طرفی فارسی را به خوبی متوجه می گردد و کم و بیش هم صحبت می نماید. چیریچ همچنین به زبان انگلیسی کامل تسلط دارد.

سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران به غیر از زبان کروات که زبان مادری اش است، به زبان آلمانی به واسطه محل زندگی اش و همچنین زبان انگلیسی تسلط کامل دارد. اسکوچیچ کم و بیش فارسی را می فهمد، اما به روی خودش نمی آورد!

بی شک یکی از زبان آموزترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران است! گوچی به 7 زبان زنده دنیا از جمله انگلیسی، فرانسوی، هلندی، داچ، آلمانی و اسپانیایی تسلط کامل دارد.

آقای گل دنیا، به غیر از فارسی به زبان های انگلیسی و آلمانی و ترکیه ای تسلط دارد و همچنین به واسطه اینکه آذری است این گویش را هم به خوبی صحبت می نماید.

ملی پوشان بسکتبال ایران هر دو دورگه هتسند (بریتانیایی- ایرانی) (آمریکایی- ایرانی). آرون و مایک به زبان انگلیسی صحبت می نمایند، اما کم و بیش فارسی را متوجه می شوند. ضمن اینکه مایک به واسطه حضور در تیم بسکتبال شیمیدر در حال یادگیری زبان فارسی است و بعضی اصطلاحات را یاد گرفته است.

کاپیتان تیم ملی والیبال ایران به واسطه آذری بودن ترکی را به خوبی صحبت می نماید. سعید به انگلیسی تسلط بالایی دارد و در نشست های خبری تیم ملی این موضوع را به خوبی نشان داده است. معرف همچنین زبان روسی را به واسطه حضور در این کشور تا حدودی متوجه می گردد.

هاشمیان به واسطه حضور چندین ساله در آلمان زبان آلمانی را به خوبی صحبت می نماید و به زبان انگلیسی هم تسلط کامل دارد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران به خاطر حضور کنار مارکو اوکتاویو سرمربی سابق تیم نقش مترجم تیم را ایفا می کرد و حالا به انگلیسی تسلط کامل دارد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران سال های زیادی را در کشور های حاشیه خلیج فارس سپری کرد و به همین منظور به غیر از زبان انگلیسی، به زبان های عربی و اسپانیایی مسلط است.

سرمربی مونته نگرویی تیم ملی والیبال ایران به غیر از زبان مادری به زبان های کروات و صرب تسلط دارد. او به زبان انگلیسی هم مسلط است، اما سرمربی تیم ملی والیبال هم مانند برانکو ایوانکوویچ ترجیح می دهد مترجم کنار دستش در تمرینات تیم حاضر گردد! کولاکوویچ چندان زبان فارسی را بلد نیست، اما با بعضی از اصطلاحات آشنایی دارد.

سردار آزمون زبان انگلیسی را بلد نیست. اما زبان های روسی و ترکمنستانی را کامل می فهمد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس قبلا معلم زبان انگلیسی بوده است؛ بنابراین تسلط بالایی به این زبان دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آشنایی با دو زبانه های های ورزش ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با دو زبانه های های ورزش ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید