بوتیک هتل یا هتل بوتیک چیست ؟

به گزارش وبلاگ تینتا، در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران درباره تفاوت بین هتل و بوتیک هتل که به تازگی رونق زیادی در بین گردشگران پیدا نموده است سخن خواهیم گفت.

بوتیک هتل یا هتل بوتیک چیست ؟

بوتیک هتل یا هتل بوتیک چیست ؟

هتل بوتیک به آن دسته از هتل هایی گفته می گردد که به خاطر خاص بودن سبک هنری و معماری خود مشهور هستند. آنها معمولاً کوچکتر از گراندهتل ها بوده و لوکس بودن هدف اصلی آنها نیست؛ بلکه خاص بودن هدف اصلی آنها هستند

بوتیک هتل یک اصطلاح تلفیقی است که در آمریکای شمالی و بریتانیا برای توصیف نوع متمایزی از هتل ها بکار گرفته می گردد (هم اکنون این اصطلاح در سراسر جهان به صورت یک استاندارد استفاده می گردد). واژه بوتیک که از زبان فرانسوی وام گرفته شده در اصل برای نام گذاری فروشگاه هایی بکارگرفته می شد که بصورت تخصصی کالاهای نایاب و گران قیمت را در مقیاسی کوچک (در برابر فروشگاه های بزرگ و به اصطلاح زنجیره ای)، عرضه می کردند

ویژگی ها و امکانات بوتیک هتل ها

بوتیک هتل ها هم برای مسافران تفریحی و هم مسافران کاری که امکانات بخصوص و طراحی های خاصی را طلب می نمایند، مجذوب کننده هستند. برای بسیاری از افراد محیط بوتیک هتل ها به دلیل شباهت زیاد آن با خانه آن ها مجذوب کننده است. بسیاری از بوتیک هتل ها 3 یا 4 ستاره هستند و در بازه قیمتی میانه و میانه رو به بالا قرار می گیرند.

گاهی اوقات رختخواب های با پارچه های کتان لوکس، مبل های مدرن اروپایی، تجهیزات جکوزی، تلویزیون های با صفحات مسطح و بزرگ، استخر روباز، باشگاه ورزشی، محل کار داخل اتاق، اینترنت پر سرعت و آیپاد داک ها (پخش نماینده های صوتی مخصوص آیپاد) امکانات استاندارد بوتیک هتل ها هستند. مهمانان برای داشتن بعضی امکانات لوکس مانند پیشخدمت ها یا سالن های پایکوبی یا دیگر امکانات هتل های لوکس 5 ستاره حاضرند هزینه بیشتری پرداخت نمایند، اما مسافران بوتیک هتل ها غالبا رغبتی به استفاده از این امکانات خاص ندارند.

بوتیک هتل ها در ایران

در اسفند سال 1385 هتل بین المللی لاله کندوان، به عنوان نخستین بوتیک هتل در ایران مورد بهره برداری نهاده شد. بوتیک هتل سرای عامری ها نیز از برجسته ترین نمونه های این سبک هتل در ایران است.

بوتیک هتل

منبع: تاپ تراول

به "بوتیک هتل یا هتل بوتیک چیست ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوتیک هتل یا هتل بوتیک چیست ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید