کشف مجموعه ای از سنگ نگاره های تصویرگر انسان و کشتی و حیوانات در سوئد

به گزارش وبلاگ تینتا، ایسنا/ براساس آخرین اخبار واصله، کشف مجموعه ای از سنگ نگاره های تصویرگر انسان و کشتی و حیوانات در سوئد صورت پذیرفت.

کشف مجموعه ای از سنگ نگاره های تصویرگر انسان و کشتی و حیوانات در سوئد

محققان با کاوش در غرب سوئد به اکتشاف حیرت انگیزی دست پیدا کردند و 40 سنگ نگاره تصویرگر کشتی، انسان و حیوانات را کشف کردند که قدمتشان به حدود 2700 سال پیش باز می گردد.

به گفته مارتین اوستولم یکی از باستان شناسانی که در کشف سنگ نگاره های استان بوهوسلن مشارکت داشته است، این سنگ نگاره ها روی صخره ای گرانیتی حک شده اند که زمانی بخشی از یک جزیره بود و این یعنی مردم احتمالا در حالی که روی قایق ایستاده بودند یا از روی سکویی که روی یخ ساخته شده بود، روی صخره حکاکی می کردند.

بوهوسلن پیش از اکتشاف اخیر نیز به علت وجود سنگ نگاره های تاریخی از جمله یک سنگ نگاره متعلق به عصر برنز معروفیت داشت. باستان شناسان در پی سنگ نگاره های نو در منطقه بودند که با یک صخره پوشیده از خزه روبرو شدند. آنها متوجه خطوطی روی آن شدند که به نظر می رسید به وسیله انسان ایجاد شده باشد، بنابراین خزه ها را برداشتند و سنگ نگاره های زیر را آشکار کردند.

اوستولم گفت که صخره به میزان ای شیب دار است که ایستادن روی آن امکان پذیر نیست، بنابراین باستان شناسان مجبور شدند برای انجام کارهای باستان شناسی خود روی یک سکو بایستند.

سنگ نگاره ها تصاویری از کشتی ها، انسان ها و پیکره های حیوانات از جمله موجودات چهارپا را که ممکن است اسب باشند شامل می گردد.

اوستولم گفت که بزرگترین این سنگ نگاره ها، یک کشتی به طول چهار متر را به تصویر می کشد، در حالی که طول بسیاری از سنگ نگاره ها بین 30 تا 40 سانتیمتر است.

به گفته اوستولم، مردم برای ایجاد سنگ نگاره ها با سنگ های سخت به صفحه سنگ گرانیت می زدند. با این کار یک لایه سفید در زیر صخره نمایان میشد. این سنگ نگاره ها حتی از خشکی یا کشتی های در حال عبور به راحتی قابل مشاهده بودند.

به گفته این باستان شناس، تعیین نیست چرا مردم این حکاکی ها را خلق نموده اند، اما ممکن است این سنگ نگاره ها برای نشان دادن مالکیت خلق شده باشند.

معنای این سنگ نگاره ها نیز تعیین نیست.

جیمز داد که یک متخصص در زمینه سنگ نگاره است، یک ایده احتمالی را مطرح نموده است.

به گفته این کارشناس، اگر سنگ نگاره ها در مدت زمان نسبتا کوتاهی ساخته شده باشند، ممکن است که داستانی را بیان نمایند.

این سنگ نگاره ها در اوایل ماه می کشف شدند و تحقیقات درباره آنها همچنان ادامه دارد.

منبع: همگردی

به "کشف مجموعه ای از سنگ نگاره های تصویرگر انسان و کشتی و حیوانات در سوئد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف مجموعه ای از سنگ نگاره های تصویرگر انسان و کشتی و حیوانات در سوئد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید