کاهش 80 درصدی تصادفات جاده ای در خراسان جنوبی

به گزارش وبلاگ تینتا، رییس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: تصادفات جاده ای استان در تعطیلات نوروز سال جاری تا به امروز نسبت به مدت مشابه سال قبل 80 درصد کاهش داشته است.

کاهش 80 درصدی تصادفات جاده ای در خراسان جنوبی

به گزارش وبلاگ تینتا به نقل از ایرنا روز آدینه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علیرضا رضایی اضافه نمود: در این مدت 36 فقره تصادف فوتی و جرحی در استان رخ داد که بر اثر آن 2 نفر کشته و 68 نفر مجروع شدند.

وی گفت: بیشترین علت تصادفات، بی توجهی به جلو با 40 درصد و تخطی از سرعت مطمئنه با 31 درصد بوده است بطوری که در این مدت 13 دستگاه خودرو که دارای تخلفات حادثه ساز بودند توسط عوامل پلیس راه توقیف شدند که در این زمینه نسبت به مدت مشابه سال قبل 89 درصد کاهش داشته ایم.

رییس پلیس راه استان خراسان جنوبی گفت: براساس آمارها، بیشترین تصادفات رانندگی بین ساعت 12 تا 16 اتفاق افتاده است که نشان دهنده خستگی و خواب آلودگی، بی توجهی به جلو و تخطی از سرعت مجاز بوده است.

وی از تشدید برخورد با تخلفات حادثه ساز اطلاع داد و اضافه نمود: ماموران پلیس راه با هرگونه تخلف حادثه ساز در جاده ها بطور جدی برخورد می نمایند بویژه در این ایام به علت شیوع ویروس کرونا که موجب خلوتی جاده ها شده است متاسفانه بعضی رانندگان قانون گریز از این موقعیت سوء استفاده نموده و با تخطی از سرعت مجاز حادثه آفریدند.

سرهنگ رضایی یادآور شد: ترافیک در ورودی بعضی شهرها به صورت مقطعی بوده و به دلیل انجام تست غربالگری ویروس کرونا شکل می گیرد.

وی بیان نمود: این موضوع بعضا در شبکه های اجتماعی به تصویر کشیده شده و چنین وانمود می گردد که مردم به پویش #در-خانه-بمانیم بی توجه بوده اند.

رییس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: میزان تردد در راه های استان از 25 اسفند 98 تا به امروز نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 52 درصد کاهش داشته است.

وی گفت: جا دارد از هم استانی هایی که با مشارکت خود در این پویش (#در-خانه-بمانیم) با پرهیز از سفر، به قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا یاری می نمایند، قدردانی کنم.

تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در خراسان جنوبی روز پنجشنبه هفتم فروردین با شناسایی 14 مورد مثبت جدید، به 239 نفر رسید.

طرح تقویت فاصله گذاری اجتماعی با هدف یاری به قطع زنجیره انتقال بیماری با رویکرد کاهش تماس ها، بامداد آدینه هشتم فرودین ماه با اعمال محدودیت هایی برای تردد خودروها در سراسر کشور شروع شد.

براساس این طرح که مصوب ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا و همچنین مورد تایید وزارت بهداشت و کارشناسان است، فقط افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود آن شهر بوده و ورود افراد غیرساکن ممنوع است.

پیش از این در خراسان جنوبی ضمن مشخص 9 نقطه اصلی در ورودی و خروجی های استان و با استقرار تیم های مشترک هلال احمر، نیروی انتظامی و راهداری در این 9 ایستگاه، بعضی محدودیت ها برای ورود مسافران به داخل شهرهای استان اعمال و برای تمامی افراد، معاینات اولیه کنترل سلامت اجرا شده است.

همچنین طی روزهای گذشته بسیاری از صنوف و کسبه خراسان جنوبی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا واحدهای صنفی خود را تعطیل کردند و حضور کارکنان ادارات استان به یک سوم کاهش یافت تا به قطع زنجیره انتقال ویروس یاری گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "کاهش 80 درصدی تصادفات جاده ای در خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 80 درصدی تصادفات جاده ای در خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید