نقد فیلم نگهبانان کهکشان 3 Guardians Of The Galaxy Vol. 3

به گزارش وبلاگ تینتا، جیمز گان پس از اینکه توانست دنیای سینمایی مارول را به کهکشان ها توسعه بدهد، حالا بار دیگر بازگشته تا بتواند داستان این گروه از کاراکترهای مجذوب کننده را در فیلم نگهبانان کهکشان 3 (Guardians Of The Galaxy Vol. 3) به یک نقطه سرانجام برساند. در سال 2018 میلادی، جیمز گان به دلایلی از این پروژه اخراج شد و برای مدتی تعیین نبود که جز او چه کسی قرار است این فیلم را کارگردانی کند. با این حال، دیزنی و مارول بار دیگر وی را به خدمت گرفتند تا او بتواند داستان این سه گانه را تکمیل کند. فیلم نگهبانان کهکشان 3 اکشن معمول و طنز همیشگی این آثار جیمز گان را درون خودش دارد و با داستانی ساده تر و عاطفی تر توانسته خودش را به اثری خاص تبدیل کند.

نقد فیلم نگهبانان کهکشان 3 Guardians Of The Galaxy Vol. 3

داستان فیلم نگهبانان کهکشان 3

در فیلم نگهبانان کهکشان 3 گذشته راکت راکون با صداپیشگی بردلی کوپر بار دیگر به سراغ وی می آید و های ایوولوشنری با بازی چوکوودی ایووجی در تعقیب او است، کسی که راکت راکون را خلق نموده است. حالا که راکت زخمی شده، نزدیک ترین دوستانش یعنی استار لرد با بازی کریس پرت، نبولا با بازی کارن گیلان، درکس با بازی دیو باتیستا، گروت با بازی وین دیزل و منتیس با بازی پم کلمنتیف باید او را نجات بدهند.

آن ها بعلاوه به یاری گامورا با بازی زوئی سالدانیا احتیاج دارند و این در حالی است که آدام وارلاک با بازی ویل پولتر نیز کار را برای آن ها بسیار سخت نموده است. نگهبانان کهکشان در کوشش برای نجات راکت هستند و سعی دارند جلوی های ایوولوشنری را بگیرند و حالا باید دید که آیا آن ها پیروز به انجام این کارها خواهند شد؟

نویسندگی و کارگردانی عالی جیمز گان

از زمان اولین فیلم نگهبانان کهکشان، سبک و سیاق فیلمسازی جیمز گان روی تمام این آثار قابل مشاهده است. در فرنچایزی که ممکن است بعضی از فیلم های آن شبیه به هم باشند یا اینکه از یک طرح داستانی در چندین فیلم استفاده گردد، فیلم های نگهبانان کهکشان پیروز شدند تا همواره تروتازه باشند. این چیزی است که در این بازه زمانی خاص، دنیای سینمایی مارول به شدت به آن احتیاج دارد. جیمز گان نیز پیروز شده با این فیلم تازه، همین کار را انجام بدهد.

این فیلمساز توانسته تعادل خوبی برقرار کند و این فیلم را چه در این سه گانه و چه در دنیای سینمایی مارول به خوبی جای بدهد. این اثر تازه تاریک تر از فیلم های قبلی است اما تراژدی خودش را با خوش رویی طبیعی آثار جیمز گان همراه نموده، آن هم بدون آنکه در آن زیاده روی کند. نتیجه نیز انتهای پیروزمندانه نه فقط برای نگهبانان بلکه برای دوران حضور جیمز گان در دنیای سینمایی مارول است.

نقش آفرینی درخشان بازیگران

همان طور که فیلم نگهبانان کهکشان 3 انتهای بر دوران جیمز گان در مارول است، برای بازیگران این فیلم نیز همین موضوع صدق می نماید و آن ها توانستند تا این داستان را تا حد ممکن به صورت احساسی به نمایش در بیاورند. بردلی کوپر و شان گان واقعاً درخشان و برجسته بودند، به خصوص اینکه آن ها صحنه های احساسی بیشتری را در اختیار داشتند.

کریس پرت نیز در نقش اصلی این فیلم خوب ظاهر شده و به خوبی از فیلم نامه فیلم در جهت مجذوب کننده تر کردن نقشش بهره گرفته است. دیگر بازیگران نیز به نوبه خودشان قوی و خوب هستند و این در حالی است ویل پولتر نقش آفرینی قابل توجه و مجذوب کنندهی در نقش آدام وارلاک داشته است.

البته گفتنی است که این فیلم چندان روی این شخصیت تازه متمرکز نشده و بیشتر بر موضوع شخصیت های اصلی بوده است. شخصیت های ایوولوشنری با بازی ایووجی احتمالاً قوی ترین شخصیت شرور در فیلم های نگهبانان کهکشان به شمار می رود و این بازیگر نیز توانسته نقش آفرینی خوبی ارائه کند. بازیگران و پویایی بین آن ها سبب شده تا تماشای این فیلم ها سرگرم کننده باشد و فیلم سوم نیز همین گونه است.

رشد فیلمسازی جیمز گان

جدای از نقش آفرینی بازیگران و داستان، بزرگترین دستاورد فیلم نگهبانان کهکشان 3 نشان دادن این نکته است که تا چه میزان فیلمسازی جیمز گان از زمان فیلم اول در حدود یک دهه قبل رشد و تکامل پیدا نموده است. این موضوع را می توان در بسیاری از جنبه های فیلم و به خصوص در گنجاندن موسیقی مشاهده کرد. در حقیقت، موسیقی به صورت یکپارچه تری در این فیلم تازه گنجانده شده و وزن بیشتری دارد و هر صحنه را خارق العاده تر و مجذوب کننده تر نموده است. این فیلم از لحاظ بصری نیز مجذوب کننده به نظر می رسد و در عین حال سرگرم کننده است.

سخن انتهای درباره فیلم نگهبانان کهکشان 3

در انتها، فیلم نگهبانان کهکشان 3 عجیب ترین، تلخ ترین و احساسی ترین اثر در فیلم های جیمز گان در دنیای سینمایی مارول به شمار می رود و در عین حال، قوی ترین فیلم نیز محسوب می گردد. از همین رو، کسانی که در سال های گذشته داستان این کاراکترها را دنبال می کردند، حتما به تماشای این فیلم تازه بنشینند و کسانی که از آثار مارول نیز لذت می برند، مطمئنا از تماشای این فیلم نیز لذت خوداهند برد.

بدون شک فیلم نگهبانان کهکشان 3 انتهای تقریبا رضایت بخش را برای این تیم از ابرقهرمانان ارائه می نماید، حتی با وجود اینکه هیچ نقطه انتهای در دنیای سینمایی مارول وجود دارد و هیچ چیز حس انتهای قطعی ندارد. با این حال، این فیلم یک اثر پیروز و پرفروش برای مارول به شمار می رود و پس از شکست های قبلی، پیروزی خوبی برای مارول است. فیلم نگهبانان کهکشان 3 انتهای عالی برای این سه گانه ساخته جیمز گان است و در عین نیز زمینه را برای ادامه داستان در آینده باز می گذارد.

امتیاز منتقد: 4.5 از 5

منبع: فوت و فن / screenrant.com

به "نقد فیلم نگهبانان کهکشان 3 Guardians Of The Galaxy Vol. 3" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقد فیلم نگهبانان کهکشان 3 Guardians Of The Galaxy Vol. 3"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید